Dve hiljade kamiona dnevno protutnji kroz centar Inđije, pa sve to puta trideset pet evra daje sumu novca koja se legalno krade državi, legalno se uništava i infrastruktura i ugrožava saobraćaj kroz naseljena mesta – kaže predsednik opštine Goran Ješić o problemu koji muči žitelje ove varoši.

Dve hiljade kamiona dnevno protutnji kroz centar Inđije, pa sve to puta trideset pet evra daje sumu novca koja se legalno krade državi, legalno se uništava i infrastruktura i ugrožava saobraćaj kroz naseljena mesta – kaže predsednik opštine Goran Ješić o problemu koji muči žitelje ove varoši. Zapravo, zatvaranjem novosadskih mostova za teretnjake osovinskog opterećenja preko pet tona i zabranom njihovog ulaska u Novi Sad, sva vozila iz pravca Šapca, Loznice, zapadne Srbije, Bosne, Republike Srpske… uključuju se na put E-75 i ulaze u sedište Pokrajine sa auto-puta. Sve što se prevozi kamionima, ukljčujući i teretnjake beočinske cementare „Lafarž“, prolazi kroz centar Inđije, Beške i Stare Pazove. Kada se tome dodaju i kamioni koji izbegavaju naplatnu rampu na auto-putu Beograd – Novi Sad, dolazimo do podatka da u proseku preko dve hiljade kamiona, od 11.000 vozila, uglavnom stranih tablica dnevno prođe glavnim inđijskim džadama, zbog čega građani s pravom mesecima negoduju.

Čist gubitak

– Svaki dan gubi se 35 evra po jednom kamionu koji se zbog naplatne rampe isključuje kod Stare Pazove, prolazi kroz Staru Pazovu i Inđiju kao i kroz centar Beške, razvaljuje lokalne puteve i ponovo se uključuje na autoput. Policija ne radi svoj posao i ne sprečava te kamione da prolaze kroz naselja – navodi Goran Ješić i dodaje da su kazne zanemarljive – 1.500 dinara za prekoračenje težine, tako da se vozačima isplati da plate kaznu i zaobiđu naplatnu rampu.

Šteta je višestruka, s jedne strane ugrožena je bezbednost saobraćaja, uništava se infrastruktura, zagađenost vazduha izduvnim gasovima je znatno povećana, a s druge strane izbegavanjem plaćanja putarine, država gubi ogromna sredstva. Opština Inđija je određenim investicijama pokušala da ublaži ovaj gorući problem, ali je mnogo toga van njene moći pa su sve učestalija obraćanja građana predsedniku Opštine Inđija Goranu Ješiću da zajedno sa njima izađe i blokira saobraćajnice ne bi li skrenuli pažnju i primorali nadležno ministarstvo da reši već duže vreme aktuelni problem ove sremske varoši.
– Situacija je postala nepodnošljiva od trenutka zatvaranja novosadskih mostova avgusta prošle godine. Na starom novosadskom putu M-22 zabrana za vozila preko 12 tona nosivosti je već dve godine na snazi, postavljena je saobraćajna signalizacija, ali te znakove vozači kamiona ne poštuju jer je kazna manja od putarine. S druge strane, saobraćajna policija tvrdi da nema dovoljno ljudi za stalnu kontrolu – kaže direktor Direkcije za izgradnju Opštine Uroš Ćuruvija.
Sem toga, drumske krstarice predstavljaju i stalnu opasnost za učenike Osnovne škole „Petar Kočić“, jer put prolazi baš pored nje, mada policija ovde redovno dežura. Građani se još uvek sećaju događaja od prošle jeseni kada je na kamionu šleperu koji je prevozio repu otpao točak u neposrednoj blizini škole. Samo sticajem okolnosti niko tada od dece nije bio povređen.
– Preduzeli smo ono što se moglo u datom trenutku. Da bismo koliko-toliko usporili i preusmerili teretni saobraćaj da ne ide pored škole i kroz centar grada, postavili smo semafor i proširili raskrsnicu na „bregu“. Međutim, počeli su da negoduju stanovnici Zmaj Jovine ulice kroz koju se sada odvija deo teretnog saobraćaja iz pravca Rume ka Novom Sadu i obrnuto, jer ulična saobraćajnica nije namenjena za teški teretni saobraćaj, ugrožava se javno dobro, drugo, ne poštuje se ograničenje brzine pa su kamioni pretnja za ostale učesnike u saobraćaju. Izgradnjom obilaznice oko Inđije čija je prva faza u toku trajno će se rešiti ovaj gorući problem – kaže Ćuruvija.
Prema rečima prvog čovek inđijske opštine Gorana Ješića, do kraja ove godine biće urađen deo obilaznice oko Inđije dok je izgradnja drugog kraka planirana za narednu godinu. Međutim, u ovom momentu država gubi ogromna sredstva zato što neko ne radi svoj posao kako treba.
Prema njegovim rečima tu je i neodgovornost Ministarstva za kapitalne investicije. Na insistiranje Inđije napravljena je naplatna rampa kod Beške još u oktobru prošle godine, kako bi se ublažila najezda teretnjaka. Od tada ona stoji instalirana, plaćaju portira koji sedi i čuva naplatnu rampu umesto da plaćaju ljude koji će naplaćivati putarinu, uterivati novac u budžet i sprečavati teretni saobraćaj da prolazi kroz Bešku, Inđiju i Staru Pazovu.
Čelnici opštine, da bi popravili koliko-toliko stanje bezbednosti saobraćaja u više navrata su se pismeno obraćali direktoru JP „Putevi Srbije“ sa zahtevom da počne rekonstrukcija dela starog puta Beograd – Novi Sad, deonica od Inđije do Sremskih Karlovaca koja je u katastrofalnom stanju, a za koju je projekat urađen, te da se rekonstruiše još jedna važna raskrsnica u gradu – Novosadska – Zanatlijska – koja je zbog teretnjaka najopterećenija. Ali sve se završilo po onoj, predsedniče, ne piši nam pismo, ni ono ti pročitali nismo, jer ni nakon četiri dopisa i četiri urgencije odgovor nije stigao. Treba reći i da je Opština Inđija izrazila spremnost da finansijski učestvuje u realizaciji tih projekata.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari