Kompanija Folksvagen je prvi put u poslednjih najmanje 15 godina zabeležila kvartalni gubitak, pošto je morala da pokrije troškove nastale nakon skandala u vezi sa emisijama štetnih gasova. Kompanija je priznala da je u septembru instalirala softver u 11 miliona dizel automobila širom sveta, koji može da lažira rezultate testova kojima se proverava zagađenje životne sredine emisijama štetnih gasova. Kako se navodi u saopštenju kompanije, da bi pokrila troškove, izdvojila je 6,7 milijardi evra, te je u trećem kvartalu ove godine zabeležila gubitak od 2,52 milijarde evra bez poreza. Međutim, uprkos tome, kompanija očekuje rast prodaje ove godine, ali, kako je saopštila, profit na godišnjem nivou će ipak biti „znatno manji“.

P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }

Folksvagen kaže da se sudski troškovi „trenutno ne mogu proceniti“. Kako je navela u saopštenju, očekuje krivične i prekršajne prijave nadležnih vlasti, kao i individualne ili grupne prijave klijenata i investitora. Od jula do septembra prodaja automobila je pala za 3,7 odsto, dok je proizvodnja pala za 11,6 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Međutim, kompanija je saopštila da i dalje očekuje povećanje prihoda od prodaje na godišnjem nivou za četiri odsto.

„Podaci ukazuju na suštinsku snagu grupacije Folksvagen na jednoj strani, dok na drugoj prve posledice aktuelne situacije postaju jasne. Učinićemo sve što je u našoj moći da vratimo izgubljeno poverenje“, rekao je Matijas Miler, izvršni direktor i predsedavajući Upravnog odbora Folksvagena.

U međuvremenu, kompanija je počela da štedi, te je nedavno saopštila da smanjuje budžet za istraživanje i razvoj. U poslednja tri meseca je taj budžet smanjila za više od milijardu evra. Akcije Folksvagena su pale za oko 25 odsto od septembra kada je američka Agencija za zaštitu životne sredine (EPA) otkrila da veliki broj automobila Folksvagena koji su prodati u Americi imaju uređaje koji prepoznaju kada je vozilo na testiranju, te mogu da lažiraju rezultate. Martin Vinterkorn, tadašnji izvršni direktor Folksvagena, izjavio je da je kompanija „povredila poverenje klijenata i javnosti“ i podneo ostavku. NJega je zamenio Miler, inače bivši izvršni direktor Poršea. Vrednost akcija Folksvagena je porasla za 3,2 odsto nakon objave rezultata testa od srede.

Dopisnici javljaju da je jedan od problema to što radnici Folksvagena osećaju prkos prema aktuelnoj situaciji jer smatraju da je reakcija na skandal preterana. Oni tvrde da šteta koju je Folksvagen izazvao kada je reč o životnoj sredini nije ništa u poređenju sa štetom koju je izazvala naftna mrlja nakon potonuća naftne platforme „Deepwater Horizon“. Kritičari naravno, kažu radnici kompanije, ukazuju da je veći problem ponašanje kompanije nego njen uticaj na životnu sredinu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari