Kancelarija za IT i eUpravu postala je prva institucija koja je upisana u Registar pružalaca usluga elektronske identifikacije i šema elektronske identifikacije u Srbiji, u skladu sa Zakonom o elektronskom dokumentu, elektronskom potpisu i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju.
Ovim činom, kako navode u saop[tenju, Kancelarija je postala jedina institucija koja garantuje pouzdanost elektronskih identiteta građana, kao i bezbedno korišćenje usluga elektronske uprave.
@Različite šeme elektronske identifikacije eid.gov.rs dostupne su korisnicima Portala eUprava ali i svim drugim državnim portalima koji izvrše integraciju sa sistemom elektronske identifikacije Kancelarije za IT i eUpravu. Do sada je to uradilo Ministarstvo zdravlja sa svojim Portalom eZdravlja. To znači da građani Srbije i strani državljani kojima je odobren stalni boravak u Srbiji uskoro neće morati da pamte brojne lozinke za korišćenje usluga elektronske uprave na različitim državnim portalima (CROSO, ePorezi, APR, LPA i dr.), niti će morati zasebno da se prijavljuju i registruju za svaki od pojedinačnih portala i veb prezentacija. Dovoljno je da se elektronski identifikuju na Portalu eUprava“, anvode u saopštenju.
Elektronska identifikacija na Portalu eUprava je moguća sa različitim nivoima pouzdanosti: osnovnim nivoom pouzdanosti korišćenjem korisničkog naloga i šifre, srednjim nivoom pouzdanosti pomoću dvofaktorske autentikacije korišćenjem aplikacije na mobilnom telefonu ili tabletu, ili visokim nivoom pouzdanosti korišćenjem kvalifikovanog elektronskog sertifikata.
Registar pružalaca usluga elektronske identifikacije i šema elektronske identifikacije
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.