– To je već postao jedan predvidljivi kliše. Svrha takvih emisija je da homogenizuju pristalice naprednjaka i prodube animoziteta, a ne da doprinesu prevazilaženju društvenih podela. U ovom slučaju je po sredi i finansijski interes Željka Mitrovića. Veoma bih se iznenadio da Savo Manojlović nije toga svestan, kaže politikolog Ognjen Gogić upitan za jučerašnji duel Željka Mitrovića i direktora kampanje tima Kreni Promeni Sava Manojlovića.
Gogić napominje da emisiju nije gledao, niti je imao nameru da je gleda, jer smatra da ona predstavlja sve suprotno od onog što treba raditi da bi se stalo na put rijaliti programima.
– Logika digitalnog marketinga je vrlo jasna. Što se neka tema više „vrti“ to je značajnija i skuplje se može prodati. To Željko Mitrović jako dobro zna i zato je i pristao da učestvuje u toj emisiji, smatra naš sagovornik.
Gogić navodi da je pitanje šta je Savo Manojlović nameravao da postigne tim duelom, te da je zbog emisije Mitrović postao legitimni sagovornik.
– Savo Manojlović i Ljubica Gojgić su na ovaj način priznali „pravo građanstva“ Željku Mitroviću. Prikazali su ga kao legitimnog sagovornika. Željko Mitrović ne može biti neko „sa kim“ se razgovara nego isključivo neko „o kome“ se razgovara. Pitanje su Željko Mitrović i Pink uopšte mogući, a ne šta oni imaju da kažu. Da je Savo Manojlović učestvovao u duelu sa Oliverom Zekić to bi možda imalo nekog smisla, ocenjuje ovaj politikolog.
Takođe, Gogić ocenjuje da je Mitroviću i njegovom rijaliti programu „Zadruzi“ otvoren prostor i na pristojnim medijima koji se nisu bavili vlasnikom Pinka i njegovim rijalitije, kao što su Radio-televizija Vojvodine, listovi Danas i Vreme, ocenjuje naš sagovornik. Željko Mitrović će tu promenu u medijskom odnosi umeti da kapitalizuje, jer kako Zadruga sada ima širi „domet“, cena reklamnog prostora u vreme kada se ona emituje će poskupeti, kaže naš sagovornik.
– Inače, taj format „žestokog okršaja“ arhineprijatelja pred televizijskim kamerama je jedna od često korišćenih tehnika u načinu na koji naprednjaci oblikuju medijsku sferu. Preteča tih emisija je kultni duel Drašković-Šešelj iz druge polovine 90-tih. On je poslužio kao inspiracija i ovim potonjim. U novije doba smo imali „okršaje“ Čanka i Bokana ili Šešelja na TV Happy ili Jelene Milić i Biljane Srbljanović sa Vučićem u vreme predizborne kampanje, zaključuje Gogić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.