Inicijativa mladih za ljudska prava u Srbiji, Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) i forumZFD-Srbija, povodom 25. godišnjice od genocida u Srebrenici, pokrenuli su trajnu kampanju „Nikome se ne ponovilo“, s ciljem da, kako navode, „Srebrenica postane univerzalni antiratni simbol“.
„Cilj nam je da skrenemo pažnju najšire javnosti i da gradimo trajni opomenik na najveći zločin na tlu Evrope nakon Drugog svetskog rata. Da se nikome ne bi ponovio, i da bi Srebrenica postala univerzalni antiratni simbol“, navodi se u saopštenju za javnost.
U okviru kampanje tri organizacije su na društvenim mrežama prvo sa građanima podelile kratak video „Nikome se ne ponovilo“.
Beogradski hor i orkestar „Horkestar“ je rearanžirao i otpevao pesmu „Nikome se ne ponovilo“, antiratni apel pokojnog pevača Kemala Montena.
Na čelu kreativnog tima su autorka društveno angažovanih kampanja Nadežda Milenković i reditelj Nikola Ljuca.
„U godinama koje dolaze, naša kampanja neće prestati. U mesecima koji su pred nama raspisaćemo konkurs za kratke video radove na temu Srebrenice, sa akcentom na mlađe autore. Najbolji radovi biće nagrađeni. Onoga momenta kada se svet vrati u normalu, organizovaćemo i festival dokumentarnog filma, kao još jedan deo opomenika koji ćemo uporno i bez odustajanja graditi“, piše u saopštenju.
Kampanju je podržalo Ministarstvo spoljnih poslova Savezne Republike Nemačke.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.