Britanska teniserka Ema Radukanu (18) postala je krajem prošle nedelje prva igračica koja je osvojila Otvoreno prvenstvo SAD, a da je na turniru startovala iz kvalifikacija.
Ona je u finalu bila bolja od godinu dana starije kanadske tinejdžerke Lejle Fernandez – 2:0 (6:4, 6:3).
Iako je neočekivani trijumf na US openu ostvarila krajem prošle nedelje, Radukanu je i dalje tema svetskih medija koji se dive devojčici koja je neposredno pred odlazak na grend slem u Ameriku položila kontrolne testove iz matematike i ekonomije kako bi maturirala u srednjoj školi.
Samo dve nedelje pre puta je položila i za vozačku dozvolu, a u izjavi posle turnira tvrdila je da nikada nije imala problem da uskladi školske i teniske obaveze.
Godinu je počela kao 361. igračica sveta, a odmah na debitantskom nastupu na Vimbldonu stigla je do osmine finala, što je već samo po sebi bila senzacija.
Uspeh na US openu lansirao je na 23. mesto WTA liste, a predviđa se da bi do kraja godine mogla da bude među pet najboljih na svetu.
Teniski stručnjaci tvrde da ima potencijal da bude bolja od čuvenih sestara Serene i Venus Vilijams. Ona tvrdi da je uvek želela da imitira stil rumunske teniserke Simone Halep i Kineskinje Na Li.
Rođena je u Torontu (Kanada) 13. novembra 2002. godine. Otac joj je poreklom iz Rumunije, a majka iz Kine. U Velikoj Britaniji počinje da živi sa dve godine, ali se nije odrekla i kanadskog državljanstva.
Uspeh na US openu doneo joj je 300.000 dolara, ali se njeno bogatstvo na osnovu sponzorskih ugovora koje je sklopila posle Vimbldona već procenjuje na 2,5 miliona američkih novčanica. Marketinški stručnjak Džonatan Šalit nazvao je „devojkom od milijardu dolara“, a i sama Ema je posle trijumfa u Njujorku rekla da u životu nije primila toliko poziva velikih kompanija da ih reklamira, te da je došao momenat u kome će morati da tu sferu prepusti na upravljanje profesionalcima.
Marketinški konsultant Tim Krou izjavio je za „Fajnenšel tajms“ da je „Ema trenutno veći brend čak i od britanskog vozača Formule 1 Luisa Hamiltona“.
Ona je po njegovom mišljenju na dobrom putu da bude „popularnija od Štefi Graf“, kao i da je već sada „postala ne samo britanski, već globalni brend“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.