Ko je odgovoran za to što nastava Digitalnog sveta nije dala rezultate?

Ostavite komentar


  1. Polovina ucitelja prima platu na ime digitalnog sveta a ni kompjuter ne umeju da ukljuce.Isto je i sa informatikom ko njih proverava i njihovo znanje obzirom da su skole opremljene.

  2. Vratite se na azbuku i tablicu mnozenja za pocetak. Iskljucite pritisak roditelja na nastavnicko ocenjivanje, osnovna znanja su na minimumu. Dobar deo ucenika zavrsi i srednju skolu bez osnovnih znanja i neophodnih sposobnosti za usvajanje znanja. Dosta kozmetike i nadgradnje, resite najpre osnovno i sustinu.

  3. Davno su britanski naučnici objavili da deci do desete godine ne treba druženje sa računsrom nego boravak napolju. Ništa se tu nije promenilo. I da, neke njihove druge kolege su rekle da deci do petnaeste godine ne treba davati mobilni telefon, jer kosti glave nisu dovoljno čvrste (ne sećam se tačno izraza). Ni tu se ništa nije promenilo.

  4. Mislim da veću krivicu snose u ministarstvu, sećam se da su u mlađim razredima uveli Projektnu nastavu posle dva dana obuke. Slična je situacija i sa predmetom Digitalni svet. U nastavi ima starijih učitelja koji u svom školovanju nisu imali ,, informatiku“, već seminare i vebinare. Mlađim generacijama je ova oblast bliža, veliki je pritisak sa svih strana. Ova stručnjakinja ne sagledavam situaciju, već prebacuje odgovornost na nastavnike.

  5. Uvođenje predmeta Digitalni svet u škole nije dalo rezultate
    Ah, Digitalni svet! Bio sam prisutan kao digitalna podrška učiteljici na času digitalnog sveta u digitalnom kabinetu u kome ja izvodim nastavu sa učenicima od petog do osmog razreda. Kad učiteljica umesto znaka navoda, kako ona kaže donjih navodnika, reče učenicima da kucaju dve zapete i da pritiskaju taster spejs odnosno razmak za naslov. Na tom času su učenici pisali tekst u programu za obradu teksta. Nisam mogao da se načudim i morao sam da reagujem! Na moju reakciju da je to što kaže učenicima pogrešno, šapnuo sam joj, i šta će na isto to reći roditelji, učiteljicin odgovor koji sam dobio glasio je da je tako rekla učiteljica.
    Slična ili još gora situacija je i sa predmetom informatika i računarstvo od petog do osmog razreda gde se učenici dele u dve grupe. Kod jednog nastavnika učenici rade informatičke sadržaje dok se kod drugog nastavnika na časovima informatike igraju igrice pri čemu ispada da taj nastavnik informatike prima platu za čuvanje učenika na času umesto da se bavi nastavnim sadržajima. U elektronski dnevnik je i kod jednog i kod drugog nastavnika upisana ista nastavna jedinica, premda se drugi nastavnik nije ni bavio prenošenjem znanja, ako to uopšte i zna jer imamo nastavnike koji rade u školi nisu položili stručni ispit za licencu ni posle osam godina nisu položili stručni ispit odnosno ispit za licencu, a kako rade nikad ga neće ni položiti. Ispada da je Srbija bogata zemlja koja plaća po dva nastavnika informatike i ako jedan od njih ili čak oba nastavnika ne izvode nastavu nego čuvaju učenike da se igraju na računarima na časovima informatike i računarstva pri čemu ih niko i ne proverava niti časove kompetentna osoba posećuje. Takvi informatički kadrovi upropašćavaju generacije učenika u srpskim osnovnim školama! A, tek ko sve ima prava da predaje informatiku i računarstvo pri čemu treba učenike da motivišu da uče i programiranje u svakom od petog do osmog razreda, da se bave nastavom programiranja, analitičkim rešavanjem postavljenog zadatka, zatim algoritamskim načinom razmišljanja odnosno rastavljanjem zadatka na korake i pisanjem koda programa. Nastavnik koji radi sa jednom grupom učenika ispada da muči učenike jer se na časovima rade informatički sadržaji u odnosu na drugog gde se ništa ili skoro ništa ne radi od informatičkih sadržaja a podele se petice skoro svim učenicima od strane drugog nastavnika pri čemu on pita učenike kakav uspeh imaju i pošto ne može da proveri u elektronskom dnevniku ocene iz drugih predmeta, učenici ga varaju da im i iz informatike upiše ocenu pet jer realno ne sme drugu ocenu ni da im upiše sem petice zato što ih ništa nije ni naučio niti pokazao, ako uopšte zna jer se danas dolazi do fakultetske diplome i na Sega – Mega univerzitetima osim državnih gde još uvek vlada neki red. Zbog toga što vlada neki red na državnim fakultetima skoro i da se niko ili tek po neki student upisuje na smerovima za nastavnika hemije, fizike, …
    Zašto opada broj učenika na IT smerovima i u gimnazijama i u tehničkim školama?
    Da bismo odgovorili na ovo pitanje treba da vidimo i da se uverimo da li nastavnici informatike i računarstva od petog do osmog razreda rade nastavne sadržaje predviđene planom nastave i učenja gde treba po čitavo drugo polugodište da rade programiranje ili primaju platu zato što čuvaju učenike u kabinetima informatike da igraju igrice na računarima. Ovde se nalazi odgovor zašto nema dovoljan broj učenika u gimnazijskom IT odeljenjima i zašto učenici nisu motivisani. A, i među tim učenicima koji polože prijemni ispit iz matematike ima čak i više od jedne trećine učenika koji su zalutali u taj gimnazijski IT smer. Pošto se polaže samo matematika u maju za gimnazijska IT odeljenja ima roditelja koji mogu da plate čak i 100 časova pripremne nastave privatno najboljim nastavnicima matematike u gradu. Međutim, već od septembra od samog početka školske godine u gimnazijskom IT odeljenju učenici nailaze na ozbiljne probleme koji se odnose na informatičke sadržaje i aktivno učenje programiranja pri čemu se većina tih učenika nije takmičila u osnovnoj školi iz oblasti programiranja po programu Društva matematičara Srbije. Ubeđen sam da je samo jedan deo osnovaca i njihovih roditelja poverovao u trolove svetskih moćnika kako opada broj poslova u IT industriji iz raznih razloga. Mišljenja sam da je ta izjava spin koja je imala za cilj da skrene Srbiju sa digitalnog puta i razvoja digitalnih kompetencija kod mladih jer međunarodnim kompanijama koji investiraju kapital u našoj zemlji treba obična ne mnogo obrazovana radna snaga i Srbija kakvu ti svetski moćnici žele, ne baš mnogo razvijenu. Zato mi u Srbiji u takve insinuacije ne treba previše da verujemo jer samo obrazovana i kompetentna radna snaga koja poseduje znanja i veštine može doprineti razvoju Srbije na putu prosperiteta i uvećanja društvenog bruto proizvoda, a s tim u vezi i mnogo većoj prosečnoj medijalnoj zaradi u Srbiji jer svetom vladaju krupni kapitalisti iz senke i zbog toga daju takve izjave da naprave kod konzumenata tih informacija konfuziju i entropiju u informacionom kontekstu te reči (poznatoj kao Šenonova teorija informacija).

  6. Izuzetno glup i nekoristan predmet. Moj sin je treći razred i vidim šta im sad predaju iz tog predmeta. Samo su opteretili decu još jednim predmetom, ranac još jednom knjigom a korist nikakva.

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 18. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Igor Brakus, radijski voditelj

Kao što sam naziv kaže, ako danas ne saznamo ono što se dogodilo danas, već sutra će biti kasno.