Islamski propovednik iz Kuvajta zatražio je da se sruši egipatska Sfinga i piramide jer, kako je naglasio, došlo je vreme da se izbriše s lica zemlje nasleđe faraona. Zahtev je usledio u trenutku kada ekstremisti Islamske države svojim napadima ugrožavaju mesta od istorijskog značaja.

Iako drevni spomenici nisu verski, već kulturni i istorijski, muslimani ipak treba da ih unište i tako okončaju klanjanje slikama, smatra propovednik Ibrahim al Kandari. „Činjenica da drevni muslimani, koji su bili sledbenici proroka Muhameda, nisu uništili faraonove spomenike pošto su stupili na egipatsko tlo, ne znači da to mi sada ne treba da uradimo“, citirao je Al Kandarija list Al Vatan.

Apel za rušenje kulturnih i istorijskih znamenitosti Egipta stigao je i od lidera Islamske države Abu Bakr al Bagdadija, koji je ukazao da je uništenje istorijskih spomenika „verska dužnost“, izvestio je u nedelju list Al Alam. Islam propoveda da se materijalnim stvarima ne treba klanjati i ne treba ih obožavati.

U regionu raste zabrinutost za bezbednost mnogih drugih istorijskih i arhitektonskih spomenika, pošto ekstremisti i dalje uništavaju drevne gradove i umetnine. Kako se navodi, Islamska država je prošle nedelje uništila i opljačkala drevni asirski grad Dur Šarukin na severu Iraka, razorila ostatke drevnog grada Hatra i buldožerom sravnila sa zemljom grad Nimrud nedaleko od Mosula. Napad na Nimrud arheolozi su uporedili s napadom na kipove Bude u dolini Bamijan, koje su uništili talibani 2001.

Jedan egipatski sveštenik je još 2012. uputio fatvu da se piramide i Sfinga uklone iz zemlje. Pripadnik radikalnog pokreta Salafi je rekao da želi da se antikviteti unište, kao što je prorok Muhamed uništio idole u Meki, te je zahtevao da se ukine egipatsko ministarstvo za turizam, uporedivši ga s „prostituisanjem i orgijanjem“. Taj zahtev su, međutim, osudili egipatski zvaničnici i stručnjaci, koji su istakli da su piramide deo kulturnog, a ne religijskog nasleđa zemlje.

Napadi na Sfingu datiraju već nekoliko vekova, pa tako ima dosta mitova u vezi s njenim nosem. Pojedini, na primer, tvrde da su joj nos polomili Napoleonovi vojnici, dok neki istoričari smatraju da ju je napao Muhamed Saim al Dahr u 14. veku, pošto je saznao da joj se klanja deo seljaka.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari