Prvi tender za prodaju ,,Jugekspresa’’, najvećeg saobraćajnog preduzeća južno od Niša, raspisan je decembra 2007. godine, ali se nije prijavila nijedna firma.

Ni drugi tender, raspisan ove godine, nije uspeo. Sada se nadaju, po onoj narodnoj, ,,treća sreća’’, da će biti razrešene njihove muke.

Preduzeće Jugekspres-putnički saobraćaj je, prema podacima Agencije za privatizaciju, prošle godine imao gubitak od oko 136,08 miliona dinara, što je za oko 80 odsto više nego prethodnog poslovnog leta, a od 78 registrovanih vozila tek polovina je ispravnih!

U vlasništvu firme su, inače, autobuske stanice u Lebanu, Brestovcu, Vlasotincu i Bojniku ukupne površine od 11.078 kvadarata. Ti podaci su obelodanjeni povodom trećeg tendera za prodaju Autosaobraćajnog preduzeća ,,Jugekspres – putnički saobraćaj’’, a generalni direktor Slobodan Andrejevićkaže da konačno očekuju promenu vlasničke strukture kapitala i izlasku iz krize koja dugo prati ovu nekada uspešnu kompaniju.

– Promenu vlasničke strukture očekujemo do kraja godine, jer je to i zakonski rok. Eventualno, zbog nekih ,,tehničkih detalja’’, taj postupak može biti produžen nekoliko meseci – naglasio je Andrejevići dodaje da je ranije bilo zainteresovanih kupaca iz Izraela i drugih zemalja, ali će sve biti jasnije narednih tridesetak dana.

U Jugekspresu, podseća direktor Andrejević, radnici trenutno svakoga meseca u proseku primaju, u dva dela, od sedam do osam hiljada dinara, što je više nego skromno za preživljavanje, a nevolja je i u tome što zarade kasne oko godinu i po dana, ali je to, nažalost, surova realnost i u sadašnjim teškim ekonomskim prilikama.

– Naših 45 ispravnih vozila kreću se ne samo drumovima juga Srbije nego i ka Beogradu, kao i drugim odredištima. Održavamo i mnoge linije u planinskom delu regiona, gde unapred znamo da ćemo zabeležiti gubitke, ali ne želimo da ostavimo ljude bez prevoza – ističe Andrejević.

Interesantno je da ovo autosaobraćajno preduzeće nema svoju stanicu u Leskovcu. Staru, koja se nalazi na jednom od najlepših delova grada, koriste gotovo pola veka i prema odluci lokalne samouprave to će moći da čini bespatno dok Jugekspres ne bude prodat.

Inače, zbog velikih nevolja, u Jugekspresu su bili primorani da neke linije, pre svega prema Vlasotincu, Crnoj Travi i Vlasinskom jezeru, privremeno ustupe drugim prevoznicima.

Otišlo 400 radnika

Iz kolektiva, u dva kruga realizacije socijalnog programa, otišlo je oko 400 radnika, a u trenutku promene vlasničke strukture najverovatnije će biti oko 200 zaposlenih, dok je pre nekoliko godina bilo angažovano više od 700 radnika. Radnici koji su napustili firmu dobili su po 351.000 dinara, a narednih meseci još 25 uposlenika, kojima je ostalo do penzije najviše do pet godina staža, uz odgovarajuću otpremninu, takođe treba da reše svoj socijalni status.

 

Uslovi za kupovinu

Zainteresovani kupci mogu da otkupe dokumentaciju do 3. novembra, a 21. novembar je konačni rok za dostavljanje obavezujućih ponuda, uz garanciju od 50.000 evra. Na tenderu mogu da učestvuju, između ostalog, kolektivi koji se autotransportom bave u prethodne tri godine i koji su 2007. zabeležili prihod od najmanje tri miliona evra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari