U Inđiji pune tri godine primenjuju takozvani Sistem 48, a praksa je pokazala da je on dobra spona između građana i vlasti. Ovo je jedan od načina da građani utiču na rad lokalne uprave i da opštinski čelnici kontrolišu rad javnih preduzeća i opštinskih odeljenja, a odnedavno u ovaj sistem ušao je i dom zdravlja.


Dovoljan je samo jedan telefonski poziv, a odgovor o rešavanju problema mora da stigne u roku od 48 sati. Zahtevi, predlozi i pitanja građana inđijske opštine svakog petka tokom cele godine slivali su se putem „Kol centra“ pred čelnike opštine Inđija. Službe javnih preduzeća i opštinske uprave imale su zadatak da na njih odgovore u roku od 48 sati. Svakog petka u pola devet na sastancima Sistema 48 analiziran je dvonedeljni rad javnih preduzeća i Opštinske uprave, njihova efikasnost u radu, trošenje budžetskih sredstava… donošeni su zaključci povodom određenih pitanja čije je izvršenje analizirano na narednom sastanku. I tako 50 puta tokom 2008. godine. Poslednji sastanak u godini iza nas održan je poslednjih dana i tada je analiziran rad JKP „Komunalac“, JP „Ingas“ i Opštinske uprave, nedelju dana ranije na dnevnom redu je bila Direkcija za izgradnju opštine Inđija i JP „Vodovod i kanalizacija“.

Jedan od čestih zahteva građana bilo je i rešavanje problema pasa lutalica, potom odnošenje smeća, sečenje grana, odnošenje hartije i PET ambalaže, uglavnom pitanja iz delokruga rada komunalnog preduzeća. U protekloj godini „Komunalac“ je sakupio 109 tona plastične ambalaže i 230 tona papira. Ove jeseni je isto preduzeće pored redovnog posla, u Novosadskoj i Ulici kralja Petra, zasadilo 184 listopadna drveta, uklonio stara stabla i orezalo krošnje koje su bile smetnja saobraćaju…

Sa hladnim zimskim danima aktuelizirano je praćenje naplate potrošenog gasa o čemu redovno izveštava JP „Ingas“, kao i o broju novih priključaka, investicijama koje su u toku i koje se planiraju. Jedan od najčešćih zahteva građana usmerenih ka Direkciji za izgradnju opštine Inđija bila je javna rasveta – na poslednjem sastaku analize Sistema 48 bilo ih je čak 29, zatim, šahtovi, asfaltiranje delova ulica, parkiranje. Kvalitet vode za piće bila je dežurna tema prilikom razmatranja rada JP „Vodovod i kanalizacija“, ispiranje i hlorisanje mreže tamo gde je konstatovan povećan broj bakterija, ali i naplata starih dugovanja za vodu. Od opštinskih službi na udaru je najčešće bila inspekcija bilo da je reč o kontroli zauzeća javnih površina, kontroli radnog vremena ugostiteljskih objekata, nelegalnoj gradnji, o rigolama za odvođenje atmosferskih voda…

Sve u svemu, primenom Sistema 48 stavljen je pod lupu rad javnih preduzeća i opštinske uprave kako od strane građana tako i od strane čelnih ljudi opštine Inđija, a rezultati su efikasniji rad i racionalnije trošenje budžetskih sredstava. U ovoj godini Sistem 48 će imati posebnu ulogu jer se ovde najavljuje rigorozno kresanje troškova javnih preduzeća i stalna kontrola svakog utrošenog dinara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari