Društvena internet mreža Fejsbuk započela je sa primenom novih pravila političkog oglašavanja koja se odnose i na Crnu Goru, kao i još 32 zemlje, prema kojima, svi autori političkih oglasa moraju da se identifikuju.
„Za sve političke oglase namenjene građanima Crne Gore, njihovi oglašivači moraju od danas da prođu proces autorizacije, daju podatak o tome ko plaća oglas i ko je za njega odgovoran, a njihovi oglasi će se unostiti u “biblioteku oglasa” sedam godina”, navodi se u saopštenju dostavljenom Radiju Slobodna Evropa.
Ova pravila se odnose na oglase koji je neko kreirao ili u nečije ime, ili o bilo kom trenutnom ili nekadašnjem kandidatu za političku funkciju, političaru, političkoj partiji, odboru za političke aktivnosti ili nekome ko zagovara ishod političkih izbora; ili koji se tiču bilo kakvih izbora, referenduma ili glasačkih inicijativa, uključujući „izađite na glasanje” ili izborne informativne kampanje, saopšteno je iz Fejsbuka.
„Identitet oglašivača, utvrđivaće se ličnom kartom izdatom u Crnoj Gori, dok za podatak o tome ko plaća oglas, postoje opcije fizičkog lica, njegova internet stranica ili organizacija. Ukoliko oglašivač odabere neku od poslednje dve opcije, mora ostaviti i svoju adresu, broj telefona, te svoju mejl adresu i adresu svog sajta”, navodi se u uputstvu Fejsbuka.
Na taj način oglašivač postaje odgovoran za oglas koji postavi na Fejsbuku i Instagramu, kaže se u saopštenju i dodaje da proces autorizacije može trajati nekoliko dana.
Iz Fejsbuka je nedavno, takođe, najavljeno da će pokrenuti nezavisni program za proveru činjenica u Crnoj Gori. Prema obrazloženju, označavaće se određene informacije kao lažne i na taj način će se smanjivati njihova vidljivost.
Parlamentarni izbori u Crnoj Gori i lokalni izbori u pet opština, održaće se 30. avgusta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.