Kako da tinejdžeri budu bezbedni na društvenim mrežama? 1Foto: Kristina Bondžulić/Danas

Kompanija Meta je nedavno najavila nove opcije za zaštitu privatnosti, koje bi trebalo da pojačaju bezbednost tinejdžera na Fejsbuku i Instagramu.

Kompanije ulažu velike napore da korišćenje društvenih mreža i digitalnih servisa bude bezbedno za tinejdžere.

Na primer, Fejsbuk blokira preuzimanje aplikacija na bazi virtuelne realnosti koje su neprikladne za dečji uzrast, a Instagram je uveo „Porodični centar“, koji bi trebalo da pomogne roditeljima da zaštite decu na ovoj platformi.

Kako bi pomogli tinejdžerima da se osećaju bezbedno na društvenim mrežama, stručnjaci kompanije Kaspersky daju nekoliko korisnih saveta:

Budite oprezni sa strancima

Kao što nije bezbedno razgovarati sa strancima na ulici, slično pravilo važi i u onlajn prostoru. Važno je zapamtiti da deca ne treba da dele na društvenim mrežama ništa od ličnih podatka koji mogu pomoći bilo kome da ih pronađe u stvarnom životu.

To može biti kućna adresa, ime škole ili omiljena vannastavna aktivnost. Na primer, ako deca objave fotografiju svog omiljenog konjičkog kluba i ostave geolokaciju ili ime u kameri, korišćenjem javno dostupnih podataka nije teško prikupiti lične podatke kao što su kućna adresa ili broj telefona.

Razvijajte odgovornost za bezbednost ličnih podataka

Važno je da tinejdžeri imaju osećaj odgovornosti za lične podatke koje koriste u digitalnom prostoru, uključujući korisnička imena i lozinke. Najbolje je da ih ni sa kim ne dele.

Naravno, roditelji mogu znati ove podatke, ali to ne znači da je bezbedno deliti takve informacije sa najboljim prijateljima i drugom decom u školi. Lozinke svakako treba da budu složene i jedinstvene.

Ako je teško zapamtiti više komplikovanih lozinki, može da pomogne rešenje za skladištenje i generisanje lozinki. U ovom slučaju, potrebno je da zapamtite samo jednu glavnu lozinku.

Uživaj u digitalnom svetu, ali se ne opuštaj

Inicijativa kompanije META je dobar korak u pravcu veće bezbednosti tinejdžera na društvenim mrežama. U isto vreme, važno je zapamtiti da se ne treba automatski oslanjati na tehnologiju i da su tinejdžeri odgovorni za podatke koje koriste na mreži.

To, na primer, važi za servise kao što je YouTube. Ni sadržaj samog videa ni komentari ne bi trebalo da budu povezani sa bilo kojim ličnim podatkom.

Dvaput razmisli pre nego što podeliš bilo koji lični podatak

Tinejdžeri možda sanjaju o romantičnoj vezi ili su već u njoj i to je sasvim u redu. Možda imaju i grupu najboljih prijatelja s kojima dele sve lično i intimno. Ipak, tako im se može desiti da podele najličnije podatke poput intimnih fotografija.

Slanje ovakvih fotografija može da podlegne zloupotrebama. Potencijalno, takve fotografije se mogu koristiti za ucenu, iznudu ili doxing (prikupljanje i objavu ličnih podataka s namerom da se žrtva ponizi ili prikaže u negativnom svetlu).

Veruj, ali proveri

U komunikaciji na društvenim mrežama tinejdžeri, kao i svi ostali, razmenjuju različite datoteke i linkove. Da bi proces komunikacije bio bezbedan i da ne bi stalno brinuli da će neki link naškoditi računaru, mogu da koriste bezbednosna rešenja koja će im pomoći da identifikuju i blokiraju fišing linkove ili preuzimanje zlonamernih datoteka kako bi zaštitili računar i lične podatke.

O kompaniji Kaspersky

Kompanija Kaspersky je globalna sajber bezbednosna kompanija osnovana 1997. godine. Opsežno iskustvo i stručnost zaposlenih u kompaniji Kaspersky konstantno se koristi u razvoju novih bezbednosnih rešenja i usluga koje štite kompanije, kritične infrastrukture, državne institucije i potrošače širom sveta.

Sveobuhvatni portfolio proizvoda kompanije obuhvata vodeća bezbednosna rešenja za krajnje korisnike kao i veliki broj specijalizovanih rešenja i usluga za zaštitu od sofisticiranih i naprednih digitalnih pretnji.

Preko 400 miliona korisnika zaštićeno je tehnologijom kompanije Kaspersky, a preko 240.000 korporativnih klijenata koristi naše usluge kako bi zaštitili svoje vredne informacije. Saznajte više na www.kaspersky.com.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari