Kakve veze sa fizikom imaju "Koštana", baron Minhauzen i džem od šljiva: Nagrađeni profesor Mladen Šljivović zna 1Foto: Gimnazija Zaječar

Inovativan, kreativan, nastavnik koji spaja nespojivo. Većina bi se pitala kakve veze sa nastavom fizike ima Borina „Koštana“, baron Minhauzen i džem od šljiva. Mladen Šljivović zna.

„Ako pogledate Koštanu ona je samo privid slobode. Ona mora da peva pesme koje Mitke naručuje, igre za Stojana… Ponaša se onako kako oni žele. I to je stanje koje imamo u atomu prema Borovom modelu. Elektron mora da se kreće po tačno određenim putanjama. I tu počinje priča o „Koštani“ i Borovom modelu“, pojasnio je svojevremeno gde je pronašao sponu fizike i književnosti.

Ovaj profesor fizike u Gimnaziji u Zaječaru prvi je dobitnik priznanja „Prosvetitelj“, koju dodeljuje Fondacija Alek Kavčić, sa idejom da se prepoznaju i nagrade izvanredni prosvetni radnici koji su ostavili dubok uticaj na obrazovanje.

Poznat po neiscrpnoj energiji, kreativnosti i širokom spektru interesovanja u radu, od pisanja Erasmus projekata, mentorstva učeničkih kompanija, preko organizovanja naučnih manifestacija do priprema učenika za takmičenje.

Koordinator je Naučnog kluba Zaječar i Mejkers Laba. Mladen veruje da rad treba doživeti kao igru i trudi se da to prenese na svoje učenike.

Čvrsto je uveren da prava škola omogućava učenicima put na kome prate svoje snove, a da im nastavnik pomaže da stignu što dalje.

Ne veruje u monotona i šablonska rešenja, deo je iz Šljivovićeve biografije koja ga je svrstala u red najboljih nastavnika Srbije.

Ovo je, međutim, još jedno u nizu priznanja koje je do sada osvojio. Za Najboljeg edukatora Srbije izabran je 2018, tri godine kasnije je bio dobitnik Nacionalne nagrade za nastavnika i srpski kandidat za svetsko takmičenje Global Teacher Prize.

Najveće prosvetno priznanje koje dodeluje Ministarstvo prosvete – Svetosavsku nagradu dobio je za 2021. godinu.

Godinama je, kaže, pokušavao da primeni isti metod rada sa učenicima, kao što su radili nastavnici kada je on bio srednjoškolac, ali je onda shvatio u šta se to pretvara.

“Oni beže sa časova, ti postaješ bauk, predmet postaje omražen, i šta postižemo time? Ništa. E sad ide onaj deo što ja i dalje ne želim da se predam, ali vidim da je nekadašnji način rada izgubio smisao. Bile su mi potrebne godine borbe da ubedim sebe da uopšte ne moram da kopiram stariju gardu profesora, da je ovo novo vreme i da treba imati nove metode, nove načine rada”, objasnio je svojevremeno Šljivović za Danas kako je počeo da primenjuje nov način učenja i ispitivanja.

O nastavnicima koji prilikom ocenjivanja pokušavaju da iz učenika “izvuku” ono što ne zna, nema lepo mišljenje.

„Nije poenta odgovaranja da ti nađeš učeniku rupu u znanju, nego je poenta da on i tad nešto nauči. Ja ako shvatim da učenik nešto nije razumeo, pokušam da ga kroz razgovor navedem na objašnjenje. To je problem sa ispitivanjem kao takvim, u kome si ti, u momentu kada predaješ – prijatelj deci, neko ko im pomaže da nauče. Međutim u momentu kada ocenjuješ ti si neprijatelj – jer tražiš šta nisu naučili. I onda dođemo do paradoksa da što više predaješ, to ćeš više ispitivati, i to je taj neprijateljski odnos u kome učenik i nastavnik jure ocene, a ne znanje ”, kaže Šljivović.

Rođen je 16. aprila 1980. u Zaječaru, u kome je završio gimnaziju u kojoj i danas radi. Diplomirao je na Fizičkom fakultetu u Beogradu.

Autor je dve zbirke pesama, dobitnik brojnih pesničkih i književnih nagrada, dva puta nagrađen na „Nušićijadi“.

Podjednako uspešan i u pab kvizovima, budući da redovno pobeđuje sa svojom ekipom „Nepotopivi Sem“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari