Zrenjaninski trgovinski lanac “Gomex” otvoriće prodavnice u Beogradu, najavio je vlasnik i direktor ove kompanije Goran Kovačević povodom 20. godina od osnivanje firme. Ovu poslovnu godinu ocenio je boljom u odnosu na prethodne, jer se završilo investiranje u dva distributivna centra što će uskoro pokazati rezultate. Gomex je zabeležio i rast prodaje u svim maloprodajnim objektima, ali je visina profita opala. U ovom trenutku razvojni planovi vode kompaniju na tržište prestonice, gde je i najzahtevnija utakmica među trgovcima.

– Pregovori za Beograd su u toku, tražimo objekte gde će biti prodavnice, a počećemo sa pet do 10 radnji. Prethodnu godinu smo završili sa 120 maloprodajnih objekata, neke smo otvarali, neke zatvarali i to je potpuno normalno u poslovanju. Nekad pogodite, nekad pogrešite, stvar je da više pogađate i to je biznis, objašnjava Goran Kovačević.

Prema njegovim rečima, Gomex je porodična radnja, koja nudi robu drugačiju od hipermarketa. Razvili su i svoje robne marke, one su konkurentne, pa će nastaviti to i dalje da rade. Imaju tri distributivna centra, po jedan za robu u Zrenjaninu i Šapcu, i rashladni distributivni centar za meso i mesne prerađevine u Zrenjaninu. Namera je da se 90 odsto robe distribuira iz njihovih centara, kako bi kupcima garantovali redovno snabdevanje.

– U prošloj godini smo ostvarili prihod od nepunih 68 miliona evra, sa profitnom stopom od 2,15 odsto, dok je profit bio veći za 21 odsto, što govori da mi sve više radimo za manje novca, ali to govori i o privrednom okruženju u kom se nalazimo, sivoj ekonomiji koju ipak mora država da suzbije, ocenjuje Kovačević.

Trgovina Gomex osnovana je 1995. godine i tada je zapošljavala troje radnika, da bi danas u njoj radilo preko 1.200 zaposlenih, a lanac prodavnica čini 120 trgovina u Vojvodini i Mačvi. Od 2007. godine kompaniju je dokapitalizovao američki investicioni fond SEAF , koji je krajem prošle godine obnovio ugovor i najavio nastavak saradnje, procenjujući da će Gomeks i dalje beležiti rast. Gomeks se opredelio da pomaže kulturu, pa je tako generalni sponzor Narodnog pozorišta u Zrenjaninu, a od prošle godine podržava Sterijino pozorje.

Lidl jača konkurentnost

Dolazak Lidla na srpsko tržište u kompaniji Gomeks ocenjuju kao dolazak velikog lanca i ozbiljne trgovine, sa pravilima bitno durgačijim od onih koja vladaju kod nas. – Lično smatram da je dolazak Lidla u Srbiju dobra stvar jer takav tip trgovine ne postoji ovde. Naravno da će on uticati na našu prodaju, ali to je nešto što smatramo tržišnom utakmicom. Kod njih je oko 87 odsto učešće u robnoj marki koju imaju i tu se ostvaruje dobra razlika u ceni i zaradi. Mi ćemo našim robnim markama parirati njima do nekih 20 odsto ponude, a sa ostatkom od oko 80 odsto robe, bićemo im konkurencija jer oni tu robu neće imati, rekao je Kovačević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari