Graditelji mosta preko Save kod Sremske Rače užurbano rade, brundaju mašine, stotine tona čelika se ugrađuje u most koji bi trebalo ponovo da spoji Srem i Semberiju. Izgradnja se odvija prema planu, iako država izvođačima, prema njihovim podacima mnogo duguje. Građevinci će zato, ukoliko se dugovi ne izmire, morati da uspore ili, čak prekinu radove.

Graditelji mosta preko Save kod Sremske Rače užurbano rade, brundaju mašine, stotine tona čelika se ugrađuje u most koji bi trebalo ponovo da spoji Srem i Semberiju. Izgradnja se odvija prema planu, iako država izvođačima, prema njihovim podacima mnogo duguje. Građevinci će zato, ukoliko se dugovi ne izmire, morati da uspore ili, čak prekinu radove. Ovo je novinarima rekao Rene Milošević, generalni direktor beogradskog Intermosta, glavnog izvođača radova. Ipak, on kaže da je optimista i da ima uveravanja od nadležnih da će država izmiriti obaveze i da će reka biti premošćena polovinom juna, baš onako kako je i planirano.

Investicija od 12 miliona evra

Kada je početkom 2007. godine počela izgradnja mosta, zvanično je saopšteno da će radovi koštati 10,2 miliona evra. Tada je rečeno i da će kompletan projekat finansirati Vlada Srbije preko NIP. Na zvaničnom sajtu opštine Sremska Mitrovica objavljeno je pre nekoliko dana da je celokupna investicija, dakle s pristupnim saobraćajnicama, vredna 12 miliona evra.

– Dug iznosi više od 400 miliona dinara i ako se on uskoro ne izmiri moraćemo da zaustavimo ili usporimo radove, što bi bilo na štetu države i regiona. Nadam se da će novac biti isplaćen, jer sam takva obećanja dobio od odgovornih u NIP i od samog ministra za kapitalna ulaganja Velimira Ilića – rekao je generalni direktor Intermosta Rene Milošević.
Inače, ovaj kapitalni objekat je za iskusne mostograditelje u stvari klasičan čelični most. Njegova izgradnja teče tako da se prvo odradi kompletna priprema i varenje segmenata, a kada budu sastavljeni, koristi se najmodernija tehnologija i deo mosta se prosto „gura“ preko Save ka Republici Srpskoj.
Trenutno je najveći problem nerešeno pitanje prilaza mostu. Projekat prilaznih saobraćajnica će biti na reviziji i o tome će se uskoro odlučivati. Inače, dužina mosta je 400 metara, urađeno je 70 odsto konstrukcije, utrošeno više od 700 tona čelika. Dosad je 150 metara zavareno, pa će se do prvog stuba, ako ne bude prekida radova, doći početkom marta. Izgradnja novog mosta postala je potreba, jer postojeći stari železničko-drumski most nije zadovoljavao rigorozne međunarodne standarde. Novi most se gradi tik uz postojeći koji povezuje Srbiju i Republiku Srpsku. Biće širok 11 metara i uz kolovozne trake, imaće i biciklističke staze.
– Konstrukcija mosta je čelična, sandukastog preseka, ukupne širine sa kolovozom, pešačkim stazama i zaštitnim pojasevima 10,90 metara. Zadovoljavaće plovidbeni profil, a ukupna težina nove konstrukcije mosta biće 2.040 tona – kazao je Milošević.
Kada novi most bude završen, postojećem starom mostu će biti vraćena osnovna funkcija, odnosno biće obnovljen železnički saobraćaj između Šida i Bijeljine. Stari je i pored rekonstrukcije postao usko grlo u saobraćaju između dve bivše jugoslovenske republike. Prema nekim analizama u pojedinim periodima ovim mostom prelazi i do 10.000 vozila dnevno. Prema rečima Radivoja Golubovića, sekretara MZ Sremska Rača, 800 žitelja ovog i okolnih sela u Sremu su rodbinskim ili poslovnim vezama povezani sa Semberijom, pa će im samim tim gradnja novog mosta značiti mnogo.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari