Već dvadesetak dana u Savi kod Mrđenovca, na 94. kilometru od Beograda, stoji nasukan brod „Panon“. Reč je o velikom samohodnom bageru koji je upučen u BIH, ali je ostao nasukan, a svaki dan je gubitak od 500 evra. Čeka se povećanje vodostoja, jer je drugačije veoma teško brod vratiti u rečni kanal.

To je samo posledica neraščćavanja plovnog puta Savom, a koje je mnogo puta obećavano. Sava je plovna do Siska u Hrvatskoj, čak 586 kilometara, od čega 207 kilometara u Srbiji. Ali to je tako bilo do izbijanja ratnih sukoba na području bivše SFRJ. Posle toga o plovidbi se malo ko brinuo tek poslednjih godina pokrenute su inicijative da se plovni put očisti a Sava postane međunarodna reka. Uskoro bi trebalo da se završi fizibiliti studija, za koju je plaćeno 600.000 evra, o projektu ččenja plovnog puta i uspostavljanju međunarodnog saobraćaja. Šabac je i te kako zainteresovan da dobije međunarodnuluku, čak su pre petnaestak godina započeti i radovi, ali očigledno da za ovu investiciju trebaju zamašnija sredstava. Postoji najava da će u izgradnju biti uključen i američki kapital, jer se fabrici US Steela u Šapcu proizvodi više od 120.000 tona belog lima. Potrebno je prethodno da se formira novo javno preduzeće od nekadašnje „Slobodne zone“, gde bi bila luka, i bivšeg „Zorkinog transporta“ sa železničkim kolosecima i pristaništem. Inače, Šabac je početkom prošlog veka bio veliki lučki grad odakle se roba izvozila u velike evropske centre, naravno koristeći i plovni put Dunavom. Za sada preostaje samo da nadležna ministarstva urade to što su obećala, a za očekivati je da će se vrlo brzo naći interes za prevoz robe rekom koji je višestruko jeftiniji od drumskog pa i železničkog transporta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari