Kapetan „Koste Konkordije“ približio je brod ostrvu Điljo kako bi ugodio šefu konobara koji je rodom sa tog ostrva, piše list Korijere dela sera, analizirajući postupke kapetana i njegovih pomoćnika pred brodolom u petak uveče. Kapetan Frančesko Sketino je pred nesreću pozvao šefa konobara Antonela Tjevolija na komandni most. „Antonelo, dođi da vidiš, sasvim smo blizu tvog Đilja“, kazao je Sketino, prema svedocima koje citira list.
Tjevoli je nedelju dana ranije trebalo da ode na odmor, ali je morao da ostane na brodu pošto mu nije pronađena zamena. Kapetan Sketino zato je hteo da mu učini uslugu time što je ogroman brod približio stenovitoj obali toskanskog ostrva, navodi dnevnik. Tjevoli se odazvao pozivu, nagnuo se preko ograde i upozorio kapetana da se brod nalazi preblizu obale. Međutim, do udara je došlo odmah potom, piše Korijere dela sera.
Šef konobara dao je izjavu obalskoj straži i trebalo bi da je ponovi u policiji, u okviru istrage kojom treba da se utvrdi uzrok nesreće u kojoj je, prema poslednjem bilansu, poginulo šestoro ljudi. Petnaestak osoba vodi se kao nestalo. Kompanija Kosta kruziz, koja je vlasnik broda, optužila je kapetana broda da je počinio „greške“ u odabiru rute broda i postupaka nakon nesreće.
Optužen za višestruko ubistvo i napuštanje broda, Sketino je smešten u pritvor u Grosetu, zbog „rizika od bega“. „Ruta kojom se brod kretao nije bila dobra“, kazao je tužilac u Grosetu Frančesko Veruzio.
Brodolom predstavlja „veoma veliki rizik“ za životnu sredinu ostrva Điljo, zbog čega je „intervencija neophodna“, izjavio je juče italijanski ministar ekologije Koradi Klini. „Cilj je da izbegnemo da gorivo iscuri iz broda: radimo na tome“, kazao je ministar novinarima u Rimu. Điljo, jedno od sedam ostrva u arhipelagu, nalazi se toskanskoj oblasti, koja leti privlači brojne turiste.
Ministar je objasnio da bi gorivo moglo „da se rasprši u moru, kontaminira obalu, sa posledicama na morsku faunu i ptice“. U brodskim rezervoarima nalazi se 2.390 tona goriva. Do juče nije otkriveno da gorivo curi.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.