Još nije sve gotovo za stare studente?

Ostavite komentar


  1. Naravno da su ljudi u pravu, sto i zakon kaze. Zasto ljude ogranicavati i otezavati im vracati ih korak unazad ponistavati im ispite. Uz to sve papreno placaku kome su oni teret?

    1. Ja sam neko ko ima jos 4 preostala ispita, na Pmf-u. Predmeti koji su ostali su delom na osnovnim, delom na masteru. Gledam nove programe, imam jednu ocenu iz predmeta koji danas imaju 4 iz tog istog. Imam polozene ispite koji danas nisu obavezni, i nemam pojma gde bi me bacili. Bukvalno na osnovnim, bez obzira na kompletirane mnoge sa mastera. Imam dvoje male dece, ne zivim u gradu gde je fakultet, i molim Boga da se smiluju da zavrsim sa ovim uz ogromna odricanja. Da ne padnu godine truda u vodu.

    2. U ovim teskim vremenima kada smo pri kraju studija,prelazak na bolonju bi bio katastrofa i finansijski i vremenski,niko od nadleznih nije proverio sta se desava na fakultetima i zasto mi stari studenti dugo polazemo jedan ili dva ispita????Neka nas puste da zavrsimo zapoceto!!!

      1. Verujem da većina „večitih studenata“ ima valjan razlog zašto nisu završili fakultete. Smatram da nam treba omogućiti da završimo po starom programu, kako stoji u Ustavu, bez ikakvih vremenskih ograničenja. Nismo teret za fakultet, uredno plaćamo školarine, prijavu ispita, polažemo ispite sa bolonjcima, gradivo je manje više isto i ne vidim zašto nema tehničkih mogućnosti za polaganje po starom programu. Omogućite nam da završimo studije po programu po kome smo i upisali.

    3. Glavni problem je taj što su kod nas „stručnjaci za obrazovanje“ ustvari polupismeni ljudi . Ne razlikuju studenta od apsolventa . Apsolvent je student koji je završio fakultet, pa se samim tim više i ne zove studentom , ali ne i diplomirao . Nigde u svetu ne postoji zakon koji može apsolventu poništiti ispite koje je položio , nego ima do kraja života pravo da diplomira na tom fakultetu . Koliko puta se može čuti kako je na nekom zapadnom fakultetu diplomirala osoba u dubokoj starosti, koja je odslušala nastavu na svom fakultetu pre više decenija .

      1. E, vala neka je neko objasnio!!! Apsolvent sam! Ne neki student koji ima prava na besplatnu zdravstvenu zastitu/prevoz/dom/menzu… pa sad ja kao kostam drzavu! Za sta je kostam, milione sam ostavila na tom fakultetu. Ne kukam! Moja stvar!!! Ali pustite me da tu moju stvar i zavrsim… cuj nema profesora, tamo gde je profesor otisao u penziju, ili predmet pod istim nazivom ne postoji… ima uvek neko od naslednika ko dati predmet ispituje. Ostao je asistent koji je polagao kod istog tog profesora, nasledio predmet, eventualno malo drugacijeg naziva. Kako neki lupaju gluposti u ovim komentarima, zaista mi je muka vise da citam. Ali hajde ljudi koji nisu u temi, ali kako ministar moze da ne bude u temi. Sramno!

        1. Da se razumemo, tadasnji zakon nije rekao da imamo pravo na skolovanje vec da zavraimo studije PO PROGRAMU PO KOME AMO IH I ZAPOCELI. Jedan sam od studenata sa prosekom 9,46 i 2 preostala ispita. Jedno vreme sam cak bila i na ubrzanom studiranju. Moj izbor je bio da pocnem da radim i na kraju odem u inostranstvo, a odluka donesena na osnovu TADASNJIH uslova. Niko nema pravo da krsi Ustav, jer mnogi su od nas svoje zivote organizovali znajuci da uvek mozemo da se vratimo i zavrsimo zapoceto. Niko nema pravo da nam to.oduzme kao ni trud i ulozene godine. Ja nemam mogucnost da ponovo studiram, i ne vidim zasto bih jer sam sve odslusala u roku.

          1. Tijana, ako ste u mogucnosti, javite se u fb grupu starih studenata. Potrebni su nam ljudi sa prosekom popouut vaseg. Sto pre to bolje! Thnx. (ako ste vec clan grupe, onda ste i procitali obavestenje od malopre)

    4. Ne razumem zasto nekom ne dozvoliti da zavrsi zapoceto,a pri samom kraju je. Nego treba pruziti motivaciju, resiti probleme „uskih grla“ na fakultetima i eto resenja, ubrzo ce i „veciti studenti“ ostvarite svoje ciljeve,zato bez ogranicenja, jer u suprotnom bi bilo samo na stetu drzave

  2. Moze li ova drzava biti jednom pravna???
    Svuda oko nas neka nepostovanja zakona, nepravilnosti , sve se to tolerise i ne vidi a nama se oduzima pravo da zavrsimo studije prema programu koji je vazio na pocetku studija. Mi smo problem? Nema tehnickih mogucnosti?
    Treba mnogo boljih argumenata da bi objasnilo ovakvo ponasanje ministra i ostalih, cast izuzecima.
    Verujem u pravicnost i ispravnost.
    Nadam se da ce se naci neko ko realno i razumno posmatra na nas problem.

    1. Vrlo je jednostavno – prvo sto imaju PRAVO koje im je oduzeto, a drugo, kome smetaju? Ne mogu da shvatim da bi neko bio u stanju da svim tim ljudima oteza posao, zbog nekog sitnisa (ili cega vec) koji ce morati da plate pri prelasku na bolonju. Smisla bez. O zluradim komentarima koji „poznaju“ tudje zivote ne treba trositi reci.

  3. Apsolvent sam sa dva ispita do kraja. Svaki zahteva tri meseca spremanja jer literatura obuhvata vise od 1500 strana po ispitu. Isto je i po Bolonji, ni stranu im nisu smanjili. Treba mi vreme za ucenje pored svih drugih zivotnih obaveza. Zakon po kome sam upisao fakultet nije ogranicavao vreme zavrsetka studija i sve ovo sto se radi protiv je Ustava ove drzave, protiv Zakona, protiv ljudi i zdrave pameti!

  4. Znaci svi se slazu da se tim ljudima pomogne,cak i u regionu je ukinut rok samo se Sarcevic pravi pametan i kaze da nije covek baksuz.Ne nisi?!Nego,sto ne dade ostavku zbog skandala male mature?U Japanu,ministar ne samo da bi dao ostavku nego bi se dodatno i propisno sam kaznio,da ne pricamo o diplomama i doktoratima od 2012 pa na gore.Ne znam sta je trulije u ovoj drzavi,obrazovanje,pravo,finansije ili lecenje pa nije ni cudo sto svi jure napolje tako da do 2030 Srbija ima da postane Atlantida.

    1. Gospodin ministar prenebregava najbitniju činjenicu- da stari studenti po Ustavu RS imaju pravo da studiraju po započetom planu i programu i da je Zakon kojim se ovo „ograničava“ neustavan, te da se ne može primenjivati retroaktivno. To su pravne činjenice koje bi svako ozbiljnije glasilo i novinar morao da iznese kada se piše o grupi studenata koji su fakultet upisali po starom zakonu. Retorika ministra je populistička, kao i mnogo puta do sada, jer se ovde nikome „ne čini usluga“, već se studenti sasvim legitimno bune protiv neustavnog oduzimanja stečenih prava. U državi u kojoj je prosveta na najnižim granama, koja ima suštinskih problema u svim segmentima, resorni ministar demonstrira protivustavnu i protivpravnu silu prema ljudima koji su na korak od diplome i visokoobrazovanih jedinki u ovoj zemlji kojom vladaju jedva pismeni diplomci raznih privatnih „menadžment“ fakulteta i koja vapi za (istinski) visokoobrazovanim stručnjacima. Sramotno.

      1. Pofesor Lj. Stojmirović, poznat i po tome što je držao predavanja studentima među kojima je bio i T. Nikolić (koji je potom postao predsednik republike Srbije) smatra da treba pomoći „ starim” studentima da završe studije po programima po kojima su upisani i nije spominjao Ustav republike Srbije. Poznato je da je reč o kolegama koji su fakultete upisivali od 1998. do 2005, i mnogi od njih imaju sada porodice, a i dobre poslove. Da li starije kolege (i koji nisu finalizovali svoje akademske studije, i 69-godišnji profesor Lj. S, i još neki) misle na tridesetogodišnjake koji su već završli svoje akademske studije i u velikom broju odlaze u inostranstvo jer u Srbiji ne mogu da se zaposle? Da li starije kolege razmišljaju kakav primer daju mlađim generacijama i o motivima svog studiranja ili jednostavno, kao ministar N. Stefanović i premijerka A, Brnabić, smatraju da je glupo postavljati pitanja o diplomama (originalnim/nostrifikovanim/falsifikovanim)? Nažalost ima tako puno primera kršenja Ustava Republike Srbije.

      2. Prelazak starih studenata na bolonju ne bio koštao samo studente već i državu.Pa ti ljudi sami plaćaju svoje studije,obnovu apsolventskog staža i na taj način pomažu fakultetima.A verujte nisu smetnja,i to bi trebalo pitati same profesor0e,jer polažu iste predmete,kod istih profesora,zajedno sa bolonjskim studentima.Za prelazak bi fakulteti morali da osnuju grupe koje bi obavljale ekvivalenciju ispita (gubljenje vremena i para),ljudi bi odustali(opet fakultet gubi novac).Pa ni sami fakulteti ne znaju kako bi sproveli to prebacivanje,uradilk ekvivalenciju.Kako staviti studenta sa još jednim neloloženim ispitom na master,kada je statut iz 2015 pa tek ta generacija upisuje 4 godinu.Još ne oostoji aster.Znači morali bi da me prebace na 4 godinu pa da sačekam sledeću godinu da oni stignu do mastera.To su tehnički problemi o kojima bi ministar trebao nešto da zna i komentariše.A ne da nema profesora.Pa ukinuta je Odbrana i zaštita kak predmet odavno pa ne mora da traži te profesore.Ovi profesori predaju i ama i bolonjskim studentima podjednako i čak nas i ne razlikjju.Pa Srbijo,zašto?Zašto odbacuješ ljude koji bi pošteno sa mukom da dođu do diplome,da izdržavaju svoje porodice?Zar su stari studenti najveći problem ministru,pored tolikih problema u prosveti?Hoće li mu to rešiti manjak nastavnika matematike,fizike,hemije,lektora,biologa?Hoće li mu to rešiti nedostatak učenika i zatvaranje škola?Neće.

  5. Evo ja nisam sigurno ni Tesla ni Pupin, već samo majka koja se, nakon što je dete malo stalo na svoje noge, vratila da završim započeto. I super mi ide. Od prošle godine sam položila 9 ispita i ostao mi je 1. Strašno bi bilo da sada moram da predjem na bolonji i da na masteru opet pokažem ispite koje sam već polagala u toku redovnih studija. Zaista deluje kao da je ministar totalno neupućen u stanje na terenu. Gradivo je isto, profesori isti, uvek puni razumevanja, barem na našem fakultetu. Jedino što se razlikuje bude pitanje „vi beše oba dela polazete odjednom“ i onda dobijemo dodatna pitanja koja obuhvataju njihove npr kolokvijume. Sami plaćamo obnove, prijave ispita.. Strašno je šta priča ministar

  6. Добро је да има разумних људи, од продужења рока има корист и народ као и држава и хвала професору Стојимировићу на подршци. Не заборавите да се овде ради о завршетку школовања углавном породичних људи којима треба изаћи у сусрет а не спутавати их! После немој да се питате зашто људи одлазе када држава не поштује законе и спутава младе. Сами се финансирамо, сами учимо и уз то радимо и гајимо породице, држава не треба да смета у свему томе!

  7. Gospodin ministar prenebregava najbitniju činjenicu- da stari studenti po Ustavu RS imaju pravo da studiraju po započetom planu i programu i da je Zakon kojim se ovo „ograničava“ neustavan, te da se ne može primenjivati retroaktivno. To su pravne činjenice koje bi svako ozbiljnije glasilo i novinar morao da iznese kada se piše o grupi studenata koji su fakultet upisali po starom zakonu. Retorika ministra je populistička, kao i mnogo puta do sada, jer se ovde nikome „ne čini usluga“, već se studenti sasvim legitimno bune protiv neustavnog oduzimanja stečenih prava. U državi u kojoj je prosveta na najnižim granama, koja ima suštinskih problema u svim segmentima, resorni ministar demonstrira protivustavnu i protivpravnu silu prema ljudima koji su na korak od diplome i visokoobrazovanih jedinki u ovoj zemlji kojom vladaju jedva pismeni diplomci raznih privatnih „menadžment“ fakulteta i koja vapi za (istinski) visokoobrazovanim stručnjacima. Sramotno.

  8. Naravno da treba produzetak,i da ne treba dovesti to u pitanje,nikome ne smetamo,cak placamo prijave i skolarine,znaci svi imaju korist,zato PRODUZENJE!!!

  9. Nisu neka finansiska sredstva, rece cuveni ministar prosvete koga treba da bude sramota svoje izjave.Sta je 80000-100000 za ljude koji imaju porodicu, a o prosecnim platama u zemlji Srbiji da ne govorimo.Sta je doticni uradio da pomogne ovim ljudima? Apsolutno nista, prstom mrdnuo nije a navodi tehnicke uslove,kao nemogucnist zavrsetka. Smesno i sramotno za coveka na ovoj poziciji.Drzavo, ako ti je stalo do ovih ljudi pomozi im i pruzi podrsku. Svaka cast za istrajnos,upornost, napred do pobede.

  10. I pored kršenja Ustava, krši se pravo svakog studenta koji studira po starom. Ovo je naše pravo, plaćamo redovno i to ogromne sume novca, a pored svih obaveza, porodice i posla uspevamo da polažemo ispite. Tehnički uslovi postoje na svim fakultetima, greška u izjavi je napravljena, jer nisu dovoljno obavešteni. Valjda je poenta zadržati ljude u zemlji, a ne da beže u inostranstvo zbog nasilnog prelaska na tzv. Bolonju.

  11. Hvala svima koji se bore za nas, hrabrim predstavnicima naše ne tako male grupe i poslanicima koji nam uvek izlaze u susret. Mi još nismo odustali, ne odustajte ni vi od nas. Mi nismo lenji i glupi, kao što ste i videli na današnjem sastanku, već su nas uglavnom životne okolnosti sprečile da fakultet završimo na vreme. Svi ovi pritisci i pretnje rokovima, prelaskom na bolonju su kontraproduktivni, jer mi nikom ne smetamo, plaćamo sve svoje ispite, obnove apsolventskog staža i imamo „tehničkih uslova“ da završimo fakultet, jer na većini i nema razlike u starom programu i bolonji što se tiče gradiva i profesora. Pomozite nam i hvala!

  12. Nadamo se svi da će nam izaći u susret i dozvoliti produžetak po starom programu. Mnogi od nas izdržavaju porodice, gledaju stare i bolesne roditelje, ne stignu da spreme ispite na vreme. A fakulteti nam naplaćuju školarine a i nisu se potrudili da nam olakšaju studiranje u smislu neke dopunske nastave i sl. Mi smo lojalni građani Republike Srbije, ostali smo u zemlji da učimo, radimo i borimo se za naše porodice i nije u redu da nam se ne izađe u susret.

  13. Apsolvent sam , imam jedan ispit do kraja, zbog bolesti sa kojom se borim nisam usela zadnjih 5 godina da se posvetim fakultetu , ali ovde sada visr nije ni tolko presudna bolest koliko profesorka na fakultetu, kod koje polozi jedan student u godinu dana. Dzabe nam daju rokove ako ne uvedu nekoliko ispitivaca za te zadnje teske ispite. I na bolonji ako predjemo opet ce ista prica da bude. Molim vas ministre reagujte, produzite rok jos godinu dana ALI uz promenu ispizivaca, pa da vidimo kolika ce prolaznost da bude. Sramota je, ljudi zavrsavaju privatne fakultete preko noci , i zaposljavaju se sa supljim znanjem na visokim polozajima a mi zelimo znanjem da uvelicamo ovu zemlju. Posle se cudite zasto ljudi odlaze iz zemlje.Toliko!

  14. Niko od nas nije lenj, mi svi radimo, izdrzavamo se i zelimo da zavrsimo da bismo sebi omogucili bolji zivot. Dosta nas i radi u svojoj struci, treba nam to parce papira kako bismo presli na bolju poziciju.

  15. Pustite dobre stvari da se rešavaju, završavanje studija je DOBRO, kupovina diploma nije. Mi učimo, sporije ali učimo! Pustite nas više sa tim rokovima ! Dajte bolje podršku!

  16. Praviti problem tamo gde ga nema i onome koji to ne zasluzuje je van svake jb pameti. Ne trazimo da kupimo diplome od nekoga, nego da nas ostave na miru i sa knjigom u ruci, tempom kojim ko ide, odbrani diplomski i zavrsi fakultet. Sta on (ministar) u stvari hoce s ovom zabranom??? Normalnom nije jasno.

    1. podrška studentima! ako su započeli po jednom, neka završe po istom, a ne da im menjaju pravila. samo solidarnost i međusobna pomoć.

  17. Nemam reči, kakav ministar! Sve što je rekao, ama baš sve što je naveo kao razlog zbog čega stari studenti ne mogu više da imaju trenutni status, nema veze za istinom. Stari studenti zaslužuju da diplomiraju po starom!!!

  18. Na 99% fakulteta je isto gradivo, isti predavaci, bolonja nista nije promenila sem sto su neki predmeti postali dvosemestralni, sve placamo uredno, zelimo sebi da obezbedimo bolji zivot i to pokusavaju da nam uskrate. Svi mi koji nismo diplomirali na vreme smo ljudi koje zivot nije stedeo i sami smo morali sebe da finansiramo.

  19. Ministar ne zna pravo stanje stvari na terenu, zato sto se ovim problemom bavi samo formalno, ne i sustinski, a to je da „stari“ studenti polazu ispite u istim terminima i po istim udzbenicima kao i Bolonjci. Ministar ne zna tacan broj starih studenata, a predata mu je peticija sa 3300 potpisa. Broj diplomiranih po starom programu se svake godine povecava, za sta postoje i dokazi, a doticni prica suprotno. I na kraju, ministar kaze ne postoje tehnicki uslovi da stari studenti zavrse po zapocetom programu. Zamolila bih doticnog da taksativno nabroji koji su to tehnicki uslovi? Pritom, „zaboravlja“ da kaze da se ovim direktno krsi Ustav RS i ogranicavaju ljudska prava i slobode. Dakle, covek kome istice mandat za par meseci i kome su ukrali testove za malu maturu, odlucuje o sudbini nekoliko hiljada ljudi. Zalosno.

  20. Ovo je strasno sta rade svake godine sa starim studentima,pod ovakvim pritiskom treba uciti,ne znam stvarno kome smetamo,ucimo i polazemo kod istih profesora kao i Bolonjci,placamo sami,koji crni tehnicki uslovi ne postoje,svi u regionu pomazu svojim studentima,a u ovoj zemlji samo mrznja i unistavanje,svako od nas je najvise zeleo da zavrsi na vreme,ali ne zive svi pod istim okolnostima,odakle novac za prelazak na Bolonju,zivimo na ivici,ponizavajuce i tuzno.

  21. Svaka cast g. Stojmirovicu sto postuje ovoliki obrazovani narod. Hvala sto ukazuje na probleme sa kojima se susrecemo i sto ceni nas trud da zavrsimo fakultete po uslovima po kojim smo ih upisivali i da povecamo broj obrazovanih u nasoj zemlji. Pravda uvek pobedjuje,pravda i nista drugo osim PRAVDE.

  22. Jedini „tehnički“ problem koji fakulteti imaju sa starim studentima je što im ne mogu naplatiti hiljade evra po starom zakonu. Sva priča o tome kako ne postoje uslovi, kako neko predugo studira, itd, pada u vodu kada se vide istaknuti cenovnici za prelazak na novi sistem studiranja, gde se naravno priznaju svi položeni ispiti, ali se to debelo naplaćuje.

  23. Apsolvent sam pravnog fakulteta u Beogradu, ispite polažem sa kolegama koje studiraju po bolonjskoj deklaraciji, iz istih udžbenika spremamo ispite tako da mi nije jasno o kakvim tehničkim uslovima se radi. Pitaju nas isti profesori a određeni predmeti su podeljeni na više ispita ili im je samo naziv promenjen. Majka sam devojčice od godinu dana i uskoro se vraćam na posao posle porodiljskog odsustva tako da bi prelazak na Bolonju značio kraj studija za mene kao i za većinu kolega jer nisam u situaciji da napustim posao kako bih prisustvovala predavanjima. Ako mi i pored svih poteškoća i podmetanja noge, da se tako izrazim, nismo odustali od diplome zašto država odustaje od nas?

  24. Tako i treba biti, bez ograničenja, apsolutno nikome nismo teret, sem nama samima, lako je pričati iz bezbedne pozicije, mi se borimo sa mnogo više problema godinama. A svima koji bi da nas obrišu bih poručila da se malo zamisle, danas „stari“ studenti, sutra zaposleni, deca i ostali… Ne mislite da ste večno bezbedni, jer u trenu se prilike mogu promeniti, pa vi budete nekome trn u oku… Topli pozdrav od poštenog studenta metuzalema.

  25. Podrska studentima uvek i za sve! Zasto uskracivati nekome pravo na skolovanje, ovi lkudi se bore za sebe i svoje porodice na posten nacin, da li su mozda trebali da kupe diplome?

  26. Preslaskom na bolonji dobijamo nove predmete koje treba i da odlusamo. To je neuklopivo sa poslovnim obavezama, osim ako nam ne organizuju nastavu vikendima. 2018/19 sam ispolagao velik broj ispita posle duze pauze, ali necu stici da diplomiram do 30.9. Bila bi velika steta da me pred samim ciljem vrate na kraj kolone.

  27. Podrška za studente. Stvarno ne bi bilo fer posle toliko uloženog truda, novca, vremena i živaca da ti ljudi ostanu, takoreći, bez ičega! Podrška, pa sve i da su najgori, a nisu, naši su!

  28. A zasto se malo ne procesljaju fakulteti da se vidi razlog male prolaznosti, mozda i smene nekoga i zasto ministar konacno ne natera fakultete da imaju svaki mesec rok za te studente.?! Nista se nije promenilo vec decenijama i sva krivica se svaljune na te ljude koji samo zele da zavrse, o svom trosku i uprkos svim problemima. Znam mnogo ljudi koji su odustali sa jednim isčitom na kraju je ne mogu vise da se bore protiv nepravde i samovolje pojedinaca.

  29. Prelazak na bolonju za nas je isto sto i ispis sa fakulteta,garantujem da skoro niko od nas ne bi nastatvio studije po bolonji.Dakle ovde za nas nije pitanje prebacivanja na drugi plan vec pitanje da li ce nam oduzeti pravo na studiranje.Znajmo takodje da je bolonja jedan neuspeo projekat uveden na nase univerzitete da bi unistio nase obrazovanje.To svi profesori u Srbiji vide i svima je jasno.Stari program je kud i kamo kvalitetniji i iskolovao je generacija i generacija. Ako ceo region produzava rok bez bilo kakvog cimanja ne razumem zasto to i ovde ne moze da se primeni. Uredno placamo obaveze,polazemo sa bolonjcima,isti profesori,korisni smo clanoci drustva jer mahom svi radimo,imamo decu koju izdrzavamo.

    1. Pustite ljude da zavrse zapoceto po programu po kom su i upisali…Cemu svo ovo komplikovanje ?! Kako je moglo do sada moci ce i jos koju godinu…dosta tih ljudi je vec diplomiralo,neki su i odustali….i nikome do sada nisu smetali.Pozitivno je sto su uporni i sto zele da zavrse zapoceto….

  30. Iskreno se nadam u pozitivan ishod celokupne situacije!
    Jer iskrena da budem onaj od gore me daje svima isti put I istu borbu ..
    Tako da osuda bilo koje vrste bi bila suvisna,kao I donosenje nepromisljene odluke koja apsolutno pro zdravoj svesti I zdravoj pameti ne ide nikome u prilog samo na ogromnu stetu…
    I ja dalje od ovoga ne vidim
    Cemu zatezanje I cemu gubljenje energije za postupke kao sto je izneta od strane ministra
    Po mome skromnome misljenju cista gordost
    Neka bude volja Bozija
    I da damo koliko je u nasim snaga da ishod celokupne situacije bude iznesen kao pozitivan

  31. Sredstva koja smo dosad uplacivali na racune fakulteta su i vise ego „fantasticni“ i , upravo, su me ta sredstva naterala da se okusam van granica Srbije. To ne umanjuje moju zelju da zavrsim zapoceto. Stoga, ogromna podrska mojim kolegama i borimo se do kraja!

  32. Срамота ме је, заиста, поштовани саборци да ово пишем, јер, иако сам давно научила, да у овој , назови држави, паметан се за главу скраћује, а глупан на пиједестал највише вредности уздиже, ипак људскост буди осећај срамоте. Најпре, министре, Вашим речником, „Појма немате!!!“ Глума Вам је лоша, став који је, надам се личан, неуверљив. Ако Ви одлучујете, онда нека се спреми Ваш правни тим, јер не дам Вама, нити било коме две секунде свога живота, а камоли оволико време које сам провела учећи, поштено радећи и ни од кога, а понајмање од, назови државе, нешто тражили или очекивала!!! НЕ ДАМ!!! Ако и сумњам да је правосуђе ваше, Стразбур није!!! Ово је држава у којој се цени лаж, крађа, како интелектуална, тако и свака друга, у којој мали, ситни, бедни људи имају право да одлучују о мени, која презриво гледам на сва ситна упињања бедних тела, да се очешете мало о Неронову храну!!! Само што Нерону, сада када му је „Рим пред пожаром“ не треба 3000 гласова мање,са све нашим породицама, зна он то добро! А Вама, и Вама сличнима поручујем, постоји Суд, непоткупљиви, а сви ћемо на тај Суд! Стога, желим Вам свако добро од Господа, уз наводе: Покрали су вам тестове на матури, колеге у Влади терете се за тешке плагијате, а поједине, како видим, сумњиче и за незавршене основне студије, оно, бар на факултетима са пристојним и несумњивим зградама, деце је све мање, школе се затварју, млади Вам БЕЖЕ из земље!!! Нас оставите само нама.. Боримо се алама како умемо!!!

  33. Ako smo pravna drzava ako postujemo Ustav onda samo nasstavak sdudija po starom programu i nikakvo produ\enje.Gospodo iz ministarstva, moj rodjak je diplpmirao davne 1984, godine, vanredno, tada na Pravnom drzavnom .fakultetu Nije postojao ispit Evropske integracije, Trgovinsko i kompanijsko se polagalo kao Privredno pravo.Da li sada moj rodjak, inace uspe[an advokat, treba da ponovo polaze ove ispite , tako ispada po tuma;enju pojedinih nazovi stru;njaka iz Ministarstva obrazovanja.Da nije tuzno bilo bi sme[no, Ukinite ograni;enja i neka ovi ljudi na miru okoncaju svoje studije, U protivnom studenti ce svoja prava ostvariti i pred Strazburom,Ja verujem da do toga nece doci, jer u ministarstvou ima jako pametnih i odgovornih ljudi.Podrska svim studentima. Ne zavs[ava se obrazovanje diplomiranjem, vec stalnim i dozivotnim ucenjem!

  34. Biće da ministar prosvete nije dobro informisan. Ili to, ili zlonamerno iznosi neistine. Većina studenata koji studiraju po starom programu su ili apsolventi ili na završnim godinama. Ispiti koje oni treba da polažu nisu ukinuti, samo su pojedini po bolonji podeljeni na dva ili više ispita i njih pitaju isti profesori koji ispituju bolonjce. Jedino oni profesori koji su otišli u penziju ili umrli više ne predaju, na primer na Medicinskom fakultetu u Beogradu. A što se gradiva tiče, svaka katedra ima svoje zvanične udžbenike i ispitna pitanja i oni su isti kako za studente po starom programu tako i za bolonjce. Tako da nema govora o zastarelim programima.

  35. Не знам зашто су уопште поставили та ограничења која нису ни постојала и тако само укомпликовали живот неколико хиљада људи.Свако има право да организује живот и заврши онда кад му услови то допусте не знам у чему је проблем?!Неко је прво засновао породицу и у том тренутку то је његов приоритет али то не значи да он неће завршити нешто што је давно започео и у шта је уложио и себе и свој новац и своје године.

  36. Ne razumem zasto se sprecavaju stari studenti da zavrse zapocete. Zar su stari studenti najveći problem u drzavi! Sami placaju svoje obaveze i traze da im se dopusti da ispolazu tih tri, cetiri ispita po planu po kom su i upisali studije.

  37. U slucaju da donesu odluku o prelasku na bolonju, ja povlacim dokumenta sa fakulteta. Nemam niti para niti vremena kao samohrana majka da putujem iz Bora do Nisa na predavanja. Druga stvar, zbog jednog ispita kod prof dr Mile P., poslednji ispit, da mi oduzmu pravo na studije, NE. Mogu samo da me izboduju, sve prethodno polozene ispite. Molim Vas. Pa mi nikoga ne ugrozavamo. Sa svakom prijavom i izlaskom na ispit, svakim pokusajem, punimo budzet. Molim Vas za malo sluha. U suprotnom necu nastaviti studije, da me vraca neko na 3.god. Niti imam para, niti vremena, za slusanje, kolikovijume itd. Sve sto je trebalo sam odslusala odavno. Bila student koji obecava. Prva dolazila, zadnja odlazila. I sada da slusam nesto iznova. Ne

  38. Ne mislim da su tehnicki uslovi bas tako veliki kamen spoticanja. Nekada je za svaki vek knjizevnosti bio jedan profesor, a po Bolonji je svaki vek knjizevnosti podeljen na vise perioda, samim tim i vise profesora ih predaje….. Znaci, kadar je tu, a da li je kádar….. to je pitanje….

  39. Hvala svima koji pokazuju razumevanje za nas koje nazivaju starim studentima. Verujem da je pravda na našoj strani, jer borimo se za obrazovanje, za sebe i svoje porodice i za našu decu.

  40. Ostavite te ljude da zavrse ako hoce. Reforma obrazovanja treba da krene od osnovaca.

  41. Gospodin Šarćević se direktno odriče 3000 svojih gradjana. Umesto da se pomogne ovim ljudima,kojima zasigurno nije lako, država im jos više odmaže. U nedostatku radne snage,jer su svi otisli iz države,oni se odriču 3000 potencijalnio visokoobrazovanih radnika. Nadam se da neće lako odustati i da će se boriti za svoja osnovna prava, ako treba i drugi gradjani će im pomoći. Revolucija.

  42. Pripadam “starim” studentima. Imam iza sebe 10 godina radnog staza u Srbiji (u struci), troje dece , 7 godina života van Srbije i 3 ispita do diplome. Ukoliko se pogazi Ustav i nasa prava (sto me ne bi čudilo), radije ću školovanje završiti u zemlji u kojoj trenutno živim nego li se vratiti na pocetak studija u Srbiji u kojoj više ne vaze elementarna ljudska prava.

  43. Slušam danas onu paušalnu izjavu gospodina munistra. Opravdanje za potez kojim želi da obeleži svoju neslavnu karijeru vođenja jednog ministarstva. Profesori koji predaju na fakultetima, predaju identične nastavne jedinice i za stari i za novi program studiranja. Mlađi profesori, koji su nasledili one penzionisane, su studirali po starim programima i nasledilii gradivo i pripremnu literaruru za nastavu. NIŠTA SE SUŠTINSKI NIJE PROMENILO U IZVOĐENJU NASTAVE I TEHNIČKIH PROBLEMA NEMA! Tehnički, ujedno i jedini, problem bi mogao biti prebacivanje starih studenata na novi model studiranja što povlači povlačenje arhivirane dokumentacije, postavljanje ekvivalencije među predmetima koji su promenili nazive iz razloga što su su izdeljeni na jednosemestralne jedinice (ranije su bili višesemestralni), apsolutno nedefinisan način sprovođenja nastave za predmete koje bi stari studenti MORALI po Bolonji da slušaju kao i sprovođenje predispitnih obaveza za ove ljude koji mahom rade ili brinu o porodici i sl. Srdačan pozdrav od profesora Beogradskog univerziteta.

  44. Svaka stavka svih ovih godina je plaćena iz naših džepova. Gradivo se na većini fakulteta nije menjalo godinama ili su promene čista fasada. Niko nama nije ništa poklonio ili gledao kroz prste, niti smo to ikada tražili. I kada diplomiramo, biće to čistog obraza.

  45. Nama je potrebno samo da se zakon sprovodi, odnosno da nam ne ograničavaju vreme studiranja jer kada smo se upisivali na fakultete vreme studiranja nije bilo ograničeno. Podizanje ovolike buke oko toga da li je diploma stečena ili nije u prosečnom vremenu studiranja je samo nepotrebno trošenje vremena i živaca. Dozvolite nam da završimo započeto!

  46. Moze li mi neko objasniti razlog prelaska na Bolonju? Ima toliko drugih,bitnijih,pitanja koja bi trebalo resavati,a oni se uhvatili za stare studente. Kome mi smetamo?Uostalom,kao da mi volimo da studiramo toliko dugo ,bas nam je lepo i uzivamo u tome. Kada bi snizili cene skolarina,mozda bi se broj diplomiranih naglo i brzo povecao. Generalno,mene je visina skolarine i zaustavila u studiranju. Ni nalazi lekara(imala sam nezgodu,prezivela komu i svasta nesto),potvrde o malim primanjima,iz NSZ-a itd.nista to nije pomoglo da mi se smanji skolarina. I onda hoce da diplomiramo sto pre,a pomoc nikakvu ne pruzaju. Njima da je stalo da nam pomognu,smanjili bi iznos skolarine,profesori bi mogli kriterijume malo da spuste i time nam izadju u susret. Verujem u tim koji nas zastupa i zajednicki krajnji uspeh.

  47. Kao i sve ostale stvari u ovoj zemlji ali posebno obrazovanje, „napredna“ kamarila je obesmislila. Oni niti poznaju niti priznaju zakone i obicaje. Ali u ovom slucaju malo su se zeznuli.

  48. Verica Ivanović i Ljubiša Stonimirović su u pravu i to je proverljivo. Prelaskom na ‘bolonjski proces’ mi bi se vraćali na prvu i drugu godinu studija zbog gradiva koje smo već polagali u okvirima drugih ispita a koje je safa organizovano u novim predmetima. Kakva je korist državi i univerzitetima od toga osim ako je u pitanju uzimanje novca za uslugu konverzije ispita i ocena ?

  49. Mada mi se cini da je ovo namerno stavljeno sada u centar paznje, lici na namestanje lopte od strane Sarcevica kao penal za „najboljeg studenta Pravnog fakulteta ikada“, koji ce, ‘ajde da se opkladimo, da se uskoro pojavi na Ruzicastoj gmazoviziji i da naredi da se status apsolveneta po starim programima ne prebacuje na Bolonjski program.

  50. Meni samo nije jasno, kako tvrde da ne postoje profesori za naše predmete, kad je to neistina. Predmeti su ostali isti, neki podeljeni na delove,.a neki dobili malo drugačije nazive. Program je isti, čak je Bolonjcima smanjen. Apsurdno je govoriti da nema tehničkih uslova, jer nije tačno, organizuju se ispiti bez problema. Niko nam ne izlazi u susret, ne dozvoljavaju apsooventske rokove, već nas sikaniraju na svakom ćošku, za veliki novac. Još jedna bitna stvar, mogli smo da kupimo diplomu, a niko od nas to nije uradio, već želimo pošteno da se izborimo da sve privedeni kraju, a ne tražimo ništa što nam po zakonu ne pripada.

  51. Kao „stari“ student, koji redovno plaća sve obaveze na fakultetu, stigla sam do samog kraja. Ostalo mi je 2 ispita i diplomski. I to usmeni iz jednog od ova dva ispita. Produženja su mnogim mojim kolegama omogućila završetak. Ne živim u mestu u kom je moj matični fakultet. Nadam se da će se naći konstruktivan predlog. Na mom fakultetu ta dva ispita polažem po pitanjima kao i bolonjci u tekućoj godini, nema razlike. Od „starih“ predmeta sam imala ispit iz kog je profesor otišao u penziju, ali je sada izborni na master studijama i ispitivali su me profesori koji ga sada drže. Tako da nema nikakvih „tehničkih“ nemogućnosti i tome slično. Hvala profesorima koji nas podržavaju i koji imaju realnu sliku na terenu. Svaki fakultet je slučaj za sebe i mora se naći rešenje, a to sigurno nije bolonja i dodavanje još 5-10 ispita, koja smo mi „stari“ polagali u okviru nekog predmeta a sada je podeljen na 3 ispita. Srdačan pozdrav za sve učesnike diskusije.

  52. Da su hteli da nadju resenje,nasli bi ga odavno ali niko nema sluha za to,zato nam samo dozvolite da zavrsimo on sto smo zapoceli,ono sto na je utavom garantovano kad smo upisivali fakultete.Nikom ne smetamo,sve placamo,jednostavno nekima od nas zivot nije bio naklonjen da mozemo da dodjemo do diplome na laksi nacin.

  53. Van svake pameti je ograničava ti rok. Pravila se ne menjaju u toku igre. Da ne govorimo da je starim studentima bilo 100 puta teže da polažu ispite i kriterijumi su bili dosta stroži, a nikakvog ograničenja nije bilo te su se mnogi i zaposlili da bi mogli da finansiraju studiranje. Sramota je i strašno ljudima koji u većini slučajeva treba da diplomiraju sada im na samom kraju USKRATITI to pravo i prebacivati ih na bolonju i produžavajući im na taj način studije.
    Ljudi manite se sujete izađite ljudima u susret. Ovi ljudi sigurno nisu kupili svoje buduće diplome nego pošteno polažu svoje ispite.

  54. 2 ispita mi ostalo do kraja. radim 2 posla i izdrzavam roditelje. samo hocu da me puste na miru da zavrsim i privedem kraju nesto sto sam zapoceo. nista vise

  55. Igra macke i misa. Malo ih kinje, panonda produze rok i tako kupuju glasove i simpatije. A niti ce veciti da zavrse studije za godinu dana, niti ce oni da odu sa vlasti. I tako do propasti…treba da se donese posebna uredba za stare, gde ce se sva pitanja urediti jednom za svagda!

    1. Znate, ta uredba po kojoj je sve lepo uredjeno zove se Zakon o Univerzitetu i to je vidite podeblja knjizica u kojoj sve lepo pise ko sta moze, ne moze da radi, kada, kako i sve tako….jednom za svagda!

      1. Zakon o univerzitetu je stavljen van snage Zakonom o visokom obrazovanju, a za ustavne zalbe su usput prosli svi rokovi, tako da to sto tamo pise, macku o rep…znate na vreme sam diplomirao pravo, ali se principijelno zalazem i podrzavam ove ljude…a zbog velike specificnosti konkretnih slucajeva nije moguce pravedno urediti zakonom sve odnose te smatram da bi kroz podzakonski akt to bilo najbolje. Srecno Vam bilo!

        1. Niste vi to nesto bas razumeli. Ne moze novi zakon da se odnosi na nekoga ko je upisao po starom zakonu i to se zove zabrana retroaktivnosti primene propisa i regulisana je clanom 197 Ustava Republike Srbije Zakoni i svi drugi opšti akti ne mogu imati povratno dejstvo. Izuzetno, samo pojedine odredbe zakona mogu imati povratno dejstvo, ako to nalaže opšti interes utvrđen pri donošenju zakona sto u ovom slucaju nije. Tako da ako vas se direktno ne tice a pritom ni ne razumete o cemu se radi molim vas da se ni ne mesate jer na taj nacin samo sirite losu energiju!

  56. Ministar kaže da „nisu neka fantastična sredstva“ preći na „bolonju“. Ko radi, ima valjda i novac za takav poduhvat. Reč je o sumama od oko 1000€ u proseku.

  57. Treba ljude pustiti, da na miru studiraju i zavrse ono sto su zapoceli, a ne saplitati ih i ogranicavati. Oni su uporni i treba postovati njihovu upornost i neodustajanje od studija..Cemu rokovi i sabotiranje, kada u vreme upisivanja studija, nikakav rok nije postojao? To su jos uvek mladi ljudi i drzava ne treba da ih se odrekne..

  58. Kolege,samo napred I do pobede!Nase je pravo da zavrsimo studije po planu I programu po kom smo I zapoceli!Ma,svaka nam cast za sveee,za trud za borbu I upornost:)Veliko hvala profesoru Stojmirovicu a kolegama pozdrav!

  59. Apsolutno podržavam i nemam zrno sumnje da postoji rešenost među studentima da završe studije, što pokazuju objave „starih“ studenta koji diplomiraju. Mnogi su pri kraju i nije kasno da spreči velika nepravda.

  60. Izgleda da ovoj državi ne trebaju obrazovani,morali su da rade da se izdržavaju,nisu mamini i tatini sinovi koji imaju para da samo kupuju diplome na privatnim fakultetima,hrabro idemo do kraja.

  61. Naravno da nije gotovo! Ne vidim svrhu prebacivanja apsolvenata na bolonju! I tekuce generacije kazu da ovo sto se naziva bolonjom, bolonju videlo nije! Vidimo I mi to…izlazimo na iste ispite…I nikome nista nije olaksano!

  62. Ne vidim zašto je nekome bitno koji su razlozi zbog kojih još uvek nisam diplomirala. Razlozi su moji, kao što je i pravo da završim započeto!
    Mislim da je vreme da se nadležni konačno posvete našem pitanju i reše ga na jedini ispravan način, a to je ukidanje roka za završetak studija.
    Ovde radimo, ovde smo zasnovali porodice. Zašto bi se Srbija odrekla nas u vreme kada toliko mladih odlazi iz zemlje? 3000, 1000, … ma, da nas je i 5-oro visoko obrazovanih, država bi trebalo da se bori za svakog pojedinačno!

  63. Ministar bolje da ne daje nikakve izjave. A vi što studirate deceniju dve, alal vam vera!

    1. Pa ni stari nam nisu odustajali. Da jesu sad bi nam neki drugi jezici bili maternji.

  64. Prelazak na Bolonju je apsolutno neprihvatljiv. To bi značilo da nam se dodaju novi ispiti, prisustvo nastavi je obavezno što bi mnogima još više otežalo studiranje. Zbog toga bi morali da se presele u mesto gde je fakultet ( ukoliko žive sa strane), mnogi bi morali da napuste posao i svoje porodice ostave bez egzistencije.
    Mi ni na koji način nismo opterećenje ni za državu ni za fakultete jer plaćamo sve obaveze. Od kako se krenulo pre nekoliko godina sa produžavanjem roka, većina fakulteta je uvela obavezu plaćanja obnove apsolventskog staža a koju svake godine povećavaju. Na Ekonomskom fakultetu u Nišu ta obnova iznosi 10 000 din za svaku školsku godinu a cena ispita je 1500 din. Cifre su mnogo veće na drugim fakultetima što se može i proveriti.
    Država preko svog ministra Šarčevića kao da želi da se odrekne tolikog broja ljudi jer ukoliko do produženja ne dođe, mnoge moje kolege i ja ćemo morati da prekinemo školovanje i ostanemo bez diploma.
    Nadam se da će razum pobediti i da će nam se omogućiti da završimo po programu po kom smo i upisali.

  65. Primenom novoga za “ stare“ studente olakšaće se život i tim studentima i njihovim roditeljima.
    DOSTA JE BILO!!!
    Jeste li bili lenji ili glupi?
    Treće nema.Što niste nešto preduzelu protiv nepravednih profesora?Kako su vaše kolege sa istih fakulteta i pod istim uslovima završili fakultete?
    SVE JE U ŽIVOTU OROČENO!!!
    I život, i studije iloš brak…..
    Znan da ovo nećete objaviti.

    1. Oprostite sto pitam, a jel vi znate nesto sto niko drugi ne zna? Na koji nacin ce tim ljudima biti olaksan zivot? I sta vi stvarno znate o tim judima, njihovim zivotima i problemima? Vazno je da ste nakon duuuugog razmisljanja zakljucili da je neko ili-ili. Niti znate sta to „novo“ znaci, niti na koji nacin ce se odraziti na svakog pojedinca, pa i na njihove porodice, ali vazno je da imate stav!

    2. A koliko direktno utiče njihova situacija na Vas? Njima ta diploma znaci puno, a šta Vama znaci da je nemaju?

  66. Podizanje hajke na studente po starom programu svake godine, je već prevaziđena stvar, kao i zamena teza da li je studentima neko činio uslugu ili ne. Studenti po starom programu su odslušali predavanja i samo polažu ispite, a pritom plaćaju školarinu i prijave tih ispita. Država nas nije oslobodila plaćanja školarine ili oslobodila polaganja ispita da bismo mogli da pričamo o uslugama. Računamo na zdrav razum i poštovanje Ustava i želimo da završimo ono što smo počeli… Najveći broj nas sve ovo radi samo zbog lične satisfakcije.

  67. O čemu se ovde zaista radi?! Dotični ministar očigledno nije upoznat sa realnim stanjem na državnim Univerzitetima, sam sebe demantuje i po koji već put, neprofesionalno pristupa rešavanju izazova u našem obrazovanju. Studenti nisu maloletni maturanti, studentima se ne “čine usluge”… kakav je to rečnik jednog ministra i “zvanični stav” ministarstva koji se iznosi po novinama pred sam početak akademske školske godine?! Studenti, kao punopravni građani ove zemlje, imaju svoja prava i obaveze oni ih u skladu sa Zakonom ispunjavaju… ne može se ministarskim, nazovimo to “nedostatkom volje da odgovorno radi svoj posao” ići protiv slova zapisanog u zakonu, pogotovo u Ustavu.

  68. Ako su pametni, produzice rok i nece imati sigurnih 10.000 razocaranih koji su i glasaci. Ali bojim se da pamet nema tangentu sa njima.

  69. Ovo što mi tražimo ne ugrožava nikoga, pa ljudi rade sa diplomama koji su dobili pre 10 godina ili skorije, takođe neko ko je bio na birou rada i počeo da radi u struci, znanje mu nije zastarilo… Imam još 2.5 ispita do kraja ,sa prethodnim produženjem dao sam 4.5 ispita, nadam se da će produžiti i da konačno diplomiram…

  70. Samo se setite starijih generacija (recimo 51-vo godište, mislim na starije). Koliko njih je imalo mnogo znanja i bili su veoma uspešni u karijeri? Čist primer su moji roditelji – dipl. inž. Elektrotehnike i dipl. inž. mašinstva. Oni nisu ni čuli za tamo neku Bolonju, već su završavali po starom planu rada. Kad već moram biti „okrutan“, i Nikola Tesla, i Milutin Milanković, i Mihajlo Pupin… da ne nabrajamo sad. Suština je u tome što se studiralo devet semestara, plus što se diplomski spremao mesecima. Ej bre, MESECIMA!!! Čak je i pokojni otac moje žene bio čuven i vrlo priznati arhitekta – Rus po rođenju. Da ne dužim, Bolonja je od nas napravila debile sa instant znanjem Toliko!

  71. Ovo Studentsko pitanje je isto kao svi naši istoriski promašaji . Kao sto ne zelimo da prihvatimo da Kosovo nije u sastavu države ( šta god pisalo u ustavu) , tako isto i ne zelimo da priznamo da neko nije akademski gradjanin ako je studirao 10-15 godina ( šta god pisalo u indeksu).

  72. .Bolonja je uvedena 2006. Koliko je mladih profesora, koji su svoje studije završili po bolonji ? Jednocifren procenat. Više od 90% predavača na fakultetima završili su studije i predavali decenijama po starom programu. Drugo, nejasno je šta znači to stari program. Nauke se nisu promenile, ostale su iste. Nije tačno da studenti polažu ispite po nekom starom programu. Mnogi su se prebacili na nov program i polažu ispite zajedno sa bolonjcima. Ili za svoj ispit po “starom” polažu ono što i bolonjci. Sramno je posle 13 godina govoriti o tehničkim uslovima. Profesori ne treba da brinu za naše knjige. Neka brinu o tome da obezbede knjige, jer za preko 50 % ispita ne postoje, a to je protivno bolonjskom sistemu. Na sceni je klasična zamena teza. Predstavlja se da se studentima stalno daje nova šansa, a ne da su im protivno Ustavu promenjena pravila. Malo je onih, koji su u šestoj deeceniji. A i da su u devetoj, to je njihovo ljudsko pravo da završe fakultet.

  73. Ovo sve kao da je tendeciozno širenje dezinformacija u medijima iz ministarstva i rektorata! Konstantno nas omalovažavaju u medijima bez pravih argumenata! Pa ja sam lično polagao na FTN-u u NS jedan dvosemestralni ispit po starom program nakon odlaska profesora u penziju kod docenta (bivšeg asistenta na predmetu) koji je nakon odlaska profesora u penziju preuzeo i dvosemestralni po starom i jednosemestralni bolonjski predmet (skraćenu verziju ispita). Nikakav problem nije postojao, polagao sam u terminu zajedno sa Bolonjcima. Pa čak je i sam docent nekada tokom studiranja polagao dvosemestralnu verzuju ispita po starom i bio na tom predmetu asistent, tako da nikakav problem nije bio da preuzme obe verzije ispita nakon odlaska profesora u penziju!

  74. Немам ништа против да се овим студентима омогући да факултет заврше, ако треба, још за наредних 20 година (ако њима то причињава задовољство), али се питам шта, за име Бога, они очекују када једном и то обаве? Изузимајући оне које већ раде негде, или имају свој бизнис, зар ви остали диносауруси заиста очекујете да ћете се запослити у струци, да ће потенцијални послодавци потрчати да баш вама дају предност у односу на друге кандидате, да ће вас колеге гледати као оне равне себи? Па, и то што сте слушали пре 10-15 година, и положили, заборавили сте. Аман заман, какву перспективу ви имате?

  75. Poseban, da tako kažem, osvrt bacam na Prirodno-matematički fakultet Priština sa sedištem u Kos. Mitrovici gde su dojučerašnji nikogovići (ne želim nikoga da vređam) koji su bili asistenti bez znanja ili sa vrlo slabim znanjem, sada priložili zahtjeve za zvanje nastavnika/profesora. Najinteresantnije je što komisiju čine isti ti bez znanja…

  76. Мислим да ми од дрвета не видимо шуму у смислу да испуњавањем стандарда Болоње ми добијамо на први поглед остварење једног стандарда али са друге стране смањујемо број високообразованих онемогућавањем старим студентима да заврше по старом програму студирање. Примарни циљ школства је повећање броја високообразованих а не смањење што се дешава укидањем старог програма. Сликовито речено то је стање канцера када ћелије организма нападају организам уместо да га бране. Зато мислим да шире треба посматрати проблем да би видели суштину и последице одређених радњи. Болоња сама по себи је добра ствар и треба је примењивати на начин да не прави штетне последице а штетне последицу су смањивање броја студената укидањем старог програма који је паралелан процес и који ничим не омета процес Болоње. То су два одвојена система. Треба схватити и да студенти нису испод стакленог звона већ су део друштва које није савршено а тиме ни они односно услови у којима живе. Грешка је полазити од замишљених идеализованих модела, калупа, јер модел је модел а живот нешто друго. Наравно да мотел треба да буде тенденција али брзину треба прилагођавати потреби да се сачувају ресурси а не да због калупа модела направи штета одбацивањем хиљада студената. Не може бити реформа смањење броја високообразованих већ увећање.

  77. Zašto su apsolventi tehničko opterećenje ako nemaju predavanja ni vežbe, jer su sve odslušali?

  78. Studirala sam u Nišu, gradu koji je 270 km udaljen od mog rodnog mesta, apsolvirala u roku a onda se, iz mnoštva razloga, morala vratiti kući. Ubrzo sam počela raditi u prestonici a nastavila živeti u svom rodnom gradu, dakle svakodnevno putujući. Kako je vreme prolazilo, sve je teže bilo uklopiti sve potrebno i otići za Niš. Svakako, činila sam to, uredno izmirivala novčane obaveze prema svom fakultetu i sada imam dva ispita do diplome. Bavim se poslom koji nema dodirnih tačaka sa mojom strukom te je jasno da će diploma biti, najpre, moja lična satisfakcija a onda i karta za višu platu. Dakle, pustite ljude da završe započeto jer niko od vas/nas nema prava ulaziti u razloge nečijeg prolongiranja željenog. Svako dobro dobri ljudi.

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 22. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Tatjana Mandić Rigonat, pozorišna rediteljka

U ovoj medijskoj prašumi dezinformacija, poluinformacija, laži i propagande u kojoj živimo, Danas je list koji piše u našem interesu, interesu građana.