Evropska unija objavila je nova pravila koja ograničavaju radno vreme vozača kamiona i autobusa i sprečavaju vozački zamor koji je uzrok jedne petine smrtonosnih saobraćajnih nesreća u koja su uključena teška vozila.
Nova pravila obavezuju vozače na najmanje dva uzastopna slobodna dana svake dve sedmice i nalažu obavezan dnevni period odmora od devet sati, umesto osam.
Evropska unija objavila je nova pravila koja ograničavaju radno vreme vozača kamiona i autobusa i sprečavaju vozački zamor koji je uzrok jedne petine smrtonosnih saobraćajnih nesreća u koja su uključena teška vozila.
Nova pravila obavezuju vozače na najmanje dva uzastopna slobodna dana svake dve sedmice i nalažu obavezan dnevni period odmora od devet sati, umesto osam. Neki vozači autobusa na dugim linijama protestovali su zbog novih ograničenja, ali EU kaže da će ona poboljšati radne uslove i bezbednost na putevima 27 država članica.
„Vozači će imati značajne društvene povlastice, saobraćajne kompanije će se takmičiti pod jednakim uslovima, a na putevima će svi imati korist od bolje sigurnosti“, rekao je komesar za saobraćaj EU Žak Baro. Među odredbama zakona su smanjenje maksimuma vremena vožnje u jednoj sedmici na 56 sati i zabrana vozačima da rade više od šest dana uzastopno.
Predstavnik EU Martin Selmajr kaže da 20 procenata nesreća sa smrtonosnim ishodom u EU uključuje kamione i druga teška vozila, a da je 20 odsto rezultat umora vozača. Sprovođenje novih pravila biće dužnost vlasti pojedinih država članica, ali se krivica za kršenje ograničenja sada prebacuje s vozača na njihove poslodavce.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.