Većina mladih u zemljama otvorenog Balkana, ili preko 70 odsto, smatra da ne želi da nastavi onlajn nastavu, te da nastavnici ne raspolažu sa dovoljno kreativnih ili digitalnih resursa za kvalitetnu onlajn nastavu, što rezultira niskim do srednjim nivoom stečenog znanja i neadekvatnog obrazovanja, pokazala je onlajn anketa Instituta za dobro upravljanje i evroatlantske perspektive (IDUEP).
Anketa je sprovedena među studentima iz Makedonije, Srbije i Albanije tokom januara 2022. godine.
Impresivan i jasan stav mladih iz tri zemlje je da je manje od trećine njih za nastavak onlajn nastave, dok su ostali za tradicionalni ili kombinovani hibridni model.
Istovremeno, samo 14,6 odsto mladih u Albaniji želi da studira onlajn, dok je 44 procenata za fizičko vaspitanje i 41,4 posto za kombinovani model.
U Makedoniji se 27 posto učenika uključenih u onlajn anketu zalaže za onlajn model, 41 odsto želi da se vrati u klupu, dok je 32 procenta za kombinovani model onlajn i tradicionalnog učenja.
S druge strane, 21 odsto mladih Srba želi da uči onlajn, 37 posto želi da uči u školama, dok 42 procenta želi pristup i onlajn i tradicionalnom obrazovanju.
Predlozi mladih kreću se u smeru neizostavne digitalizacije i unapređenja sistema za učenje koji bi uz interaktivniji pristup obezbedio veći kvalitet znanja, digitalne alate ili aplikacije koji su srodni ovim generacijama.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.