Javnobeležnička komora Srbije (JKS) saopštila je danas da će javnobeležničke kancelarije nastaviti da rade svakog radnog dana od 9 do 17.00 časova, ali uz obustavu overa potpisa, rukopisa i prepisa, osim u naročito hitnim i opravdanim situacijama.
U takvim situacijama, neophodno je da stranke elektronskom ili redovnom poštom dostave javnobeležničkoj kancelariji obrazložen zahtev za hitno obavljanje ove službene radnje. U saopštenju se navodi da će sve javnobeležničke kancelarije u Srbiji raditi od danas u izmenjenom režimu, sa smanjenim obimom posla i prometa stranaka, u skladu sa preporukama ministra pravde Srbije za vreme vanrednog stanja zbog epidemiološke situacije u zemlji.
Javni beležnici nastaviće da obavljaju službene radnje solemnizacije ugovora, sačinjavanje javnobeležničkih zapisa i javnobeležničkih zapisnika, ukoliko stranke nisu u kategoriji lica pod posebnom zaštitom. Preporučeno je svim kancelarijama da obavljanje ovih poslova sa strankama zakazuju u razmaku od najmanje sat vremena, da potrebnu dokumentaciju primaju, kada je god to moguće, elektronskom poštom, kao i da dozvole pristup isključivo strankama koje učestvuju u postupku.
Za prijem dokumentacije u papirnoj formi, javni beležnici treba da obezbede funkcionisanje jednog šaltera sa kontrolisanim brojem stranaka koje mogu da mu pristupe. U toku trajanja vanrednog stanja, javni beležnici neće zakazivati ročišta u postupcima sačinjavanja smrtovnica, raspravljanja zaostavštine i drugim vanparničnim postupcima, koje javnim beležnicima poveravaju sudovi, a u kojima je neophodno učešće stranaka.
Već zakazana ročišta u ovim postupcima biće odložena, osim u predmetima u kojima se zahteva hitno postupanje, a ne ugrožavaju se posebno zaštićene kategorije stanovništva. U skladu sa preporukama Ministarstva pravde, javni beležnici do daljeg neće obavljati službene radnje van javnobeležničkih kancelarija.
Javnobeležnička komora Srbije podseća i da je obavljanje službene radnje overe potpisa birača za predstojeće republičke, pokrajinske i lokalne izbore, prekinuto nakon proglašenja vanrednog stanja, i da će biti nastavljeno po donošenju odluke o ukidanju vanrednog stanja. Javnim beležnicima je preporučeno da prilikom rada sa originalnom dokumentacijom nose zaštitne rukavice, da pojačaju higijenske mere u kancelarijama, da često obavljaju dezinfekciju radnih površina, kao i da strankama omoguće pranje i dezinfekciju ruku. Stranke koje imaju zakazane termine, javni beležnici po pozivu treba da uvode u kancelariju, kako bi se na što manju meru smanjio rizik i po stranke i po zaposlene u javnobeležničkim kancelarijama.
Preporuke ministra pravde za rad javnobeležničkih kancelarija u vreme vanrednog stanja, donete su na osnovu Zakona o javnom beležništvu, Uredbe o merama za vreme vanrednog stanja, kao i Uredbe o organizovanju rada poslodavca za vreme vanrednog stanja.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.