Isti predmet, različite ocene 1Foto: FoNet/ Beoinfo

U osnovnim školama na teritoriji AP Vojvodina u petak se završava prvo polugodište, ali nastavnici još ne znaju na koji način će zaključiti ocene učenicima petog razreda iz drugog stranog jezika.

Skupština Srbije po svoj prilici neće stići da do petka usvoji izmene Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja (ZOSOV), kojim je predviđeno da se drugi strani jezik ocenjuje brojčano i da ocena ulazi u prosek. Po važećem zakonu, ovaj predmet ima status izbornog programa i ocenjuje se opisno, kao i građansko vaspitanje i verska nastava.

– Još letos smo upozoravali da može doći do ovoga i da se mora voditi računa o različitim školskim kalendarima. Da bi neko zakonsko rešenje počelo da se primenjuje ono mora da bude usvojeno u parlamentu i objavljeno u službenom glasilu. Sada će se dogoditi da Srbija bude jedina zemlja u kojoj se u jednom delu države na polugodištu neki predmet ocenjuje drugačije nego na kraju školske godine – komentariše Stevan Jurić, član Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije.

Podsetimo, predlog za izmenu ZOSOV-a dobio je nedavno „zeleno svetlo“ skupštinskog Odbora za obrazovanje, ali će ovo rešenje biti na snazi tek kada ga usvoji parlament i kada bude objavljeno u Prosvetnom glasniku. Skupština Srbije još nije završila tekuće zasedanje, ali se ne zna kada će biti zakazana naredna sednica i sa kojim dnevnim redom.

Jasmina Pastonjicki, predsednica Aktiva direktora osnovnih škola Novog Sada, kaže za Danas da škole nisu dobile nikakvo obaveštenje o zaključivanju ocena i da čekaju dopis iz Školske uprave Novi Sad. U toj školskoj upravi, međutim, ističu da očekuju uputstvo iz Ministarstva prosvete. Naš list je kontaktirao i Ministarstvo, ali do zaključenja ovog izdanja Danasa nismo dobili odgovor.

Kako je naš list pisao, Ministarstvo prosvete je u septembru obavestilo škole da se očekuju izmene zakonskog rešenja o ocenjivanju drugog stranog jezika i vraćanje brojčane ocene. Nastavnicima je sugerisano da u sadašnjem petom razredu tokom prvog polugodišta vode dvostruku evidenciju, odnosno da učenike ocenjuju i brojčano i opisno, jer će „na taj način biće spremni za očekivanu promenu načina ocenjivanja“. U praksi je uputstvo Ministarstva zapravo podrazumevalo da nastavnici u dnevnik unose opisne ocene, a u svoje pedagoške sveske brojčane, koje će prepisati u dnevnik kada izmene zakona stupe na snagu.

Iako je Društvo za strane jezike tražilo od Ministarstva precizno uputstvo o vođenju dvostruke evidencije, u tom udruženju nam je rečeno da sem septembarskog dopisa ništa drugo nije stiglo u škole.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari