Članovi Društva matematičara Srbije zatražili su izmene pravilnika o ocenjivanju u osnovnoj školi i stručnom usavršavanju nastavnika, jer, kako tvrde, sadrže niz nelogičnih i neprimenjivih odredbi, potvrdio je za Danas Aleksandar Lipkovski, predsednik tog društva.


U pismu koje su uputili ministru prosvete, nakon održanog Republičkog seminara za nastavnike matematike i računarstva, iznete su primedbe i na standarde postignuća za kraj osnovnog i opšteg srednjeg obrazovanja, ali i zamerka prosvetnim vlastima što prilikom donošenja svih pomenutih dokumenata nisu konsultovali članove stručnih društava.

„Pravilnik o ocenjivanju učenika u osnovnom obrazovanju sadrži nelogične i neprimenjive odredbe, kao što je odredba člana 14, koja pokazuje elementarno neznanje osnovnih matematičkih operacija. Jer ako učenik ima deset ocena od kojih je devet jedinica i jedna dvojka, na osnovu odredbe tog člana morala bi mu se zaključiti prelazna ocena“, navodi se u pismu ministru.

– U Pravilniku o stručnom usavršavanju više se boduje učešće na stranim, nego na domaćim seminarima. U praksi to znači da će onaj ko prisustvuje seminarima u Republici Srpskoj ili Crnoj Gori dobiti veći broj bodova, a te države sasvim sigurno nemaju toliko dobro razvijenu podršku nastavnicima. Nije u redu da potcenjujemo sopstvene seminare. Druga primedba se odnosi na distribuciju bodova po vrstama seminara, odnosno na to što je malo bodova predviđeno za usavršavanje iz struke – navodi neke od primedbi Lipkovski.

Učesnici Republičkog seminara za nastavnike matematike i informatike iznose kritike i na račun predloga standarda postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, koji je trenutno na javnoj raspravi.

– Princip na kome su standardi izrađeni nije prihvatljiv, a posebno stav da se oni koriste prilikom kreiranja budućih nastavnih planova i programa. Predloženi standardi obiluju stručnim greškama i nedorečenostima. Rok koji je dat za javnu raspravu je neprimereno kratak i pritom je dozvoljeno iznositi samo konkretne primedbe na pojedine standarde, a ne i na koncepciju u celini. Društvo matematičara sa negodovanjem odbacuje standarde za nastavu matematike – navodi se u pismu Društva matematičara.

Kritikuje i Unija sindikata

I Unija sindikata prosvetnih radnika Srbije nedavno je oštro kritikovala pravilnike o ocenjivanju i stručnom usavršavanju nastavnika. Unija smatra da se stručno usavršavanje svelo isključivo na „jurenje bodova“ i ukazuje na sumnjiv kvalitet seminara.

– Činjenica da su godinu dana nakon donošenja Pravilnika o ocenjivanju organizovani seminari za njegovo tumačenje najbolje govori o kakvom je dokumentu reč. Taj pravilnik je apsolutno neprimenjiv u praksi. Nastavnik istorije i geografije, na primer, u petom razredu ima po jedan čas nedeljno, odnosno 17 časova u polugodištu. Ako ima 33 učenika u odeljenju, nemoguće je da svakog đaka oceni četiri puta u toku polugodišta, što predviđa pravilnik – objašnjava za Danas Milan Jevtić, potpredsednik Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari