Fejsbuk za globalni prekid krivi "neispravnu promenu konfiguracije" 1Foto: Pixabay / geralt

Fejsbuk je okrivio „neispravnu promenu konfiguracije“ za gotovo šestosatnu blokadu koja je sprečila 3,5 milijarde njihovih korisnika u pristupu društvenim mrežama i uslugama razmene poruka kao što su WhatsApp, Instagram i Messenger.

Društvena mreža Fejsbuk i njegovi servisi su se nešto pre ponoći počeli povezivati s internetskom mrežom, oko šest sati posle globalnog pada, javile su novinske agencije i portali.

Fejsbuk i njegove aplikacije WhatsApp i Instagram srušile su se u kasnim poslepodnevnim satima juče.

Neki korisnici Fejsbuka počeli su ponovo dobijati delomičan pristup toj društvenoj mreži pred ponoć (po srpskom vremenu).

Nestanak veze je bio drugi udarac tom divu društvenih medija u svega nekoliko dana nakon što je u nedelju jedan uzbunjivač optužio kompaniju da često daje prednost finiansijskoj dobiti umesto suzbijanja govora mržnje i dezinformacija.

Kompanija na blogu nije navela ko je izvršio promenu konfiguracije i da li je bila planirana. Nekoliko zaposlenih u Fejsbuku koji su želeli da ostanu anonimni rekli su ranije Rojtersu da veruju da je do prekida došlo zbog interne greške u načinu na koji se usmerava internet saobraćaj.

Kvarovi internet komunikacijskih alata i drugih resursa koji zavise od iste mreže pojačali su problem, rekli su zaposleni. Bezbednosni stručnjaci nisu odbacili mogućnost nenamerne greške, ali ni sabotaže.

Ispadanje Fejsbuka iz globalne mreže bio je drugi udarac tom divu društvenih mreža par dana nakon što je uzbunjivač u nedelju optužio kompaniju da učestalo daje prednost dobiti umesto suzbijanja govora mržnje i dezinformacija.

Deonice Fejsbuka izgubile su na vrednosti još nakon izveštaja uzbunjivača, a potom su nastavile da padaju. Dok je svet hrlio konkurentskim aplikacijama poput Tvitera i TikToka, akcije Fejsbuka pale su 4,9 odsto, što je njihov najveći dnevni pad od novembra prošle godine, javlja Rojters.

„Žao mi je svake male i velike kompanije, porodice i pojedinca koji zavisi od nas“, napisao je na Fejsbuku glavni tehnološki direktor Majk Šropfer, dodajući da „može da prođe neko vreme da dođu do 100 odsto“.

Tviter je u ponedeljak izvestio o upotrebi većoj od uobičajene, što je dovelo do nekih problema u pristupu postovima i direktnim porukama.

Fejsbuk, koji je najveći prodavac internet oglasa na svetu nakon Gugla, gubio je oko 545.000 dolara prihoda od oglasa u SAD-u na sat, prema procenama kompanije Standard Media Index.

Tek nešto pre ponoći počeli su da se povezuju s internet mrežom, gotovo šest sati nakon globalnog pada.

Ubrzo nakon izbacivnja iz mreže Fejsbuk je priznao da korisnici imaju problema s pristupom njegovim aplikacijama, ali nije dao nikakve pojedinosti o prirodi problema niti je rekao koliko je korisnika pogođeno.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari