Prema istraživanjima, imidž i odnosi s javnošću su dva načešća termina u svetskim poslovnim krugovima. Koliki je značaj odnosa s javnošću i agencija u razvijenom svetu, govori i primer vlasnika Majkrosofta Bila Gejtsa. Na pitanje: kada bi imao samo jedan dolar u šta bi ga uložio, odgovorio je: u odnose s javnošću.

Prema istraživanjima, imidž i odnosi s javnošću su dva načešća termina u svetskim poslovnim krugovima. Koliki je značaj odnosa s javnošću i agencija u razvijenom svetu, govori i primer vlasnika Majkrosofta Bila Gejtsa. Na pitanje: kada bi imao samo jedan dolar u šta bi ga uložio, odgovorio je: u odnose s javnošću. Sektor pr usluga u SAD pre dvadeset godina je ostvarivao godišnji prihod od 50 milijardi dolara, a na tim poslovima je bilo angažovano čak 600.000 ljudi. Procenjeni prihodi dve najveće američke agencije, Hill Knowlton i Burson-Masteller, iznosili su 155 i 147 miliona dolara, a zapošljavale su 1600 i 1868 ljudi. Deset godina kasnije, agencija Burson-Masteller ostvarila je neto prihod od čak 258.417.000 dolara, a uspela je i da smanji broj zaposlenih na 1765. Odnosi s javnošću, takozvani pr, označava u najkraćem komunikaciju. Ali to nije samo „uređivanje izloga“, glancanje spoljašnosti ili skrivanje istine. On poboljšava razumevanje, kreira identitet organizacije ili pojedinca, stimuliše osećaj timske atmosfere, obezbeđuje bolju informisanost, podržava marketing aktivnosti i utiče na javno mnjenje. Za opstanak na tržištu potrebno je neprestano izgrađivati i održavati dobar imidž. Za ilustraciju dobrih odnosa s javnošću, može poslužiti američka košarkaška NBA liga, kao jedno od najprofitabilnijih preduzeća u svetu. Čine ga tridesetak klubova koji ostvaruju godišnji profit od skoro četiri milijarde dolara: nešto više od milijarde kroz klasične oblike advertajzinga (pravo na prenos utakmica, postavljanje panoa u halama, nalepnice na dresovima), a ostatak kroz robnu marku NBA koja je rezultat efikasnih odnosa s javnošću. Jer, znak NBA je postao toliko tražen i vredan da ga stavljaju na svoje proizvode i proizvođači odevnih i sportskih artikala, obuće, ali i hrane.
Poslovna škola za odnose s javnošću postoji u Beogradu još od 1993. godine. To je dugo bila jedina škola takve vrste u ovom delu Evrope, a trenutno upisuje 37. generaciju polaznika. U Poslovnoj školi koja radi po standardima Međunarodne asocijacije za pr iz Londona, u tajne pr i klasičnog marketinga, komunikologije, psihologije komunikacija, medija, socijalne psihologije, sociologije, istraživanja javnog mnjenja, poslovnog bontona, protokola, kulture oblačenja, dizajna i drugih disciplina, vode poznati eksperti iz tih oblasti. Među predavačima su Predrag Vujović, Tijana Mandić, Srbobran Branković, Nebojša Janićijević, Tony Meehan, Dušan Putnik, Riccardo Romanzin, Ašok Murti, Darko Kocjan, Zoran Blažina, Vladan Alimpijević i Ivica Klemenc.
Sistem obrazovanja nije klasičan, uključuje veliki broj studija slučaja i kreativnih radionica na kojima se rešavaju praktični zadaci. Predavanja se održavaju petkom. Podrobnije informacije o upisu 37. generacije u Beogradu mogu se dobiti na sajtu www.pra.co.yu, na telefone 011/2546-401 i 2546-437, ili u prostorijama škole u Požeškoj ulici 67A.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari