Sistem obrazovanja u arapskom svetu znatno je slabije razvijen u odnosu na druge delove sveta i potrebno je što hitnije sprovođenje reformi, navodi se u najnovijem izveštaju Svetske banke. U dokumentu se skreće pažnja i na visoku stopu nezaposlenosti na tom području koja iznosi čak 14 odsto.

Sistem obrazovanja u arapskom svetu znatno je slabije razvijen u odnosu na druge delove sveta i potrebno je što hitnije sprovođenje reformi, navodi se u najnovijem izveštaju Svetske banke. U dokumentu se skreće pažnja i na visoku stopu nezaposlenosti na tom području koja iznosi čak 14 odsto.
Za razliku od Azije i Latinske Amerike, gde je u proteklom periodu zabeleženo značajno povećanje broja pismenih i polaznika u srednjim školama i na fakultetima, u arapskim državama situacija je i dalje neizmenjena, uprkos činjenici da je obrazovanje postalo dostupnije čak i siromašnijim slojevima društva, ocenjuju zvaničnici Svetske banke. Među državama u kojima je uočeno najlošije stanje u obrazovnom sistemu jesu Džibuti, Jemen, Irak i Maroko, dok je najviše reformi školstva sprovedeno u Jordanu i Kuvajtu.
Visoki zvaničnik Svetske banke Marvan Muašer izjavio je da je potrebno da vlade arapskih zemalja ulože napor kako bi obezbedile potrebnu školsku opremu i osmisle adekvatne školske programe, budući da više od 60 odsto tamošnjeg stanovništva čine mladi ispod 30 godina starosti. „Potrebno je da se mladi Arapi prilagode zahtevima tržišta, što podrazumeva sticanje kvalitetnog obrazovanja i razvijanje veština kao što su kritičko mišljenje i poslovna prekvalifikacija“, rekao je on. Muašer je takođe ocenio da razvijen sistem obrazovanja predstavlja glavni preduslov ekonomskog razvoja. „Ukoliko želimo da stvorimo nova radna mesta u arapskim zemljama potrebno je da najpre sprovedemo reformu školstva.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari