U Preduzeću za puteve „Novi Pazar put“ situacija je složena. Država i opštine nam duguju oko milijardu dinara, a mi isto toliko dugujemo podizvođačima i ostalim dobavljačima. Samo „Jugopetrolu“ dugujemo 150 miliona dinara i bili smo na ivici blokade – rekao je Izet Ljajić, direktor ovog preduzeća na konferenciji za novinare i ukazao da „mogućnost blokade i dalje postoji i ako do toga dođe nećemo moći da održavamo puteve“. On je ocenio da je „5,5 odsto od naftnih derivata nedovoljno za finansiranje putne privrede“.
Ovdašnje Preduzeće za puteve održava saobraćajnice na teritoriji Novog Pazara, Sjenice, Tutina, Raške i Kraljeva, a od pre dve godine intezivno izvodi radove i na teritoriji opštine Vrnjačka Banja. Vrnjačku Banju, direktor Ljajić, izdvojio je kao dobrog investitora. Za ostalih pet lokalnih samouprava je konstatovao da „moraju da shvate da ne mogu da rade puteve bez para“. On je dodao da su uputili nekoliko upozorenja „i ako to ne da rezultate moraćemo da ih utužimo“.
Novopazarskim putarima na ruku ne idu neizgrađenost putne mreže na ovom području, konfiguracija terena i klimatski uslovi. Održavaju 929 kilometara puteva prvog i drugog reda. Od toga 640 kilometara je pod asfaltom, a 285 kilometara je tucanički kolovoz. Čak 30 odsto putnih pravaca se nalazi na nadmorskoj visini od hiljadu i više metara. Nagomilana potraživanja prete da ove sezone zajedno sa snegom blokiraju prilazne puteve Kopaoniku i Goloji i pešterska sela odseku od sveta. U pitanje se dovodi nabavka nafte, soli, kamene drobi i održavanje mehanizacije angažovane na zimskom održavanju puteva.
– Zimsko održavanje puteva traje 137 dana i nama je potrebno 30 miliona dinara za 3.000 tona soli i 7.000 tona kamene drobi – rekao je Nermin Ljajić, rukovodilac Službe zimskog održavanja puteve. On navodi primere iz prošle sezone kada su radili na temperaturama od nule i ispod na Kopaoniku 115 dana, u Dugoj Poljani 105 i 101 dan u Sjenici.
Novopazarsko Preduzeće za puteve je poznato po kvalitetu izvedenih radova i poštovanju ugovorenih rokova. Ni ova godina nije bila izuzetak. To potvrđuju nadležne institucije koje prate kvalitet radova. „Ono što smo planirali, ostvarili smo. Produžili smo važenje standarda ISO9001 i sada se pripremamo za uvođenje standarda ISO1400“, istakao je Ibrahim Škrijelj, tehnički direktor u ovom preduzeću. Preduzeće za puteve „Novi Pazar put“ jedno je od tri uspešno privatizovana preduzeća u ovom gradu. Oduvek je po rezultatima poslovanja bilo na vrhu lestvice.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.