Beograđani autobuse i dočekaju, ali se to čekanje, kažu, ozbiljno produžilo. Na pojedinim linijama koje drže privatni prevoznici, autobusi saobraćaju u mnogo dužim intervalima nego inače. I dok novi prevoznici ne poštuju pravila, stari optužuju grad – da im je za ostanak u sistemu javnog prevoza tražio novčanu naknadu u gotovini.
Kao devedesetih – tako građani opisuju situaciju u gradskom prevozu. Kada će autobusi da se pojave – lutrija je.
„Na lutriji se bar nešto ponekad i dobije, ovde ništa“.
„Po sat vremena čekam 42“.
„Putovala sam od Borče tri sata“.
„Ne mogu peške imam 90 godina“, kažu građani.
Užasno je i na drugim linijama. Sve je duži spisak autobusa koji kasne.
„47, 48, 94, 50“.
„Opšte rasulo“.
„Kasne po 40 minuta polasci, kad ide iz Kumodraža preskače polaske, dva polaska preskače, po sat vremena čekam da izađem iz Kumodraža, stvarno katastrofa“.
Tako prolaze i oni koji koriste autobus 33 i druge linije na kojima su jedne privatne prevoznike zamenili drugi.
„Katastrofa“.
N1: Zbog čega?
„To pitajte Šapića, on je neki profesionalac koji daje privatnicima posao, a oni vidi kako rade“.
N1: Kako rade?
„Nikako, 33 je išao na 10 minuta, sad 40 minuta“.
„Privatni prevoznici rade šta hoće i kako hoće, oni njih plaćaju po kilometru i dalje je nastavljena agonija korisnika naših usluga GSP-a i privatnih prevoznika, jer privatni prevoznici ne voze naše sugrađane,nego prave kilometre onako samovoljno i dalje se viđaju prazni autobusi“, kaže Zoran Stefanović iz sindikata Pravda GSP.
Viđaju se i da na okretnicama stoje u koloni. Društvenim mrežama kruži snimak autobusa 94 i 47 za koje građani tvrde da nisu hteli da voze. Isto uočavaju i sindikati.
„Dolaze u konvojima na okretnice i onda tu čekaju neko njihovo vreme, jer ni operativno kontrolni centar nema evidenciju gde se ta vozila nalaze, jer oni nemaju validator u vozilu, čak ne mogu ni putnici koji stoje na stanicama da provere za koje vreme dolazi to vozilo“, dodao je Stefanović.
Ta vozila prošla su tender za novog privatnog partnera, na koji je stigla samo jedna ponuda. I to od konzorcijuma koji vode kompanije Bg Bus Prevoz i C&LC Group, koje su poznate po incidentima i nezgodima u javnom prevozu. Ali, nisu prepoznatljive samo po tome.
„Na tenderu koji je raspisan dobio je konzorcijum koji vode kompanije koje su povezane sa Zvonkom Veselinovićem, bili su i još uvek su njegovi poslovni saradnici, ugovor sa ovim konzorcijom grad potpisuje na 10 godina, ukoliko se pokaže da te firme ne ispunjavaju uslove i kriterijume koje je grad raspisao davajući im posao grad mora da pronađe način da taj ugor ili raskine ili ih natera da ispunjavaju uslove na koje su pristali“, rekla je novinarka Birna Gordana Andrić.
Na uslove grada, prema saznanjima BIRN-a, nisu pristale privatne kompanije koje su ispale iz igre. A grad im je, kažu, tražio novčanu nadokandu kako bi nastavili da učestvuju u javnom prevozu. Ko im je to tražio i zašto privatnici koji su dobili posao, a sada ne poštuju propisano – zasad ostaje nepoznato, jer na naš upit iz Sekreterijata za javni prevoz nije stigao odogovor.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.