Ukoliko se nastavi ovakva primena i zloupotreba medijskih zakona, mediji neće dočekati novu Medijsku strategiju, pa „nećemo imati za koga da je pravimo“, upozorava Tamara Filipović iz Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS).
Filipović je FoNetu rekla da novi početak rada na Medijskoj strategiji vidi kao način da se neke stvari za koje se zalažu medijska i novinarska udruženja postanu deo državnih strateških rešenja na medijskoj sceni.
Proces izrade tog dokumenta vidimo kao način da se neka pitanja, koja se tiču medijskog pluralizma, boljeg položaja novinara i drugih medijskih profesionalaca, nađu u državnoj strategiji, koja će kasnije pretočiti u dopune ili izmene medijskih i drugih relevantnih zakona, objasnila je Filipović. Ona je prenela i da su predstavnici udruženja na sastanku sa premijerkom Anom Brnabić i savetnicom predsednika Srbije za medije Suzanom Vasiljević ukazali na jedan od ključnih problema – da mediji, ako se nastavi zloupotreba zakona, neće dočekati novu Strategiju.
Zato smo tražili da se formira koordinaciono telo koje bi pratilo stanje na terenu i koje bi zapravo nateralo institucije da koriste postojeće mehanizme koji bi doprineli boljem položaju medija, objasnila je Filipović. Prema njenim rečima, postojeći zakoni nisu toliko loši, ali je situacija sa medijima ovakva zbog pogrešne primene ili zloupotrebe i nedostatka podzakonskih akata.
Filipović ističe da je stav NUNS da bi institucije koje su nadležne za medijske zakonodavstvo trebalo da budu uključene u proces izrade Medijske strategije, dok je „predsednik silom nametnuta stvar“. Kaže se da je odluka potekla iz premijerkinog kabineta u dogovoru sa predsednikom, a premijerka je ta koja je nadležna i Ministarstvo kulture i informisanja je pod njenom ingerencijom, napomenula je Filipović. Ona misli da je veoma važno da se stvari i nadležnosti vrate institucijama koje su nadležne za medijsko zakonodavstvo.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.