EKSKURZIJAfoto BETAPHOTO/DRAGAN GOJIĆ

Prevoznici u javnom gradskom saobraćaju u Nišu biće u obavezi da uvedu validatore za očitavanje karata, čime će više od 200 konduktera ostati bez posla, kazao je Dragoslav Ćirković, kopredsednik koalicije „Niš, moj grad“.

„JKP Direkcija za javni prevoz grada Niša je 17. decembra ove godine inicirala izmenu Odluke o javnom gradskom i prigradskom prevozu, uz obrazloženje da je u Ugovoru o javno- privatnom partnerstvu između Direkcije, s jedne strane, i ’Niš-ekspresa’, ’Laste’ iz Beograda i ’Strele d.o.o.’ iz Obrenovca, sa druge strane, navedeno da su oni u obavezi da posle pet godina prevoza uvedu validatore ili preciznije prodaju karata bez konduktera“, rekao je Ćirković.

„Niš- ekspres“ saobraća na liniji 1, a „Lasta“ i „Strela“ na liniji 2, po ugovoru koji je u primeni od 1. februara 2020. godine, tako da obaveza da imaju konduktere ističe tog datuma sledeće godine.

„Apelujemo na gradsku vlast da zaštiti porodice otpuštenih radnika i preuzme brigu zbrinjavanja otpuštenih koji gube bitku sa mašinama, odnosno validatorima. Predlažemo da se dopusti prelazni period, odnosno uhodavanje kupovine karata i rad sa validorima od strane građana makar šest meseci, što bi bilo dovoljno vremena da gradska vlast kondukterima nađe novo zaposlenje“, rekao je Ćirković.

"Izvinite, mašine su bolje": Opozicija u Nišu protestuje zbog uvođenja validatora, zbog kojih će 200 konduktera ostati bez posla 1
Dragoslav Ćirković: Foto Niš moj grad

On je kazao da koalicija „Ujedinjeni- Nada za Niš“, kojoj pripada „Niš, moj grad“, neće glasati za ovakvu odluku na sednici Skupštine grada, zakazanu za 26. decembar.

„Grupa građana Niš, moj grad kao politički subjekt razume zakon tržišne ekonomije ali iskazuje ozbiljnu zabrinutost za sudbinu konduktera koji će zasigurno ostati bez posla. Naime, više nije bitno da li ste dobar radnik i da li ste svoj posao radili časno i korektno.Šta će pisati u rešenju otpuštenih koduktera? Niste vredno radili svoj posao? Niste bili pošteni?! Ili, izvinite, mašine su bolje, ljudi koliko god radni i vredni nam više nisu potrebni?“, rekao je.

Kondukteri u gradskom prevozu su, inače, specifičnost Niša, a nije malo putnika kojima više odgovara da sednu u bilo kom delu autobusa i sačekaju konduktere da im prodaju ili provere kartu nego da je sami kupuju ili očitavaju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari