Gradska uprava Beograda reagovala je na saopštenje Centra za lokalnu samoupravu (CLS), koje su preneli mediji pre nekoliko dana, a u kome se navodi da se za servisiranje kineskih autobusa Higer, koje je nabavio Grad, svake godine troše milioni dinara iako vozila imaju petogodišnju garanciju.
Prema pisanju portala Beoinfo, GSP Beograd je tokom 2019. godine nabavilo 174 autobusa kineskog proizvođača Higer, sa garancijom od pet godina ili 400.000 kilometara, ali da bi se ispunili garantni uslovi, neophodno je da se vozila održavaju, odnosno servisiraju u ovlašćenim servisima.
Takođe, tvrde iz tog preduzeća, uz redovno servisiranje postoje potrošni delovi koji ne podležu garanciji od pet godina i moraju se menjati u ovlašćenim servisima, kako bi se zadovoljili garantni uslovi na celo vozilo.
„Tačno je da u ovim ugovorima postoje planirane i zamene rezervnih delova na agregatima koji podležu garantnim uslovima, ali takve stavke su opcione, odnosno moguće usluge i aktiviraće se isključivo kada proizvođač otkaže garanciju na te delove“, navodi se u saopštenju GSP Beograd.
Oni napominju da, kao i kod bilo kog vozila, proizvođač može da otkaže garanciju na pojedine delove ili agregate na vozilu, isključivo usled neadekvatne upotrebe od strane korisnika, a da se u takvim slučajevima moraju kupiti originalni delovi kod ovlašćenog servisera, kako bi se nastavila garancija, saopštavaju iz GSP Beograd.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.