Dečija igra i podsticajni razvoj su u centru pažnje industrije igračaka, koja je u stalnom pokretu. Izbor igračaka koje će pomoći deci da se razvijaju i uče kroz igru nikada nije bio zahtevniji. O tome kako se prave odluke o asortimanu koji podstiče razvoj mališana i istovremeno zadovoljava roditeljske standarde, razgovarali smo sa Gordanom Popićem, direktorom nabavke kompanije Dexyco.
Gordan nam je otkrio kako izgleda proces selekcije igračaka, kako se prate globalni trendovi i koje igračke osvajaju srca dece u Srbiji. Na sajmovima u Nemačkoj i Americi, gde se definišu najnoviji trendovi, Dexyco kreira svoju ponudu, ali su uvek u centru pažnje i lokalne potrebe i preferencije roditelja.
Kao direktor nabavke, kakav je vaš proces biranja igračaka koje će postati deo Dexyco ponude? Šta je ključno pri donošenju ovih odluka?
Naša aktivnost započinje posetama najvećim sajmovima igračaka, kao što su Nuremberg i LA. Sajmovi nam omogućavaju da na licu mesta vidimo najnovije trendove i inovacije. Nakon toga, pravimo plan nabavke koji usklađujemo sa marketinškim strategijama i analizom prodaje. Često biramo čak 65% potpuno novih artikala, što je pravi izazov jer se trudimo da uvek izaberemo nešto inovativno, ali i prilagođeno potrebama dece i roditelja. Sarađujemo sa najpoznatijim svetskim brendovima poput LEGO-a i Hasbra, što nam garantuje kvalitet i bezbednost.
Kako usklađujete želje dece i roditelja sa strategijom brenda? Na koji način Dexyco prepoznaje i bira igračke koje će osvojiti srca mališana?
Naši partneri ulažu mnogo truda u istraživanje potreba dece i roditelja, a mi se trudimo da te zahteve pratimo. Kriterijumi poput kvaliteta, bezbednosti i cene su uvek u fokusu, ali ponekad se moramo osloniti na iskustvo i intuiciju, jer ne postoje istorijski podaci za nove proizvode. Igračke koje biramo moraju biti i zanimljive i korisne, dok je dosta važna i njihova marketinška podrška kako bi se na pravi način predstavile našoj publici.
Koji su najvažniji faktori kada birate brendove igračaka? Da li su kvalitet, bezbednost i edukativna vrednost uvek na prvom mestu, ili postoje i drugi kriterijumi?
Bezbednost i kvalitet su uvek na prvom mestu, naročito kod igračaka za najmlađe. Takođe, edukativna vrednost igra važnu ulogu. Dexyco je lider na tržištu u lokalizovanim igračkama, gde naši timovi prevode pesmice i prilagođavaju sadržaj na srpski jezik, što pomaže deci da kroz igru uče na maternjem jeziku.
Kako se trendovi u igračkama menjaju? Šta je ono što decu danas najviše privlači, a što možda nije bilo popularno ranije?
Trendovi se menjaju brže nego ikad. Nekada je TV bio glavni kanal za promociju, ali sada su tu mobilni telefoni, društvene mreže i gaming platforme. Deca dobijaju telefone sve ranije i njihova pažnja je usmerena na više izvora. Mi pratimo te promene i prilagođavamo našu ponudu kako bismo uvek bili u korak s trendovima. Ipak, uz to, Dexyco ulaže dodatne napore da zadrži tradicionalne vrednosti koje se neguju kroz igru u porodičnom okruženju, jer verujemo da su upravo te vrednosti ključne za emocionalni i socijalni razvoj dece.
Kako Dexyco kroz svoje proizvode i brendove razvija emotivnu povezanost sa decom i roditeljima? Na koji način utičete na njihove izbore?
Cilj nam je da ponudimo igračke koje podstiču zajedničku igru dece i roditelja. Veliki deo naše ponude je lokalizovan, pa deca mogu da se igraju i uče na svom jeziku, što je retkost na našem tržištu. To značajno doprinosi stvaranju duboke emotivne veze između našeg brenda i porodica. Kroz igru, deca ne samo da se zabavljaju, već i uče, istražuju svet i razvijaju svoje veštine uz podršku roditelja. Zajednički trenuci igre omogućavaju jačanje porodičnih veza i podstiču emocionalni razvoj, dok roditelji imaju priliku da aktivno učestvuju u odrastanju i obrazovanju svoje dece.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.