Milioni građana Nemačke juče su, zbog štrajka mašinovođa, satima čekali prevoz na železničkim stanicama. Akcija koja je počela u sredu najopsežniji je i najduži štrajk u istoriji nemačke železnice. Štrajk je u sredu počeo u teretnom saobraćaju, a juče je proširen i na gradske železnice, regionalni i međumesni saobraćaj.

Milioni građana Nemačke juče su, zbog štrajka mašinovođa, satima čekali prevoz na železničkim stanicama. Akcija koja je počela u sredu najopsežniji je i najduži štrajk u istoriji nemačke železnice. Štrajk je u sredu počeo u teretnom saobraćaju, a juče je proširen i na gradske železnice, regionalni i međumesni saobraćaj. Na istoku Nemačke saobraćalo je oko 15 odsto regionalnih vozova, na zapadu oko 50 odsto.

Saobraćaj u Francuskoj donekle poboljšan

Pariz – Železnički saobraćaj u Francuskoj bio je otežan i juče, drugog dana štrajka zaposlenih koji protestuju zbog ukidanja povlastica za ranije penzionisanje. Saobraćaj je predviđenog intenziteta, ali „s izvesnim poboljšanjem“ u odnosu na sredu, izjavio je portparol francuskih železnica SNCF. Saobraćalo je 150 brzih vozova (TGV) od uobičajenih 700, a vozovi koji idu prema Briselu, Amsterdamu i Kelnu kasnili su 30 minuta. Od regionalnih vozova samo trećina je saobraćala, ali su zato na nekim linijama uvedeni autobusi. U Parizu je u vreme špica saobraćalo dva do četiri voza na sat, a uvedeno je i oko 1.000 autobusa.

Na fotografiji: Gužva u pariskom metrou

Vozovi gradske železnice saobraćali su na svakih 20 do 40 minuta, u velikim gradovima Severne Rajne-Vestfalije na svaki sat. U Hamburgu je u pogonu bilo 40 odsto vozova, u Frankfurtu na Majni i Štutgartu trećina. Avio kompanije koje nude jeftine letove navele su da je u sredu broj rezervacija porastao za 15 do 30 odsto, što znači da se dobar deo putnika koji su nameravali da vozom putuju u neki od nemačkih gradova prebacio na avionski prevoz.
Sindikat mašinovođa GDL traži da Nemačka železnica s njima sklopi poseban tarifni ugovor, ne onaj koji se odnosi na celokupnu branšu, kao i da im se skrati radno vreme i povećaju plate za 31 odsto. Mašinovođe u Nemačkoj zarađuju mesečno između 1.970 i 2.142 evra bruto. Štrajk će trajati do sutra ujutru. Sindikalne vođe su najavile da će u ponedeljak biti doneta odluka da li će biti nastavljen štrajk bez vremenskog ograničenja.
Do tada, uprava Nemačke železnice, kako je saopšteno, ima mogućnost da mašinovođama ponudi prihvatljiv odgovor na njihove zahteve. Nemačka železnica pokušava da posledice štrajka umanji angažovanjem mašinovođa iz susednih zemalja, a na najviše korišćenim linijama gradskih železnica u velikim gradovima putnicima je ponuđen prevoz autobusima.
Uprkos neprilikama koje štrajk stvara milionima građana, mašinovođe i dalje uživaju simpatije javnog mnjenja. Šturost rukovodstva železnice nema pozitivan odjek, posebno od kada je objavljena vest da su vodeći menadžeri železnice u prošloj godini sebi odobrili povišicu plata od 77 odsto. Štrajk nemačkoj nacionalnoj ekonomiji nanosi štetu od 25 miliona evra dnevno.
Privredna udruženja strahuju da će u mnogim fabrikama zaposleni morati da pređu na skraćeno radno vreme, jer nije obezbeđen redovan dotok sirovina i rezervnih delova. Međutim, Savezna agencija za rad juče je saopštila da nema podataka o tome da je neka firma bila prinuđena da smanji radno vreme zbog problema u snabdevanju izazvanih štrajkom mašinovođa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari