Infrastrukture železnica Srbije saopštile su danas da su vozovi na brzoj pruzi Beograd-Novi Sad danas kasnili zbog krađe delova kontaktne mreže između Inđije i Beške i Sremskih Karlovaca i Petrovaradina, zbog čega su vozovi na tim deonicama morali da se kreću 20 kilometara na sat.
Navedeno je da je ukradeno osam čvrstih tačaka koje služe da obezbede stabilnost zateznog polja kontaktne mreže.
Tri ekipe Infrastrukture železnica Srbije večeras će od 23.30 sati, nakon prolaska poslednjih putničkih vozova na toj pruzi, početi da zamenjuje čvrste tačka na kontaktnoj mreži.
Planirano je da ekipe rade tokom čitave noći kako bi, ukoliko ne bude bilo nepredviđenih teškoća, do ujutro popravili kontaktnu mrežu.
Infrastruktura železnica Srbije od nadležnih državnih organa očekuje da kradljivci delova i opreme železničke infrastrukture na brzoj pruzi, kao i na drugim srpskim prugama, budu u najkraćem roku otkriveni i najstrože kažnjeni.
Zakon o železnici predvideo je da se za uništenje, oštećenje ili krađu delova železničke infrastrukture, bez obzira na njihovu količinu i vrednost, može izreći kazna zatvora od tri meseca do pet godina, a u slučaju da neko lice zbog toga bude teško povređeno ili se načini imovinska šteta velikih razmera, kazna zatvora je od jedne do osam godina.
Na meti kradljivaca bili su delovi kontaktne mreže, koji se zovu čvrste tačke. Napravljene su od nosećeg užeta i služe da obezbede stabilnost jednog zateznog polja kontaktne mreže, koje je dugo oko 1.600 metara. Te čvrste tačke su redovno pod naponom od 25.000 volti.
Infrastruktura železnica Srbije za čvrste tačke na elektrificiranim prugama u Srbiji počela je umesto nosećeg užeta od bakra da koristi čeličnu pocinkovanu užad, ali se krađe i dalje nastavljaju, navodi se u saopštenju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.