Pre godinu dana meštani više banatskih sela protestovali su jer nisu mogli kolima preko mosta na Tamišu, između Orlovata i Tomaševca.
Danas, godinu dana kasnije i nakon dugih razgovora i pregovora, čini se, kako je nesporazum zbog mosta sa gradskom vlašću i JP Putevi Srbije premošćen.
Da li će to značiti i skoru gradnju mosta to, ipak, niko ne može da prognozira, nakon što je lokalni parlamet u Zrenjaninu usvojio predlog Odluke o donošenju Plana detaljne regulacije dela obilaznice oko Orlovata,
„Dobro je što su napravljeni prvi koraci. Ipak, mi i dalje moramo preko tog nebezbednog mosta dokle god ne dobijemo novi. U najboljem slučaju, da počnu vrlo brzo da ga grade, mislim da će trebati dve, tri godine da to završe“, komentariše član saveta MZ Tomaševac Aleksandar Rudić.
On kaže da je dobro što se nešto mrdnulo sa mrtve tačke, ali da to meštane i dalje ne teši.
„Kao Tomaševčanin pozdravljam te odluke, ali izražavam i skepsu da ćemo skoro dočekati i videti taj novi most“, kaže Rudić za Danas.
Na pitanje šta od saobraćaja sada ide preko mosta, on odgovara da je „saobraćaj prepolovljen“.
„Teretnog saobraćaja više nema, dakle nema kamiona. Meštani prolaze kolima, jednostavno moraju jer je obilaznim putem svaka relacija duža i skuplja, a to je posebno izraženo sada kada je sve poskupelo, pa i gorivo. Kada je reč o teretnim vozovima, njih je sada drastično manje, od kad je puštena u rad deonica pruge od Novog Sada prema Subotici“, objašnjava Rudić.
Kaže i da su se na mostu, u proteklih godinu dana, pojavila nova oštećenja i rupe u patosnicama, ali da ništa na njemu nije rađeno od popravki.
Da li će nezadovoljstva opet biti
Plan radova na obilaznici oko Orlovata obuhvata deonicu od raskrsnice ulica Botoški drum i Ive Lole Ribara, do raskrsnice državnog puta IIA reda broj 130 za Tomaševac, sa drumskim mostom preko reke Tamiša, u dužini od 1,6 kilometara.
„Gledajući od Tomaševca, prema Orlovatu, ta lokacija novog mosta koja je navedena u dokumentima i planu, to je sa desne strane, blizu sadašnjeg mosta, na obalama je put kroz šumu tako da ne znam kako planiraju da rade, moraće to da premoste nasipima jer je plavno područje“, komentariše Aleksandar Rudić iz MZ Tomaševac.
Jedan od meštana koji su protestovali zbog problema sa mostom je i Zoran Pujić, koji je ukazivao na brojne nelogičnosti.
„Zatvarali su most betonskim barijerama tvrdeći da ne može da se odvija drumski saobraćaj, a preko njega su za to vreme išli teškii tereni vozovi. A onda smo videli da ipak može putnički saobračaj“, kaže Pujić.
A jedan od Tomaševčana koji je hteo da ostane anoniman, kaže da se svaki dan kada prelazi most kolima nervira jer vidi kako most propada i pita se da li će neko završiti u reci.
Most na Tamišu, između Orlovata i Tomaševca, poslednji put temeljno je rekonstruisan 2008. godine, rok upotrebe mu je istekao a meštani su se prošle godine u decembru pobunili jer su se na drvenim patosnicama pojavile rupe.
Sem toga, most je od 21. marta 2021. godine bio zabranjen za drumski, odnosno putnički saobraćaj dok je njim normalno saobraćao teretni železnički saobraćaj.
Taj problem bio je tema dugih razgovora, na kraju i pregovora kako sa lokalnom vlašću, tako i sa predstavnickma JP Putevi Srbije. Da li će nezadovoljstva ponovo biti, zavisi od brzine rešavanja problema s mostom.
Više vetsi iz ovog grada čitajte na sledećem linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.