Zahvaljujući uspešnom štrajku željezničara i zaposlenih u gradskom prevozu postignut je dogovor o pregovorima sindikata s Vladom o izmenama povlašćenog penzionog osiguranja zaposlenih u ovim javnim službama. Posle odaziva na štrajk u četvrtak, 74 odsto zaposlenih na železnici i više 50 odsto u javnom prevozu, kada je Francuska stala i delimičnom nastavku štrajka u petak i subotu predsednik vlade Fransoa Fijon pozvao je sindikate na razgovor.

Zahvaljujući uspešnom štrajku željezničara i zaposlenih u gradskom prevozu postignut je dogovor o pregovorima sindikata s Vladom o izmenama povlašćenog penzionog osiguranja zaposlenih u ovim javnim službama. Posle odaziva na štrajk u četvrtak, 74 odsto zaposlenih na železnici i više 50 odsto u javnom prevozu, kada je Francuska stala i delimičnom nastavku štrajka u petak i subotu predsednik vlade Fransoa Fijon pozvao je sindikate na razgovor.
Razgovori će se sada voditi o bitnim odredbama penzionog zakona. Do štrajka vlada je prihvatala samo vremenski ograničene razgovore, uz najavu da će ona sama doneti zakon, ako se ne postigne zajednički dogovor do kraja godine. Vlada je pre nastavka razgovora pokazala razumevanje da prihvati predlog da se povlastice prilikom penzionisanja postepeno ukidaju, ne do 2012. već do 2014, tako da bi od tada uslov za penzionisanje bio 40 godina radnog staža i 60 godina života. Mašinovođe na železnici bi bile izuzete, te bi i oni pored rudara i ribara na otvorenom moru, i dalje zadržali povlašćen položaj prilikom penzionisanja 37,5 godina radnog staža i najmanje 50 godina života. Pored toga vlada je prihvata da umanjenje penzija zbog nedovoljnih godina staža ne može biti veće od pet godina.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari