Do kraja ove godine vlasnici motocikala do 49 kubika moraće svoja vozila, prema pravilniku MUP-a Srbije, da preregistruju na nove tablice i potom da ih registruju svake godine što je značajna promena jer je do sada registracija važila trajno.

Troškovi za nova dokumenta za motocikle iznose 2.805 dinara, od čega je registarska tablica 1.205 dinara, registraciona nalepnica 400 dinara, a 1.200 dinara košta čipovana saobraćajna dozvola. Tablice će biti trajne s tim što će vlasnici biti u obavezi da jednom godišnje urade tehnički pregled, kao i da uplate godišnje polisu osiguranja od 900 dinara. Ukupni troškovi za registraciju ovih dvotočkaša iznose od 7.000 do 7.500 dinara.

Zbog toga, cene ovih motocikala počele su da opadaju. Kupovina se može činiti primamljivom, ali ipak treba povesti računa. Pošto su ranije skuteri do 50 kubika bili registrovani trajno, oni su prodavani bez prenosa vlasništva pa su danas mnogi dvotočkaši u posedu vozača koji ne poznaju prvobitne vlasnike. Da bi skuter bio uredno registrovan, vlasnik mora imati kupoprodajni ugovor overen u opštini sa vlasnikom čije ime se nalazi u saobraćajnoj dozvoli. Još jedan razlog za pažnju pri kupovini skutera do 50 kubika jeste „budženje“. Sa mnogih od njih skinute su fabričke blokade za ograničenje brzine zbog čega takvi skuteri neće moći da se registruju.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže za naš list da je registracija motocikala do 49 kubika uvedena i zbog toga što su mnogi od ovih dvotočkaša mogli da „idu i po 90 i 100 kilometara na sat“, čime prelaze u drugu kategoriju prilikom registracije. Kako dodaje, ovim pravilnikom će se svake godine proveravati motocikli, kako bi se „imala prava slika“ o njihovoj kategoriji i kako ne bi mogli na registraciji da prođu jeftinije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari