Predstavnik Centra za slobodne izbore i demokratiju (CESID) Bojan Klačar izjavio je danas da je prema istraživanju koje je sprovedeno na uzorku populacije starosti od 12 do 60 godina, 56 odsto ispitanika izjavilo da „znaju da zaštite podatke na internetu“.
Klačar je na skupu „Ambasadori odgovornog poslovanja u digitalnom dobu“ koji je održan u Envoj kongresnom centru, naveo i da je 32 odsto ispitanih odgovorilo da je „upoznato“ sa odredbama Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, što je „blago povećanje“ u odnosu na rezultate ispitivanja iz 2019. godine.
Istakao je da „indeks digitalne pismenosti“ od 2019. godine stalno raste, u čemu prednjače generacije do 40 godina starosti, dok u isto vreme „indeks medijske pismenosti raste sporije ili stagnira“.
Izvršna direktorka Nacionalne alijanse za lokalni razvoj (NALED) Violeta Jovanović izjavila je da je najveći broj građana prihvatio digitalne usluge u toku prijava za vakcinaciju protiv korona virusa, i prijava za pomoć države, kao i da su to „podaci koji ohrabruju“.
Jovanović je rekla i da su stvari „koje dobro funkcionišu“ elektronski upis deteta u matične knjige rođenih, kao i takav upis u vrtić ili školu.
Dodala je da se u isto vreme građani pitaju „da li je plaćanje QR kodom bezbedno“, kao i da je u interesu i privrede i države da komuniciraju sa građanima i da obezbede poverenje u zaštitu podataka o ličnosti.
Menadžer za politike informativne bezbednosti u PWC Srbija Novak Pešić je rekao da postoje napori državnih organa da unaprede svest građana u vezi zaštite podataka o ličnosti, navodeći kao pozitivne primere kampanje Ministarstva unutrašnjih poslova i Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.
Pešić je rekao da se od građana očekuje da znaju kako da zaštite sebe, kao i da „štiteći sebe štite i ostale članove društva“, a da se tako nešto očekuje i od privrede.
Menadžer programa Nova pismenost Goran Zarić je rekao da postoji inicijativa za unapređenje znanja malih i srednjih preduzeća o zaštiti podataka o ličnosti, kao i da će u okviru tog programa uz podršku NALED-a i USAID-a biti održano nekoliko radionica do kraja maja.
Zarić je naveo da se radionice organizuju tako da veliki privredni subjekti mogu svoja iskustva za imenovanim licima za zaštitu podataka o ličnosti da podele sa malim i srednjim preduzećima, u kojima uglavnom nema takvih imenovanja, iako ih predviđa Zakon o zaštiti podataka o ličnosti.
Mala i srednja preduzeća se mogu javiti za učešće na radionicima na [email protected].
Skup „Ambasadori odgovornog poslovanja u digitalnom dobu“ na kome je bilo reči o zaštiti podataka o ličnosti organizovali su Nova pismenost, Propulsion i Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) uz podršku poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.