Investitor u Auto-transportno preduzeće Vojvodina (ATP Vojvodina) Ilija Dević šesti dan štrajkuje gladju u pritvoru u Beogradu, nakon što je uhapšen u petak, jer nije došao na ročište u Viši sud u Beogradu.
Članica Upravnog odbora ATP Vojvodina Andjelka Dević, koja je i kćerka Iije Devića, kazala je agenciji Beta da njen otac ne uzima ni lekove i da je njegovo zdravlje ugroženo.
„Viši sud u Beogradu ne preduzima ništa, a morao je da zakaže ročište, da razmotri predlog o jemstvu koje je predloženo 6. juna, da razmotri žalbu na rešenje o pritvoru, koje je podneto 7. juna i još uvek nije stiglo pred Apelacioni sud, iako su to prioritetni predmeti. Mom ocu se na taj način povredjuju osnovna ljudska prava“, navela je Andjelka Dević.
Ocenila je da je cilj takvog „progona“ da njenog oca „sklone od javnosti“.
„O svemu ovome svakodnevno obaveštavamo Evropsku komisiju, Evropski parlament, Odeljenje za ljudska prava Evropske komisije, strane ambasade, Agenciju za borbu protiv korupcije i druge“, navela je Andjelka Dević.
Viši sud u Beogradu objavio je 5. juna na svom portalu da je izdao nalog za privodjenje Devića, jer se nije pojavio na ročištu koje je trebalo da bude održano krajem prošle nedelje, iako je dostavio dokumentaciju da je bolestan i da zbog toga nije pristupio sudu.
„Nije normalno da se zbog nedolaska na ročište iz zdravstvenih razloga raspisuje poternica za Ilijom Devićem. Političarima u Srbiji, pa ni predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, ne može se ni poziv za sudjenje uručiti, pa niko od njih nije završio u pritvoru niti na potrenici“, kazala je ranije Andjelka Dević.
Dodala je da je u subotu, 8. juna, održano i saslušanje na kojem je Iliji Deviću potrvdjen pritvor od 60 dana, te da je nakon toga Devićev advokat Nikola Stanojević podneo i žalbu na to rešenje.
Dević je na sudu već više od deset godina, a predmet ATP „Vojvodina“ nalazi se u monitoringu Evropske unije, jer je jedini sa spiska od 24 sporne privatizacije u Srbiji gde je oštećen investitor, a ne država.
ATP Vojvodinu je Dević kupio na aukciji Agencije za privatizaciju 2004, ispunio je investicioni plan, proširio delatnost, uveo nove linije i zaposlio nove radnike.
Zaključio je ugovor sa tadašnjom gradonačelnicom Novog Sada Majom Gojković o izgradnji nove Medjumesne autobuske stanice, i iako je taj objekat završen, Grad nikada nije preusmerio saobraćaj na novu lokaciju.
Ranije je podneo i krivičnu prijavu protiv Maje Gojković, kao i protiv tadašnjeg direktora Zavoda za izgradnju grada, a sada predsednika Pokrajinske vlade Igora Mirovića, a šteta od 400 miliona dinara koju su tako počinili, dokazana je pravosnažnom izvršnom sudskom presudom.
Medjutim, Osnovno javno tužilaštvo u Novom Sadu je 20. januara 2015. godine odbacilo tu krivičnu prijavu.
Razrešenje te afere zahteva i Evropska komisija.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.