Širom Beograda mogu se videti bilbordi sa kojih zrače lica mladih, brilijantnih umova Srbije, kao produkt kampanje #LicaOvogGrada za koja će se tek čuti. Pomenuta kampanja osmišljena je u cilju promovisanja mladih talenata, ali i unošenja pozitivne energije u medijski i javni prostor.
Agencija Friday, Alma Quattro i Brainz televizija kroz ovu akciju predstavili su deset sjajnih đaka i studenata, koji su ostvarili značajne uspehe na takmičenjima u različitim naučnim oblastima ili na druge načine pokazali svoje talente.
O pomenutoj kampanji razgovarali smo sa Živojiom Petrovićem, direktorom i glavnim i odgovornim urednikom Brainz TV, koji nam je predočio kakvo je stanje u Srbiji kada su u pitanju mladi talentovani ljudi, ali i koliki značaj ima čak i najmanji pokušaj da se njihovi uspesi naznače u medijskom prostoru.
Po Beogradu možemo videti bilborde sa kojih se smeše lica mladih talenata. Koji je cilj kampanje “Lica ovog grada za koja će se tek čuti”?
– Agencija Friday i kompanija Alma Quattro su nas pozvali da oplemenimo prestonički ambijent tako što bismo na veći broj njihovih bilborda, umesto komercijalnih i sličnih reklama, predstavili deset beogradskih genijalca koji su svojim znanjem, uspesima i talentom, u najmanju ruku zaslužili, da budu „Lica ovog grada za koja će se tek čuti“. Veoma lep odjek javnosti koji smo primetili, ali i zadovoljstvo tih genijalaca, njihovih ukućana, prijatelja i mentora, te radost svih nas koji se trudimo da na svakom koraku istaknemo prave vrednosti jednog društva, govori nam da je ovo kampanja koja zavređuje pažnju, budi svest građana i uliva nadu da Srbija ipak, pored svih nedaća koje su je zadesile, gradi jedno novo društvo – društvo znanja.
S obzirom da ste i sami preduzeli korak u promovisanju mladih umova, možete li nam reći koliko su novi talenti podržani u Srbiji?
– Realno, mnogo više nego pre, ali i dalje malo i nesrazmerno značaju i uspehu koji ti mladi umovi postižu širom sveta. Tačno je da imamo više naučnih klubova širom Srbije, Centara za talente, Fondove za razvoj nauke i raznih budžetskih stavki u kojima su određena sredstva za stipendiranje i pomoć talentovanim đacima, studentima i naučnicima, ali nekako mi se čini da je to sve rasuto i raštrkano, teško vidljivo i još teže merljivo, te iako je možda ukupna suma tog novca pozamašna, mislim da je onda krajnji efekat dosta slab i nesrazmeran uloženom.
Da li onda smatrate da bi više ovakvih kampanja doprinelo osvešćivanju ljudi po pitanju važnosti podrške mladima?
– Svaka šlajfna u štampanim, kadar ili sekund u elektronskim medijima o ovoj i sličnim temama, znači puno, a kamoli ovakva kampanja koja svakodnevno pleni pozitivnom energijom. Nadam se da ćemo uspeti da i u ostalim gradovima širom Srbije pokrenemo ovakvu akciju koja svakako utiče na osvešćivanje društva po pitanju značaja talentovanih mladih i uopšte nauke i obrazovanja u celosti.
Mislite li da će ova kampanja motivisati drugu decu da više učestvuju na takmičenjima?
– Sigurno je da će uticati na pojedinu decu da požele da i oni budu neka nova Iva, Mara, Rajko, Aleksa… Međutim, prvo moramo da motivišemo nastavni kadar – pedagoge, ali i roditelje, da posebno obrate pažnju na decu kada su u pitanju njihove prikrivene, a vrlo često teško primetne, talentovane vijuge koje svako dete u određenoj meri u sebi nosi vezano za razne sportske, umetničke, stvaralačke ili naučne oblasti. Nakon toga, to dete da ohrabrimo i usmerimo u određene sekcije ili obrazovne klubove u kojima će stručnjaci i mentori dalje da ih oblikuju i usmere a svakako da će onda doći na red i njihova želja da svoja umeća pokažu i dokažu na raznim naučnim takmičenjima. S tim da uvek treba imati u vidu, da naši genijalci ne uče i stvaraju da bi se s time hvalili i medijski isticali već zato što istinski žele da menjaju svet i svoje okruženje na bolje i lepše.
S obzirom da se ovakve vrste kampanja ne sreću savki dan, koliko zapravo naša zemlja aktivno promoviše mlade ljude u odnosu na ostali medijski i marketinški sadržaj?
– Mnogo više nego pre petnaestak godina kada smo krenuli sa okupljanjem mladih genijalca, ali opet nedovoljno. Veoma sam srećan kada na društvenim mrežama, posebno na profilu predsednika Srbije, premijerke ili ministra prosvete, ugledam objave vezano za uspeh naših genijalca, naučnika i umetnika, a nadam se da će tim putem krenuti i nova ministarka nauke, tehnološkog razvoja i inovacija. Međutim, pored svih tih pozitivnih pomaka u promociji mladih genijalaca, živim i dalje u nadi da ću jednoga dana konačno uspeti da odobrovoljim kompaniju Telekom Srbija, da među 300 televizijskih programa u svojoj ponudi, uvrsti i Brainz TV kao jedinstveni kanal nauke i umetnosti i na taj način unesu radost i lepotu u domove svojih korisnika.
Za kraj, recite nam do kada traje ova kampanja i da li planirate još neke projekte koji će promovisati mlade umove?
– Ova kampanja će trajati tokom narednih nedelja, a kao što sam pomenuo trudićemo se da ista zaživi i širom Srbije, a što se tiče novih planova u vezi promocije obrazovanja, nauke i kulture, u čemu smo lideri, svakako da i ove godine spremamo lepe aktivnosti koje će uvek biti za ponos i divljenje naše celokupne društvene zajednice. To je naša misija koja je 2020. godine nagrađena najvišim priznanjem – Svetosavskom nagradom.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.