Inspekcija će opominjati stanare da se registruju 1

Građani koji nisu u propisanom roku registrovali svoje stambene zajednice i izabrali upravnike zgrada, a takvih je u Beogradu i dalje mnogo, trebalo bi to da učine do kraja ove godine, jer nadležne inspekcije sada mogu da reaguju i opomenu stanare.

U Beogradu je trenutno registrovano blizu 4.000 stambenih zajednica, prema aktuelnim podacima Registra koji je oformljen pri katastru nepokretnosti, što nije ni blizu ukupnog stambenog fonda, a žitelji centralnih gradskih opština su najažurniji što se registracije tiče. Po broju registrovanih stambenih zajednica prva je Palilula sa najviše zajednica – njih 621, što je i očekivano s obzirom da je ova opština najveća, prati je Zvezdara sa 609 registracija, ali i Vračar, iako najmanja opština, prednjači sa 523 registrovane stambene zajednice, odmah iza Novog Beograda sa njih 575, što za najmnogoljudniju opštinu i nije pohvalna brojka. Ostale gradske opštine imaju u proseku po 200 evidentiranih zajednica stanara, dok one prigradske imaju uglavnom dvocifren broj registracija. U ove podatke iz javnog Registra stambenih zajednica ne ulaze one koje su još uvek u postupku prijave.

Kako bi se ovaj postupak ubrzao, po isteku roka za registraciju, odnosno od početka 2018. godine, nadležene inspekcije će opominjati građane da se registruju, najavljuju iz nadležnog Ministarstva građevinarstva.

“U periodu nakon isteka roka za upis u Registar uslediće inspekcijski nadzor, kada će svaka stambena zajednica, koja nije organizovala upravljanje i nije se upisala u Registar, moći da postupi po nalogu i opomeni nadležnog inspektora i izabere upravnika ili profesionalnog upravnika na način kako stambenoj zajednici najviše odgovara. Ako i nakon sprovedenog nadzora stambena zajednica ne postupi po nalogu inspektora u ostavljenom roku, moguće je uvesti prinudnu upravu imenovanjem profesionalnog upravnika, koja će trajati dok stanari ne organizuju upravljanja onako kako to oni žele”, naveli su iz Ministarstva.

Profesionalnih upravnika za sada na teritoriji Beograda ima najviše odnosno 98 njih je dobilo licencu i upisano u Registar upravnika, a u toku je upis novih koji su ispit položili u decembru, objasnili su iz Ministarstva dodajući da očekuju da u narednom periodu ovaj broj nastavi da raste.

Iako dosadašnji odziv građana na poštovanje zakona i ne može da se nazove uspehom, u Ministarstvu građevinarstva ističu da su zadovoljni dosadašnjom primenom zakona.

“Nakon sprovedenog niza aktivnosti na obezbeđivanju što bolje primene zakona evidentan je ostvareni pomak, pre svega, u svesti građana da su organizovane, uredne i bezbedne zgrade od interesa za sve vlasnike u zgradi, ali i za šire okruženje u kome stambene strukture čine lice urbane sredine, što je sve dokaz da je u praksi prihvaćen moderan zakon koji unapredjuje kavlitet stanovanja”, tvrde oni.

Što se tiče ažurnosti samih opština za edukaciju građana o primeni zakona, iz Ministarstva priznaju da “ne rade sve podjednako” ali svakako je neophodna stalna saradnja svih institucija na edukaciji građana.

Potrebna dokumentacija za registraciju

– popunjen obrazac prijave za registraciju stambene zajednice

– popunjen dodatak prijavi za registraciju stambene zajednice (samo ukoliko se

– stambena zajednica formira za više ulaza jedne stambene zgrade)

– original zapisnika sa konstitutivne sednice skupštine stambene zajednice sa odlukom o izboru upravnika

– originalni primerak uplatnice administrativne takse na zahtev koja iznosi 300,00 dinara, a uplaćuje se na broj žiro računa opštne

– očitana ili fotokopirana lična karta upravnika stambene zajednice

– fotokopija potvrde o dodeljenom matičnom broju i PIB-u skupštine stanara/saveta zgrade (samo ukoliko je stambena zajednica ranije imala formiranu skupštinu stanara)
fotokopija ugovora sa bankom o otvorenom žiro računu skupštine stanara/saveta zgrade (samo ukoliko je stambena zajednica ranije imala otvoren račun u banci)

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari