Sporna tačka sadašnjih koalicionih partnera u lokalnoj vlasti, DS i DSS, zove se nacionalni investicioni plan. Na predizbornoj konvenciji DSS – NS ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić rekao je da opštinska vlast nije podnela nijedan projekat za finansiranje iz NIP, a da je ipak voljom republičke vlasti za Šabac odobreno 23,7 miliona evra.

Sporna tačka sadašnjih koalicionih partnera u lokalnoj vlasti, DS i DSS, zove se nacionalni investicioni plan. Na predizbornoj konvenciji DSS – NS ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić rekao je da opštinska vlast nije podnela nijedan projekat za finansiranje iz NIP, a da je ipak voljom republičke vlasti za Šabac odobreno 23,7 miliona evra.
Međutim, predsednik opštine Šabac Miloš Milošević, na konferenciji za novinare u OO DS, istakao je da je Šabac poslao 70 projekata, i da ima nepotrebnog administriranja i teškoća kod popunjavanja formulara. Kako reče, to je šarena laža jer obećane pare nikako ne stižu. Tako se ne zna koje je ministarstvo za šta nadležno, da li na primer poljoprivrede ili finansija, a dešava se da je odobreno četiri miliona evra za put Šabac-Loznica. Milošević podseća da se radi o republičkoj nadležnosti i obavezi za taj put jer se sredstva odobravaju iz Svetske banke. Takođe na spisku odobrenih projekata za Šabac je i izgradnja škole u Dublju, a to je opština Bogatić, ili za rekonstrukciju crkve u Lešnici što je opet loznička opština. Milošević priznaje da je iz republičkih sredstava do sada promenjena stolarija u Tehničkoj školi i jednoj osnovnoj školi. S druge strane, predstavnici DSS ističu da se novac iz NIP uplaćuje na račun izvođača radova, odnosno nabavljačima za opremu. Na pomenutoj konvenciji ministar prosvete Slobodan Vuksanović istakao je da je iz republičkog budžeta izdvojeno 94 miliona dinara za rekonstrukciju škola u šabačkoj opštini.
Ipak, nasjporniji je budući put koji treba da spoji novu industrijsku zonu sa auto – putem. To je i najveća šabačka investicija jer je opština otkupila oko 400 hektara zemljišta gde treba da se završi potrebna infrastruktura od gasifikacije do elektro, vodovodne i kanalizacione mreže. Republičko javno preduzeće za puteve predložilo je da se gradi magistralni put M-21 od Petrovaradina preko Rume do Šapca. Predsednik opštine Miloš Milošević kaže da je ovo rešenje neprihvatljivo jer treba graditi autoput od Sremske Mitrovice do Šapca i Loznice. Ova investicija koštala bi oko 50 miliona evra, od čega bi najveći deo otišao za izgradnju mosta na Savi, oko 30 miliona evra. Milošević je ukazao da postojeća republička vlast usisava i kapital i investicije a da su lokalne sredine zanemarene. S druge strane šabačka opština već je preduzela mere da se poveže sa Sremskom Mitrovicom, koja je udaljena nešto više od dvadeset kilometara, a za sada nema čak ni direktnih autobuskih veza. Takođe postoji plan o izgradnji regionalne deponije na teritoriji Sremske Mitrovice gde bi se odlagao čvrst otpad iz šabačke opštine. Šapčani ne mogu zaboraviti i zalaganje republičke vlasti za izgradnju fabrike za preradu hemijskog i medicinskog otpada u blizini grada, ali se nakon protesta, prošle godine, od ove investicije odustalo.
I tako u krug, ko u klin ko u ploču, koalicioni partneri izmenjuju argumente i kontraargumente. Većinu direktorskih funkcija u javnim preduzećima obavljaju kadrovi DS i SPO, dok je DSS prepušteno mesto direktora JKP Vodovod, kao i nekoliko kulturnih ustanova.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari