Televizije poput Hepija i Pinka nemaju sadržaj za mlade, dok sa druge strane RTS, Prva i B92 emituju u proseku 35 sati ovakvog sadržaja, pokazali su rezultati istraživanja „Mladi u medijskom ogledalu“.
Analiza je pokazala i da se mladi u medijima masovno prikazuju kao nasilni, nemoralni i promiskuitetni i da su često deo crne hronike.
Takođe tek pet odsto medijskog prostora rezervisano za mlade koji pripadaju nekoj manjinskoj grupi.
Činjenica da ni RTS ni RTV nemaju posebnu medijsku redakciju za mlade, poput one koje imaju za decu dodatno otežava njihov položaj.
Predstavnica Delegacije Evropske unije u Republici Srbiji Sena Marić smatra da je od velike važnosti da se svim starosnim grupama, a posebno mladima omoguće alati kako bi prepoznali dezinformacije, odnosno kako bi izbegli manipulaciju informacijama i činjenicama.
Ona je takođe izdvojila rad na Evropskom medijskom aktu slobode čiji je cilj da se obezbedi veća medijska pismenost građana i sloboda novinara.
Novinarka RTS Milica Pujkilović istakla je da jedan od problema predstavlja i to što trenutno svakodnevne teme „ne dozvoljavaju“ veću zastupljenost mladih u medijima.
„Dodatni problem jeste da mladi ljudi koji sada dolaze neće da rade i da pričaju o temama koje se tiču mladih, nego odmah postoji želja da se rade velike teme“, rekla je Pujkilović.
Novinar Zoomer-a Nemanja Marinković govorio je o emisiji „Da sam ja gradonačelnik“ koja je emitovana neposredno pre proteklih izbora.
Prema njegovim rečima, cilj emisija bio je da se politika približi mladima i da poveća političku participaciju mladih.
„Medijska slika u Srbiji jeste takva da mi imamo spoj medija koju su pod kontrolom države i medija koji su prepušteni tržištu. Omladinski mediji su negde između. Oni su slobodni upravo zašto što ne moraju da zavise od političkih struktura, a navikli su da budu siromašni i rade volonterski“, istakao je Marinković.
Još jedna od zamisli novinara Zoomer-a jeste da se poveća pristup marginalizovanih i osetljivih društvenih grupa u medijima.
„Veliki problem u mejnstrim medijima jeste što se sve prikazuje senzacionalistički“, dodaje Marinković.
Novinarka Pujkilović ističe da je u društvu, kao i među mladima, prisutno nepoverenje u medije.
„To se što pre mora promeniti i to pre svega kroz sadržaj koji interesuje mlade i koji se bavi njihovim problemima“, ističe ona.
Istraživanje „Mladi u medijskom ogledalu“ predstavljeno je na konferenciji „Mladi govore, mladi slušaju“ koju su organizovali Institut za medije i različitosti – Zapadni Balkan, Krovna organizacija mladih Srbije, Asocijacija Lokal Pres i Novi magazin.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.