Evropska Unija usvojila je nova pravila o medijskom oglašavanju kojima se ukidaju pojedina ograničenja o reklamnim spotovima i omogućava „prodakt plejsment“ (integracija proizvoda oglašivača u medijsko okruženje, najčešće inkorporiranje reklama u radnju igranih filmova). „Najnovijom odlukom svanula je nova zora raznolikim audiovizuelnim servisima u Evropi“, ocenila je komesar za medije EU Vivijan Reding na nedavno održanoj konferenciji za štampu.

Evropska Unija usvojila je nova pravila o medijskom oglašavanju kojima se ukidaju pojedina ograničenja o reklamnim spotovima i omogućava „prodakt plejsment“ (integracija proizvoda oglašivača u medijsko okruženje, najčešće inkorporiranje reklama u radnju igranih filmova). „Najnovijom odlukom svanula je nova zora raznolikim audiovizuelnim servisima u Evropi“, ocenila je komesar za medije EU Vivijan Reding na nedavno održanoj konferenciji za štampu.
Najavljeno je da će najnovija direktiva o medijskim servisima, koja predstavlja reviziju propisa donetih 1997, stupiti na snagu u državama članicama EU do kraja 2009. „Zahvaljujući novim pravilima, adekvatno ćemo odgovoriti na zahteve audiovizuelne industrije koja se razvija munjevitom brzinom, a istovremeno će se očuvati visoki standardi o zaštiti proizvođača“, rekla je Redingova.
U prethodnom periodu marketinška strategija „prodakt plejsment“ bila je zabranjena u većini država EU. Nasuprot tome, takva praksa postala je uobičajena na prostoru Sjedinjenih Američkih Država, što je rezultiralo boljim plasmanom proizvoda s tog područja na inostrana tržišta. Prvi put „prodakt plejsment“ primenjen je u ostvarenju američkog reditelja Džona Hjustona „Afrička kraljica“, kada je glumici Ketrin Hepbern bilo plaćeno da promoviše jednu vrstu burbona, tako što će u jednom kadru filma baciti bocu tog pića s palube broda.
Novim pravilima EU predviđa se uključivanje strategije „prodakt plejsment“ u medijske sadržaje, ali se zabranjuje takva vrsta oglašavanja u informativnim programima, poput vesti i dokumentarnih emisija, kao i u programima za decu. Štaviše, vlade država EU zadržavaju pravo da obustave takvu strategiju. Ipak, pojedini analitičari smatraju da bi princip „zemlje porekla“, koji je takođe predviđen ovom reformom, mogao izazvati nezadovoljstvo pojedinih medijskih organizacija, budući da emiteri moraju da se pridržavaju pravila koja su na snazi u državama iz kojih potiču programi. Novim propisima takođe je predviđeno da se tokom jednočasovnih medijskih sadržaja može emitovati 12 minuta reklamnog materijala.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari