Nova agresivna promotivna kampanja usmerena na korisnike SBB-a. Famozna firma Venditel raskida i sklapa ugovore umesto potrošača, i nudi usluge kompanije Yettel. Čak se i u ime korisnika obraća kompaniji SBB tražeći podatke iz ugovora i zahteva raskid.
Veliki broj građana žali se na nasrtljivu poslovnu praksu firme, a nadležni ne reaguju. Odakle firmi Venditel precizni podaci o korisnicima usluga? Jesu li oni i na koji način zloupotrebljeni i zašto nema reakcije nadležnih?
„Ono što mi ne znamo je odakle firmi Venditel podaci korisnika i to će biti predmet prijave nadležnim organima. Ovih dana će ići prijava prema Povereniku da se ispita odakle im ti lični podaci korisnika drugih operatora i prema Tržišnoj inspekciji zbog nasrtljive poslovne prakse. Ono što je zanimljivo u celoj toj priči je da i sami građani kada se obrate Venditelu i pitaju ih odakle im podaci, oni kažu: ‘Greška u softveru’ ili je ‘Greška kol operatera u kucanju broja koji se poziva’. U stvari, oni pokušavaju da zamaskiraju nezakonito ponašanje. Prema članu 37 Zakonu o zaštiti potrošača, trgovac ne sme da se obraća potrošaču u smilsu ponuda bez saglasnosti. A očigledno je da ovde nemamo saglasnost potrošača“, rekao je za N1 gostujući u Novom danu predsednik Udruženja potrošača “Efektiva“ Dejan Gavrilović.
Prema njegovim rečima, zbog ovakvih nezakonitih radnji, kompanija Yettel to radi „preko neke firme koja je osnovana pre godinu i po dana“.
„Očigledno je da Yettel preko te firme Venditel ne odustaje uprkos žalbama. Oni su nama odgovorili preko tvitera da je ono što rade legalno. Ali, očigledno je kada se čitaju zakoni, da oni – nemaju pravo na to“, istakao je Gavrilović.
Podseća da je firmi Venditel koja je osnovana pre godinu i po dana dugo bilans bio nula, odnosno da nisu radili, kao i da sarađuju samo sa kompanijom Yettel.
„Naša osnovana sumnja je da je Yettel na neki način nekoga instruirao ili pomogao u osnivanju te firme Venditel kako bi Yettel izbegao udar kršenja zakona i kako bi se sve prebacilo na neku fantomsku firmu. Sve i da krene neko kažnjavanje, ‘doo’ firma se veoma lako gasi, nestane, i zaboravi se posle mesec-dva. Oni mogu u nedogled da osnivaju takve firme i da to ponavljaju“, napomenuo je sagovornik N1.
Pojašnjava da samo potrošači mogu da komuniciraju sa svojim operatorom, da sklapaju i raskidaju ugovore.
„Kada Venditel nastupa prema SBB-u i traži podatke, to je nezakonito… Oni nastupaju agresivno, traže te podatke od operatora, a potrošačima kažu – mi ćemo vam to sve završiti, što nije ni realno ni logično bez odgovarajućeg pravnog akta, odnosno punomoćja“, kazao je Gavrilović.
On smatra da „dok ne počne kažnjavanje tamo gde treba, verovatno se takva praksa neće iskoreniti“ i savetuje građane da ukoliko ih zovu iz firne Venditel da kontaktiraju direktno operatora, u ovom slučaju SBB, i da reše problem, ili udruženja za zaštitu potrošača, koja mogu da im pomognu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.