Kampanja "Spasimo hranu, spasimo humanost": Građani i kompanije prikupili više od 73,5 tona hrane za ugrožene 1Foto: Fondacija "Ana i Vlade Divac"

Sa ciljem da i ove godine poveća svest građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, ali i da doprinese povećanju donacija hrane, Koalicija za dobročinstvo, Fondacija „Ana i Vlade Divac“ i Srpski filantropski forum su u prethodna 4 meseca realizovali drugi ciklus kampanje “Spasimo hranu, spasimo humanost”, saopštila je fondacija.

Kampanja je pokrenuta uoči petog Nacionalnog dana davanja i zahvaljujući podršci više od 40 kompanija, partnerskih organizacija i medija i hiljada građana koji su prikupili 73.577 kilograma hrane u vrednosti višoj od 30 miliona dinara ponovo je postignut veliki uspeh i prevaziđen prošlogodišnji rezultat uprkos postojećoj krizi i poskupljenju osnovnih životnih namirnica.

„Snaga naše kampanje ogleda se u zajedništvu i međusektorskoj saradnji koja omogućava svima da se uključe. Tako smo i ove godine imali inovacije u vidu trajno postavljenih kutija za donacije hrane od strane građana u većim prodavnicma u Beogradu, akciju pripreme obroka za ugrožene sa predstavnicima medija, ukidanje bankarskih provizija za uplatu donacija za kupovinu paketa hrane od strane vodećih društveno odgovornih banaka, kao i značajne donacije velikih proizvođača hrane. Mediji su i ove godine dali značajnu podršku ciljevima kampanje na čemu se posebno zahvaljujemo“ izjavio je Željko Mitkovski, menadžer projekta iz Fondacije „Ana i Vlade Divac“.

Donacije prikupljene tokom kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i Nacionalnog dana davanja distribuiraju se ugroženim građanima preko partnerskih organizacija: Banka hrane Vojvodine, Banka hrane Niš, Fondacija SOS Dečija sela Srbija, Fond Humano srce Šapca, ADRA Srbija – Adventistički razvojni i humanitarni rad i Ženski solidarni front.

„U protekle dve godine, Srbija se popela skoro 100 mesta na listi Svetskog indeksa davanja, što nije nikada zabeleženo ni u jednoj oblasti i na to treba da budemo ponosni. Rezultat koji smo postigli u „spašavanju hrane“ za najsiromašnije, govori o tome da je napravljen veliki pomak u razvoju dobročinstva. Sa očekivanim učešćem vlade Republike Srbije, kroz nastavak rada Saveta za filantropiju, ukidanjem PDV-a na hranu pred istekom roka trajanja i druge podsticaje za filantropiju, stvorićemo još bolje uslove za rast dobročinstva, solidarnosti, empatije, čime ćemo snažno jačati i celokupno društvo“,  rekao je Veran Matić, izvršni direktor Srpskog filantropskog foruma.

O značaju i uticaju kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost“, pored pomenutih merljivih rezultata, govore i priznanja i nagrade. Kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ koju je za Koaliciju za dobročinstvo razvila agencija New Moment New Ideas Company, dobitnik je titule Kampanje sa svrhom Grand Prix 2022, kao i tradicionalnog godišnjeg priznanja Udruženja za tržišne komunikacije Srbije.

Koaliciju za dobročinstvo čine Fondacija „Ana i Vlade Divac“, Srpski filantropski forum, Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART kolektiv, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari