Opoziciona Niška inicijativa podnela je protiv odgovornih u niškoj gradskoj opštini Niška Banja krivičnu prijavu zbog navodne zloupotrebe IPA projekta za kupovinu terenskog vozila i dodatne protivpožarne opreme, koji su ukupno plaćeni oko 180.000 evra, što je “dva i po puta više od kataloške cene takvog vozila i naduvana cena za opremu”.
U opštini Niška Banja negirali su takve tvrdnje, navodeći da nikakvih nepravilnosti nije bilo.
– Niška Banja, najsiromašnija i najmanja gradska opština u Nišu i jedna od najnerazvijenijih opština u Srbiji, nabavila je, u okviru prekograničnog projekta „Zajedničko upravljanje rizicima u regionu- Niška Banja i Kostenec“, terensko vozilo “VW amarok 4×4” u vrednosti od više od 100 000 evra (12.206.475 dinara), kao i dodatnu opremu od oko 80 000 evra (9.193,740,47 dinara, isplaćenih u dva navrata). Kataloška cena takvog džipa je od 39.000 i 42 000 evra, bilo gde u Evropi, a cena opreme značajno niža od ove cifre- rekao je danas Srđan Nonić, šef odborničke grupe Niška inicijativa u Skupštini grada Niša, na konferenciji za novinare.
Prema informacijama i stanju na deviznom računu Opštine Niška Banja, džip su platili građani Niške Banje i Niša, pošto iz ovog dvogodišnjeg IPA projekta, koji je trajao od 23. novembra 2016. do 22. novembra 2018, ni posle godinu dana od završetka nisu uplaćena sredstva za tu kupovinu, kazao je on. Pravila IPA finansiranja predviđaju da nosioci projekta- u ovom slučaju Niška Banja i Kostenec, iz sopstvenih budžeta finansiraju aktivnosti i opremu, a da im se kasnije, u zavisnosti od konkursa, vraća od 80 do 85 odsto uloženih sredstava.
– To znači da će građani Niša i Niške Banje i u najboljem slučaju, odnosno kada bi se iz IPA projekta platio skupoceni džip, izmiriti 15 do 20 odsto njegove previsoke cene. Pošto se kasni sa projektnom isplatom kupovine džipa, koji je inače sasvim običan, i sličan voze radnici EPS-a, moguće je da je ta isplata stopirana, ili čak da je stopiran ceo projekat. Neophodno je utvrditi odgovornost nadležnih u opštini Niška Banja i dati odgovore na pitanja ko se usudio da ove kriminalne radnje fInansira novcem građana Niške Banje i Niša i ko je iz Ministarstva za evropske integracije i IPA fonda dopustio pumpanje faktura i pranje para- rekao je Nonić.
Predsednik opštine Niška Banja Dejan Jovanović (SNS) kazao je za naš list da nijedan od navoda Niške inicijative nije tačan. On je precizirao da ova opština u okviru projekta uopšte nije kupila “džip”, kako navodi Niška inicijativa, već “vozilo sa nadogradnjom za gašenje požara i kompletnom opremom za delovanje u vanrednim situacijama”, što određuje njegovu višu cenu.
– Nije tačno ni da je ovakvo vozilo plaćeno iz budžeta Niške Banje i Niša, odnosno da su ga platili građani, jer je donator sredstva za njegovu kupovinu prebacio još 15. i 24. janura ove godine. Projekat, takođe, nije stopiran i čeka se njegova finalna isplata. Svi ovi navodi, uostalom, mogu da se provere u programu prekogranične saradnje Bugarska- Srbija i pri Ministarstvo za evropske integracije- rekao je Jovanović.
Naš list je prosledio pitanja o ovom projektu, njegovoj realizaciji i eventualnim nepravilnostima i Ministarstvu za evropske integracije, kao IPA fondu u Srbiji.
Terensko vozilo kupljeno od bugarske firme koja se bavi medicinskom opremom
Terensko vozilo je kupljeno od firme “MedSys Ltd”, koja je registrovana u Bugarskoj, a koja se, prema dostupnim podacima, prioritetno bavi prodajom medicinske opreme. “MedSys” je, međutim, u većinskom vlasništvu kompanije “Auto Engineering Holding Group”, koja je specijalizovana za proizvodnju i distribuciju protivpožarnih vozila i opreme, a koja poseduje 90 odsto njenih akcija.
Niška inicijativa je podsetila da je bivši vlasnik “Auto Engineeringa”, biznismen Rozen Marinov, uhapšen 2009. godine, nakon što je pokušao da podmiti direktora bugarske Agencije za ribolov sa 50 000 eura, kako bi njegova kompanija dobila posao na tenderu, kao i dodatnih 50 000 za buduće usluge.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.