Za razliku od Evropljana koji su „stegli kaiš“, na Dalekom istoku sve je više bogataša koji kupuju luksuznu robu. Ilustracije radi, na koktelu koji je nedavno organizovano italijanski modni kreator Zenja okupio se veliki broj mladih Šangaja. Ali, Kina nije samo za Zenju najvažnije tržište, budući da Kinezi na luksuz potroše devet milijardi evra godišnje. Najviše prodavnica ima u glavnom gradu Pekingu, i u gradovima na obali, kao što su Šangaj i Šenzen.
„Najbrži rast beleže mesta kao što su Šengdu, Harbin, Dalijan. Potrošači u tim gradovima imaju veoma visoke plate koje strahovito rastu. Osim toga, tu žive mnogi novi kineski milijarderi,“ dodao je Zenja. Ti novi kineski bogataši u „Zemlji osmeha“ su vrlo često mladi. Na primer, kupac mercedesa u Kini je u proseku star samo 39 godina, dok kupac u SAD uglavnom tek sa 53 godine može da ostvari san o luksuznom nemačkom automobilu.
Među „običnim“ stvarima, pored automobila, veliku prođu imaju skupocene slike, satovi, antikviteti, nakit, odeća, obuća, kao i turistički aranžmani. Jedino na šta se listom žale svi oni koji imaju basnoslovna primanja jeste nedostatak vremena, budući da većina njih radi gotovo bez slobodnog dana, sedam dana u nedelji – i nema dovoljno vremena da potroši sav taj novac.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.