Čelni funkcioneri lokalne samouprave posetili su rekonstruisani Bulevar – jedan od najprometnijih skverova u Požarevcu koji je detaljno rekonstruisan uz formiranje lepo uređenog kružnog toka što znatno doprinosi funkcionalnosti saobraćaja u čitavom ovom delu grada koji decenijama uopšte nije uređivan.

Simboličan krug novim Bulevarom „okrenulo“ je i tridesetak nekada veoma popularnih „Fića“, danas oldtajmera, koje su Požarevljani mogli kasnije i detaljno da razgledaju na Trgu oslobođenja a kolonu je, vozeći atraktivan kabriolet, predvodio gradonačelnik Miodrag Milosavljević. – Kada je prvi „Fića“, pre 55 godina, pušten u prodaju, poslednji put je i uložen neki dinar u Bulevar, pa smo želeli da danas simbolično, nakon više od pola veka, kruže našim lepšim i fukcionalnijim Bulevarom, rekao je Milosavljević i dodao da saobraćaj na Bulevaru „klizi“ kako je i bilo predviđeno saobraćajnom studijom.

Predsednik saveta Mesne zajednice Bulevar, inženjer Dejan Rakić, ističe da je bitka za današnji izgled Bulevara počela 2009. godine te da je, uz pomoć gradskih vlasti, urađena velika investicija koja predstavlja čudo u vreme svetske ekonomske krize.

Zamenik direktora JP „Direkcija za izgradnju“ Milinko Zdravković istakao je da je na ovom gradilištu u jednom trenutku radilo pet javnih preduzeća. – Kada smo već otvorili gradilište, iskoristili smo momenat da zamenimo svu infrastrukturu. Nismo imali rokove, jer nam je bio cilj da sve kvalitetno uradimo. Projektovana cena za građevinske radove je bila 15 miliona, a javna nabavka je pokazala 11,8 miliona dinara, rasveta je projektovana na 3,5 miliona, a javna nabavka je bila 2,8 miliona, zelenilo je koštalo 300 hiljada, zajednička ulaganja Direkcije i Elektromorave 700 hiljada dinara, hitne intervencije Direkcije koštale su 58 hiljada, a tu su i neki radovi javnih preduzeća koja nisu naplatila svoj rad, napomenuo je Zdravković.

O istorijatu ovog mesta govorio je Miroljub Manojlović, doktor istorijskih nauka podsetivši da je Bulevar nastao od nekadašnje raskrsnice važnih puteva koji su požarevačku varoš spajali sa dva velika puta, gradištanskim i putem koji je preko Kostolca grad spajao sa Dunavom. -Vek i po posle prve urbanizacije Požarevca, doživljavamo da otvorimo još jedan trg manjih dimenzija u Požarevcu, starom gradu u kome, sem ovog, nema trga sa lepo uređenim saobraćajem poput ovog. Počelo je to šezdesetih godina 19. veka kada je Požarevac, angažovanjem prvog školovanog arhitekte Franca Zelenog, Čeha koji je brinuo o gradu više nego sami Požarevljani, prosecao prvi put prave ulice većih dimenzija. Požarevac je hvatao korak sa srednjom Evropom a evropska urbana kultura se polako primala u Požarevcu što se videlo upravo ispravljanjem nekadašnjih turskih sokaka, prosecanjem širokih ulica sa drvoredima i izgradnjom velikih zgrada koje su bogati trgovci iz Požarevca počeli da dižu ugledajući se na zapadnu Evropu, posebno na Peštu, Budim i Beč… Ovaj kraj je vrlo značajan zbog spajanja perifernih delova sa centrom, to je stara raskrsnica koja nakon vek i po dobija svoje moderne obrise na radost građana i lepotu ovog dela varoši, a služiće za naše sugrađane i prolaznike, rekao je između ostalog Manojlović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari