Gradska uprava grada Beograda – Sekretirajat za saobraćaj započela je kampanju za bezbednost saobraćaja pod nazivom „Uspori, od tebe zavisi!“, master inženjer saobraćaja Igor Velić mišljenja je da nam ovakva kampanja ne treba.
„Svaka kampanja bi trebalo da ima jasno definisanu ciljnu grupu kojoj se obraća i poruku koja im se kroz kampanju prenosi“, napisao je Velić za portal Sigurnestaze.com.
On je u autorskom tekstu za Sigurne staze kritikovao to što se na opreznost u saobraćaju pozivaju odrasli vozači pesmicom koja zvuči kao da je namenjena maloj deci.
„Sam si kriv što kasniš, tu nema dileme, pa sledećeg puta, ti kreni na vreme. Kad smanjiš brzinu, šmekni okolinu, možda se tu šeta, neka lepa seka“, glasi tekst pesmice.
„Da li se vozačima treba obraćati putem pesmice za uzrast od pet do sedam godina starosti? Da li će ta poruka stići do vozača? Da li će je shvatiti ozbiljno? Da li će se zamisliti nad porukom? Da li će uticati na promenu svesti i njihovo ponašanje u saobraćaju? I konačno, da li će usporiti i neće juriti?“, napisao je Velić.
Prema njegovim rečima, stiče se utisak Da je poremećaj pažnje poželjan vid ponašanja prilikom upravljanja motornim vozilom.
Zatim je citrao deo teksta pesmice „Kad smanjiš brzinu, šmekni okolinu, možda se tu šeta, neka lepa seka”.
„Istraživanja sugerišu da je 25% od svih saobraćajnih nezgoda povezano sa distrakcijom. Čemu onda ovakva poruka?“, upitao je Velić.
On je objasnio da Ovakav vid nepažnje koja se propagira, skretanjem pogleda vozača na “lepu seku”, dodatno opterećuje vizuelnu pažnju vozača i odvraća ga sa saobraćajne situacije. Tako da u slučaju iznenadne opasnosti neće moći blagovremeno da reaguje.
„Ovakvom kampanjom se ne postiže željeni efekat. Promašena je ciljna grupa i poruka kampanje. I što je najproblematičnije podstiče se nebezbedno ponašanje u saobraćaju“, zaključio je Velić,
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.